Okategoriserade

Välkommen Anna Book

Såg just när Berg flyttade in hos Anna Book och jag blir så förskräckt. Det var ett trevligt program det är inte alls det, det är Annas hälsa och kost som oroar mig. Anna kämpar som bekant med sin vikt. Hon säger att hon har gått ner 48 kilo med hjälp av operation och det är väl bra antar jag. Hon hade nog inte behövt den där operationen men nu valde hon att gå den vägen så det får man respektera.
Jag tolkar det som att Anna fortfarande tampas med sin viktnedgång då hon till och med installerat ett gym i garderoben MEN vad stoppar hon i sig? Jag satt och gapade varje gång som det var dags för folket att äta, det enda som Anna tillagar och äter är kolhydrater och socker?? Det är ju helt overkligt, som att se på en parodi. Först choklad i stora lass till fikat ”vi tar en bit till alltid retar det någon”, säger Anna glatt you bet ya att det retar det retar mig som fan. Sen är det scones med sylt och grädde till nästa mål och där emellan frukt.

Jag vill gärna hjälpa Anna Book att bli en hälsosam person och gå ner sina resterande kilon.

Anna! Välkommen till Karlavägen 73 så lär jag dig hur du kan laga god mat, baka goda bakverk och äta nyttig choklad. Jag lovar att du kommer att må mycket bättre och gå ner så mycket som du vill. Några pass hos Philip bjuder jag också gärna på för du tränar fel och behöver bara lite gajdning.
Kom Anna! You can do it!

You Might Also Like

  • sara
    28 november, 2012 at 22:30

    Hjälp mig istället 4 veckor lchf går inte ner å jag har mycket att gå ner..

  • vera
    28 november, 2012 at 22:41

    Anna Books beteende är det värsta som finns. Var tjock och nöjd om du vill eller träna och var smal. Sitt fan inte och klaga på vikten och tyck synd om dig själv om du inte gör något åt det!!!
    Ta en bulle till och lipa, se om någon bryr sig!!

  • Mia
    28 november, 2012 at 22:46

    Önskar jag vore Anna..vill oxå komma till dig…bor på tok för långt bort 🙁 hon kan skatta sig lycklig 🙂 Hepp Hepp!!

  • Christina
    28 november, 2012 at 22:49

    Du borde få ett eget tv-program!!!

  • Marja
    28 november, 2012 at 23:12

    Katrin, kan du inte sluta lägga dig i andras liv.

  • J.
    28 november, 2012 at 23:28

    Minns dina tidigare inlägg om Anna Book & rubriker som ”VAD E DET FÖR FÖR FEL PÅ DEN MÄNNISKAN” & så lite skit på det i the Voice oxå, minns jag. Du har verkligen spytt galla över henne många gånger genom åren, så tror nog inte hon är så sugen på att besöka dig på Karlavägen!

  • Emma
    29 november, 2012 at 00:06

    Åh vad avis! Jag vill också komma till dig! Du e bäst Katrin! Kram!

  • Karin
    29 november, 2012 at 00:11

    Kul att se att du inte är elak mot Anna Book i ditt inlägg. för att du skulle skriva om henne efter pogrammet det förstod man ju…

    Sedan, om Anna vill ändra kost eller inte är upp till henne. Hon kanske trivs med sin nuvarande vikt och kost.
    Hon verkar ha kämpat mycket med vikten och känner sig kanske nöjd nu.

  • Alexandra
    29 november, 2012 at 00:14

    Hej Katrin. Hur får jag kontakt med dig? Hittar ingen mailadress. Hälsningar, Alexandra Frögren

  • milla
    29 november, 2012 at 03:43

    kan inte du göra nåt inlägg om vad du tycker om hanna & amanda …

  • M
    29 november, 2012 at 05:08

    Katrin! Din kost är lika livsfarligt som Anna Book! du får själv se om någr år då dina kranskärl är så tilltäppta..av all fet mat du säger är så hälsosamt…NOT det skall vara en blandning av allt lite fett och sen kolhydrater…det skall kroppen ha JAPP!

  • Therese
    29 november, 2012 at 05:21

    alla dessa nya lchf-prpdukter i form av godis, kakor, bröd är rena mardrömmen för de som är sockerberoende! och det är det väldigt många som är som har problem med vikten. tycker du pratar lite väl mycket om alla bakelser osv man kan äta.
    lchf är från början ingen sådan diet utan en livsstil med kött, fisk, kyckling, ägg och grönsaker, och vissa fetter.
    meningen är ju inte att en person med fel ätbeteende (vet inte om det är annas problem) ska fortsätta och ta in sina problem i lchf-livet med alla dessa ”fejk-sockerprodukter”

  • Polacken
    29 november, 2012 at 06:37

    Som att Anna Book skulle vilja sponsra dig…Hon är väl inte galen heller! Du har mobbat och trakasserat Anna i flera år och skrivit elaka saker om henne! Låt folk leva sina liv och sluta lägg näsan i blöt! Om hon är nöjd med sitt liv och sin vikt så är det väl bra! Hon har gått ner massor och kanske inte vill se ut som en pinne. Låt henne njuta av livets goda. Din LCHF kost proppar igen kärlen och höjer kolesterolet. Du kommer dö smal men också ung eftersom LCHF ger dig stroke eller hjärtinfarkt. Hellre lite mullig med friska kärl än smal med helt igenkorkade fettotoppar i kroppen!

  • Lina
    29 november, 2012 at 06:37

    Om du nu stör dig så mycket på att hon lägger sig i andras liv så tycker jag att du ska sluta läsa hennes blogg, vem är det som lägger sig i andras liv egentligen, jo du själv. Att du ens orkar läsa en blogg som du stör dig så fruktansvärt mycket på o sen tar dig tid att kommentera det oxå. Sköt du ditt egna liv i stället för att lägga dig i andras…

  • Lotta
    29 november, 2012 at 06:54

    Detta visar ju bara att man faktiskt kan gå ner i vikt och hålla kvar den bara man tränar. Och ändå kan äta som vanligt! Jag hade aldrig klarat mig utan pasta, rostat bröd, ostbågar och frukt! Men jag tränar 3ggr i veckan och väger 58kg (172cm) efter att ha fött tre barn!
    Alla behöver inte ge upp massa godsaker bara för att du måste det Katrin! Men uppenbarligen klarar Anna book av det…och jag..

  • Mallan
    29 november, 2012 at 06:58

    Kämpat? Att göra en GBP är INTE att kämpa. Hon misshandlar sina barn genom att trycka i dem socker och skit hela dagarna! Har man en dotter som gjort en GBP innan hon fyllt 18 år då borde man fan öppna ögonen och inse att nåt är fel! Sen kanske inte LCHF är rätt för alla…

  • Mallan
    29 november, 2012 at 07:54

    Det hade kunnat visa det ja OM Anna hade tränat och ätit rätt för att gå ner i vikt och inte gjort en GBP… Det är inte riktigt samma sak som att äta rätt och träna, det är att se till att man inte KAN äta…

  • Caroline
    29 november, 2012 at 08:04

    Bara för att man gör en GBP innebär det inte att man INTE kämpar! Visst det är en skjuts på vägen! MEN! Jag har kämpat som en gris efter den op:en! Har gått ned 68 kg!

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 08:15

    Vad menar du med ”alla dessa fejk-sockerprodukter”?
    I LCHF bakning använder man socker som inte påverkar insulinet, ingen vanlig mjöl heller vilket påverkar kroppen i positiv riktning.Jag tror inte att sockerberoende personer kan ta skada av bakverk gjort på detta sätt – under förutsättningen att man använder huvudet. Det spelar ingen roll om man äter ”vanlig” mat eller LCHF – har man problem med att begränsa sina matintagg får man söka hjälp. Alla form av missbruk kan behandlas – men man kan inte se på sig själv som ett offer – då vi har ytterst ansvar för vårt liv. Är vårt betende övertaggande på vilket sätt som helst -bör man söka hjälp. Senaste tiden förklarar allt för många sin övervikt, fetma mm med allt annat förutom att det är de själva som är boven i dramaten.

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 08:19

    Läs på mer istället för att repetera du har hört. LCHF höjer inte kolesterolen (inte den skadliga iaf) och den täpper inte till kärlet – tvärtom, det blir mycket bättre med blodfetter med LCHF. Människor – läs på, skaffa er en bra grundkunskap inna ni börjar rabbla massa skit! Anna – ju, hon är så självupptagen med att tycka synd om sig själv att jag mår illa av det. besitter massor med empati men Annas beteende borde valideras mer noga.

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 08:20

    på vilket sätt visar Anna det?

  • Anna
    29 november, 2012 at 08:24

    Välkommen till framtiden och naturlig kost. Utan kolhydrater i form av bröd och potatis.

  • Anna
    29 november, 2012 at 08:25

    Bra sagt!

  • Holly
    29 november, 2012 at 08:41

    Ja och du är expert eller? Nä just det! Experterna varnar nämligen för LCHF. Det är bra för överviktiga att äta men rena livsfarlig för smala. Fettet lägger sig runt de inre organen och täpper till kärlen. Vår kropp är inte gjord för att vräka i sig fett. Gallan måste producera enorma mängder gallvätska och de inte organen belastas hårt. Men men ät skiten vem bryr sig. Vill man bli sjuk så får man väl bli det. Själv äter jag varierad kost och tränar. Är smal, smart och snygg något man inte kan säga om Katrin och hennes anhängare. Ni lider av ketoUshjärnor och verkar ha mindrevärdeskomplex….

  • sanna
    29 november, 2012 at 08:45

    Du är besatt av anna book…. det är inte första gången du förföljer henne. hon e vacker o snygg som du aldrig kommer bli. du tror att du åstakommit ngt skit bra..för de första så var du aldrig överviktig innan graviditeten..det enda du gjort är att gå ner till din normal vikt ,thats it…. fan skaffa dig ett liv…just nu går ditt liv ut på att snoka i andra liv..stackars bingo som får stå ut med dej men de lär han inte göra länge till

  • Lady
    29 november, 2012 at 09:00

    den som ska sluta lägga näsan i blöt är du ”polacken”, du påstår dig ha ”allt” och att du har det bättre än katrin, sluta va så jävla bitter om du nu är så ”perfekt”.
    Människor som känner att de har allt brukar vanligtvis inte bry sig om andra, utan lever istället i harmoni (vilket inte du verkar ha).
    Vad fan vet du om LCHF? inte ett skit. Hade du vetat mer om det hade du inte snackat en massa skit, läs riktigt vetenskaplig forskning om lchf istället för att gå runt och spekulera och upprepa det ignoranta personer säger.

  • Caroline
    29 november, 2012 at 09:04

    Efter en GBP äter man visst, man äter 8 små mål om dagen! Och man måste träna för att gå ned och dessutom för att slippa få massa hud som hänger..

  • Michan
    29 november, 2012 at 09:13

    Att säga att en person som är överviktig klarar det var väl sjukt dumt sagt.

  • Michan
    29 november, 2012 at 09:14

    Skuta läs och sluta kommentera om du inte gillar bloggen. Ingen har bett dig gå in här.

  • Polacken
    29 november, 2012 at 09:44

    Oj då problem med humöret. Lilla vän tagga ner. Fattar att det är jobbigt när perfekta jag kommenterar och har rätt i allt jag skriver. Du kanske bör gå i terapi så du lär dig hantera din ilska. Och du har rätt i det du skriver. Jag är perfekt och kan allt. Man tackar och bockar för fina ord 😀

  • Ankan
    29 november, 2012 at 09:47

    ….jag tycker att det är respektlöst att följa Katrins blogg och sen gnälla/skälla/klaga, skit i att läsa??

    Dessutom tycker jag att det även är respekt löst att efter att man ’kämpat’ (att äta skitmat och överkonsumera i socker är inte att kämpa enligt mig)med sin vikt och till slut får en GBP betalad av staten/skattebetalarna (tror inte att Anna B. eller någon annan använt egna pengar). Att då fortsätta sin överkonsumtion av onyttigheter. Man borde bara tagit tag i sina matvanor från början, alltså tagit Eget Ansvar.

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 09:49

    Snälla Holly!
    Vika ”experter” menar du? Och varifrån kommer din kunskap. Jag är ingen expert på LCHF – men jag kan se skillnad på ALLA mina värden från före och nu. jag led av svår psoriasis – idag har den nästan läkt ut. Jag käkade starka mediciner mot led smärtor – det har jag inte gjort på flera månader. jag hade ok men sänkta värden p.g.a. hepatit B – idag mår min lever helt prima. Jag hade förstoppningar, gaser och krånglande mage – idag vet jag inte vad magont, fysa mm betyder. Snälla tjejen, det fanns så många experter som är oroliga men inga bevis har ställts fram så – gå tillbaka till råvaror. Och vem ”vräker” i sig fet? Du får använda huvudet. Och hur mycket margarin skall man ha för en sockerkaka? Och socker då? är det nyttigt?

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 09:54

    Jag kan bara hoppas att du inte är född i Polen – och är du det så dra något gammalt över dig. Du måsta ha några gamla komplex i så fall och behöver hävda dig lite varstans. Man säger inte du människor ”Lilla vän” – det visar bara att du hörde utrycket men lärde dig aldrig ordets betydelse. Taskigt och omoget. Du ”stora vännen” – va bra att du har allt och är så perfekt. Lev ditt perfekta livet och bry dig inte verken om Katrins åsikter eller andras kommentarer. Ännu bättre – hitta likasinniga perfekta människor och dra dina inskränkta disskutioner där. Ok? Sök kanske till Solsidan – perfekta du?

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 10:00

    Exakt! Problemmet att väldigt många ser sig själv som offer. Man borde reflektera på sina problem långt innan. Varje GBP kostar samhället otroligt mycket pengar och sen alla plastik operationer och eftervård. Dessutom ska vi aldrig påtala att många av dessa människor saknar motivation till att förändra sitt liv. Var och en har ansvar för sitt liv eller?

  • Lena
    29 november, 2012 at 10:13

    Det är den långsiktliga LCHF gör med dig som är det farliga. GI-inspirerad kost, röra på sig och unna sig is da shit.

  • Susanne
    29 november, 2012 at 10:14

    Herrejäklar….Hur orkar ni alla?
    Låt alla leva sina liv som dom vill!
    Anna Book som hon vill!
    Katrin som hon vill!
    Alla kan ändå bara ta ansvar för sitt eget liv & sin hälsa !

    End of story!

  • sandra
    29 november, 2012 at 10:16

    Ja GUD ja nappa Anna!

  • Polacken
    29 november, 2012 at 10:28

    Hihi du är extremtunderhållande.lilla vännen 🙂

  • Lady
    29 november, 2012 at 10:37

    ja tyvärr är det så, personer med komplex har behov att spy galla över andra som gör bra ifrån sig. det är bara att tycka synd om sådana.

  • Lotta F
    29 november, 2012 at 10:38

    Satt igår och tänkte precis samma sak. Vad stoppar Anna i sig och hela tiden. Men det gav mig bara ny energi att jag inte ska göra så, jag är så nöjd med att ha börjat med lchf igen.

    Har hållit på i flera år, men kommit på banan nu igen tack vare Katrins bok. Efter 3 veckor har magen blivit lugn och stilla, inte ens magmunsbråcket bråkar och ingen halsbränna. Lugnet i kroppen har infunnit sig och jag har märkt en viss skillnad på ledvärken, det har lugnat sig lite och det är guld värt.

    Jag fattar inte heller grejen att gå in här och bara kasta skit. Har ni inget liv eller? Går ni bara igång på att bråka med andra?

  • lpj
    29 november, 2012 at 10:58

    Ha ha, ja där borde vara en ocean att ösa ur. Men det är nog lite för känsligt att börja rota i den gropen…

  • Caroline
    29 november, 2012 at 11:00

    Plastikoperationer? Vem FÅR det efter en GBP!?! Då skulle jag gärna vilja veta vart man får göra det…

    Feta personer kostar också samhället MYCKET pengar när det i framtiden blir sjuka..

  • Caroline
    29 november, 2012 at 11:05

    Jag kan också tycka att vissa personer inte har rätt till GBP..Men jag tycker att det är en bra investering för samhället..framtida kostnader för feta människor är enorma när de blir sjuka! Det finns andra saker som staten betalar som inte ska betalas, gnäll över det istället!

  • Jossan
    29 november, 2012 at 11:44

    Det som förvånar mig mest är hur hon kan äta det där sockret och fettet. Jag har gjort en gastric bypass och jag kan inte äta grädde, socker, för mycket fett och så vidare för då blir jag liggandes en bra stund med både ont i magen och illamående, i bästa fall, annars hamnar jag på toan en bra stund med rejäla smärtor !

    Efter en gastric bypass rekommenderas man att fokusera på protein. Vitt bröd, pannkakor och andra saker som är gjorda på vitt mjöl är något som inte är bra alls för tarmarna och som lätt fastnar och ger smärtor.

    Ja jag är som sagt förvånad hur hon kan äta det där …

  • Sandra Lockbacken
    29 november, 2012 at 11:51

    Jag såg också programmet igår. Men du måste hålla med om att hennes energi är så otroligt mysig ^^, man skulle ju väldigt gärna vara gäst där xD

    Men jag tänkte också på att de åt choklad och grädde. Men sen vet man ju inte om det var enda gången hon gör det, eller om hon gör det hela tiden. 🙂 Men jag tycker hon var extremt mysig iaf!

    Hare bra, kram!

  • Annika
    29 november, 2012 at 12:06

    Jag med. -65 kg. De som tror att gbp är en genväg är dåligt pålästa. Läkarna står eniga att man enligt studier visat att gbp faktiskt är den enda lösningen för fetma. De som på egen hand går ner har visat sig gå upp igen. Här opererar de tom patienter som HAR gått ned från fetma till normalt BMI just för att man vet att nästan 100% väger mer än vad de gjorde innan viktnedgånge. Fetma är en sjukdom och väldigt komplex sådan. Det handlar inte om att ”energi in, energi ut” och karaktär. Inte heller ätstörningar. Det handlar om anatomin, medicin, hur kroppen och olika hormoner rent biologiskt ser ut. Det är en livsvinnande operation. Att kalla det en skönhetsoperation är så fel det kan bli. Det går nog inte att förstå om man själv inte har erfarenheten. Men man kan ju tycka att ”folk” kunde visa lite förståelse, eller åtminstone fatta att det antagligen är befogat att operera eftersom gbp remitteras, utreds och genomförs av specialiserade läkare. Hade det funnits tvivel för huruvida operationen inte skulle ha en sådan enorm hälsovinst skulle knappast landstingen utföra dem. Än mindre betala för dem.

  • Sara22
    29 november, 2012 at 12:55

    Caroline och Annika: Är det inte så också att man inte kan påverka vikten bara sådär efter en gastric bypass-operation, oavsett kost och träning? Jag har förstått att det ligger till ungefär som så att man går ner en viss procent av sin övervikt, sedan ligger man i någon sorts vilande fas, sedan går man upp ett x antal kg och stannar slutligen på den vikten?

  • Caroline
    29 november, 2012 at 13:33

    Det är vanligt att man bara går ned en viss procent. Men det räcker ju som sagt inte bara att äta rätt och sedan ligga på latsidan. Man kan påverka lite grann hur mycket man går ned eller upp, Genom kost och träning. Vissa äter lite mer kolhydrater och då brukar man stanna i vikt. Jag är t.e.x väldigt strikt med hur mycket kolhydrater och protein jag stoppar i mig, äter inget godis eller så. Träning 4-5 ggr i veckan. Men jag har den inställningen att har jag gjort detta så ska det banne mig göras till 220%

  • FiA
    29 november, 2012 at 13:39

    Asså haha vet inte om man ska skratta eller gråta. Idiot

  • Jessica
    29 november, 2012 at 13:46

    Efter en gbp op MÅSTE du inte alls träna för att gå ned i vikt. De åtta målen man äter om dagen är VÄLDIGT små mål så det blir automatiskt ett lågt kaloriintag vilket leder till viktnedgång.

  • Lotta
    29 november, 2012 at 14:19

    Jag tycker inte att Anna är särskilt överviktig längre! Hon ser sund och normal ut!!

  • Wille
    29 november, 2012 at 14:35

    Vem betalar för dyra magstympningar orsakade av att folk äter onaturlig mat (det är inte ens mat)? Denna operationsform kostar midag massor av pengar och man ser detta som en lösning så vi kan fortsätta äta skräp.

  • Wille
    29 november, 2012 at 14:40

    Är vi människor det enda däggdjur som blev felskapta så att vi behöver ett välfyllt apotek för 100 tals olika åkommor samt att vi behöver göra magoperationer för att bli normalviktiga? Eller är det så enkelt att vi behöver allt detta så vi kan fortsätta att äta artfrämmande föda?

  • Wille
    29 november, 2012 at 14:47

    Kolla på föreläsningen ”matrevolutionen” på youtube. Den tar upp detta på ett bra sätt och det skadar inte att veta mer om denna viktiga fråga.

  • Caroline
    29 november, 2012 at 14:49

    Wille:

    Jag åt inte skräp mat och jag tränade 5-6 ggr i veckan..Men nog var jag fet som en boll…

  • Wille
    29 november, 2012 at 14:53

    Det låter inte långsiktigt att alltid vara beroende av träning för att hålla normalvikt. Tänk om du hamnar i rullstol? Är du då dömd till övervikt. Normalvikt ska man ha på NOLL-motion. En annan sak. De som tränar mycket har en stor viktvinst i och med att dom håller sig borta från soffan (fika) varje kväll dom tränar. Skulle man strunta i att fika hemma och fika när man tränar så tror jag inte man skulle vinna så mycket. Det är alltså intaget som påverkar vikten mest. Att promenera 2 timmar varje kväll minskar ditt intag.

  • Caroline
    29 november, 2012 at 14:53

    Jessika: Träningen är lika viktig som kosten! Man kan inte bara sitta i soffan och tro att man går ned i MYCKET i vikt..Du går ett visst antal kilon ja…Men läkarna där jag op:ade mig sade även att det är inte många av de som op:ar sig som uppnår normalt bmi utan blod, svett och tårar..

  • Wille
    29 november, 2012 at 14:56

    Kolla gärna på föreläsningen ”Matrevolutionen” på youtube. Detta kan göra er friskare vilket är den bästa julklapp man kan få i livet. Utan hälsan är det mesta meningslöst.

  • hanna
    29 november, 2012 at 15:00

    Men vem bad dig att gå in här då? Stick själv istället, jag vill inte ha dig här. Så, nu har du i alla fall blivit ombedd att INTE vara här.

  • hanna
    29 november, 2012 at 15:01

    Fast de två sista frågorna är ju vad folk brukar undra om Katrin.

  • Kristina
    29 november, 2012 at 15:05

    Måste hålla med Elisabeth:)

    Holly;
    Googla LCHF för och nackdelar så kommer det upp hur farligt det är för en normalviktig människa att äta alla dessa proteiner och mättat fett…

    Tyvärr är det endast framtagit för överviktiga under viktnedgång.
    Det är ingen livsstil som veganer mm.
    De grönsaker och frukter som förbjuds är nämligen livsnödvändiga för att de dels binder vitaminerna som annars passerar eller inte finns i födan.

    Sedan är inte Katrin så dum, Ringo får nämligen i sig annat med så han går inte på någon strikt diet…

    (räcker en universitetsexamen i kost och hälsa)

  • Kristina
    29 november, 2012 at 15:06

    Skrev fel!

    Holly rätt
    Elisabeth fel
    :))

  • Wille
    29 november, 2012 at 15:14

    Vitt bröd är ju inte bra för någon:)

  • Eva
    29 november, 2012 at 15:26

    Du är bara för härlig 🙂

  • Annika
    29 november, 2012 at 15:42

    Jag med. Och fetma är en sjukdom som behandlas med operation. Det kostar lika mkt pengar för oss som gjort den. Vi är ju också en del i sjukförsäkringen. Jag har betalat skatt sen jag var liten, som de flesta andra. Låt expertisen avgöra vilka sjukdomar som ska bekostas av bl.a. Skattemedel. Tycka kan man göra, men att tycka utan belägg är jävligt taskigt om man inte har fakta. Läs på så får ni nog en annan uppfattning, bi som tycker att det är fel med gbp operationer. Ska vi utesluta insulinet till diabetiker också? (tex) eller låta riskgrupper få betala influensavaccinationer själva? Utesluta vården för KOL sjuka (vad kostar inte den?!) så sluta lek Gud och peka ut REDAN GODKÄNDA grupper som får hjälp!

  • Lina
    29 november, 2012 at 16:07

    Nu är jag alltså inte samma Lina som svarat ovan..

    Skulle bara säga – Fia, håller med dig!!

    Idioterna som försvarar Katrin borde lobotimeras. När Katrin lägger sig i andras liv och inte bara kritiseras utan ATTACKERAR, så bräker de små fåren i kör ”You go girl!” och ”Katrin du är så stark som vågar säga precis vad du tycker” samt ”Kööör Katrin bara Kööör!” Haha…men när någon ifrågasätter något Katrin själv säger kallar fåren en för avundsjuk och bitter. Alltså, dumhet kan vara roligt att skratta åt till en viss gräns, men den här nivån är bara tragisk. Seriöst.

  • Mersiha zukorlic
    29 november, 2012 at 16:09

    Hejj Katrin & folk! Jag e en tjej på 23 år förra året leeed jag av djup depression och var sjukskriven väldigt myvket pga mina knän & rygg också. I okt förra året fick jag nog och tänkte nu tar jag hjälp eller så tar jag livet av mig. Hade Vc nekat mig och inte tagit mig på allvar som ALLA ggr innan hade jag inte suttit och skrivit detta nu ( och för den delen träffat mitt livs kärlek) jag fick en gastric bypass och om någon av er/du sett will smith i the persuit of happiness filmen när han får tjänsten han kämpat för någt otroligt och kliver ut ur byggnaden med tårar i ögonen. Den känslan upplevde jag när jag blev beviljad. Jag har fått mitt liv tillbaka och jag förstår folks ”uppror” när anna book äter myvket socker osv. Men i min åsikt är de hennes problem. Jag tycker att vi som fått denna Op fått en chans att få leva igen, visst ja kan slarva& äter inte alltid som man ska men nu fick jag faktiskt chansen att börja om och jag har gått ner 40kg rätt så exakt på 8 mån & har 10 kvar till mitt mål 75. Ni kan själva räkna ut vad jag vägde. Jag önska att ja va ett typiskt barn som liten som åt som alla andra men neä ja åt alltid meer & fel. Sen bär vi alla mer lr mindre på någon börda inom oss. Min största när ja tänker tillbaka är hur jag i huvudet förestälde mig hur andra uppfattade mig ( fet osv) ja skämdes då men inte nu! Jag var fet, sjuklig fetma BMi på 43. Jag fick hjälp men de ingen snålskjuts allt jobb får jag själv sköta och de gör inget för ja var lärt mig äta rätt. Sen håller ja mig tex inte till lchf men jag mår bra ändå! Ja har gått ner & lagar ALL mat! Nu blevde långt men ja blir lite ledsen över hur folk egentligen uppfattar oss GB opererade. Ha en bra dag kram Mersan

  • Lina
    29 november, 2012 at 16:14

    Men era dumma små människor – folk får alltså inte kritisera att Katrin kritiserar andra? Menar ni allvar? Haha…är ni helt sjuka i era små huvuden? 😀

    ”Ingen har bett er läsa här. Men Anna har bett om Katrins åsikt? Hahaha…ni försvara med samma logik som förälskade små trettonåringar 🙂

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 16:26

    Så – du menar att ALLA GBP operationer utförs på människor som lider av fetma? Och innan man fattade att snart väger jag 200kg så var man inte sjuk eller? Jag förstår att man kan bl sjuk, att kroppen tillverkar för lite hormoner att ämneomsättningen kan vara nedsänkt men varför måste man vänta med att göra något tills man inte kan göra något alls? Jag vet att väldigt många som genomgår GBP är människor som har matmissbruk i bilden men det finns hjälp att få – om man vill. Jag vill verken peka ut eller tycka synd om – precis som rökare kan få KOL så matmissbruk i alla former, dålig självdisciplin och lättja bidrar till övervikten.

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 16:32

    Krisina – LCHF är inte enbart för de som vill gå ned i vikt och visst är det mycket bra val för veganer. Massor av onnytighetter stoppar de i sig – jag vet, jag har två strikta hema. LCHF är en livsföring och inte precis någon diet. Att välja bort visa produkter till förmån av rå varor, ekologisk odlade produkter kan knappast bli fel. Och klart du kan ta någon gång då då frukt, det är inte förbjudet att äta allt men det kommer rubba systemet ganska omgående. Sen kan du ,Holly och många andra tycka att jag har fel – jag blev mycket friskare sedan jag valde att äta enligt LCHF – det gör hela familjen och ingen är sjuk eller undernärd.

  • Pernilla
    29 november, 2012 at 16:34

    Såg nyss programmet och jag hörde att hon lipade några gånger, men inte över sin vikt. Så därför undrar jag om vi sett samma program?

  • Elisabeth
    29 november, 2012 at 16:36

    Caroline – kanske inte i din landsting men väldigt många erbjuder platikkirurgi efter man har gått ner i vikt (efter GBP). Kolla med t.ex Värnamo sjukhus, har läst att även Ryhov har samma melodi…

  • Tina
    29 november, 2012 at 16:55

    Ingen vet ju hur mycket hon åt? Å vad! Hon kanske skippade grädde å marmelad å åt av frukten som serverades i stället för chokladen?? Vem bryr sig egentligen? Hon har gått ner en jävla massa, kanonbra! Dessutom bjöd hon en gäst på godsaker, varför ska man tvinga på andra människor som verkligen inte behöver det sina matvanor eller dieter? Alla gör det som funkar för dem!!! Sånt jävla tjat om det! Jag käkar oxå lchf men jag håller inte på och tjatar om det, jag tror inte att det finns en kost för alla. Vi är olika!!

  • Ammie
    29 november, 2012 at 17:33

    Men precis Katrin!!
    Jag tänkte detsamma när jag såg programmet. Det här med att vara ” offer tjock” retar mig till vansinne! Hur många gånger har man inte fått höra att ” det är ju lätt för dig att säga som är såå liten och smal”
    Ja, men vafaan?? Det kan ju ev bero på ALLA timmar jag spenderar på gymmet och i löpspåret?? Och kanske även på att jag numera äter lchf och inte ligger hemma i soffan o mufflar lösgodis??
    Känner många gånger som du att jag vill hjälpa tjockisarna men det är ju så jävla känsligt. Hade jag varit överviktig hade jag gladeligen tagit hjälp, och det är roligt att hjälpa!
    Hoppas Anna tar tillvara på chansen!!
    Rock on Katrin!

  • Kristina
    29 november, 2012 at 17:38

    Elisabeth, svar på det under mig som jag inte kan kommentera där:)
    Vegetarian och LCHF kan man inte kombinera om du menade det…
    Och, nej – man skall inte göra det till en livssti. För kroppens skull.
    Att handla ekologiskt eller organiskt odlat är alltid till konsumentens fördel men inte för att man skall äta LCHF när den önskade vikten är nådd.
    Blir man så här bitchig av ett längre LCHF Bruk(miss-) så verkar det inte vara sunt för skallen heller:)
    Ha det bra…

  • Ammie
    29 november, 2012 at 17:43

    Måste bara tillägga…
    Att jag har full förståelse för magsäcksoperationer.
    MEN, har sett på nära håll, att den positiva viktnedgången opererade personer alltid får i början kan vända uppåt igen.
    Hur kan staten, i vissa fall, ta kostnaderna för en sån operation utan att kräva någon som helst motprestation??
    Nej, personen kan fortsätta med dålig kosthållning utan att träna det minsta. Inte ens promenader i detta fall. Nu är det snart dags för en ny operation…?
    Borde inte viss uppföljning och målsättning göras?
    För mig känns det lite som en tillfällig Quickfix? Känns inte ok att göra en gp o sen fortsätta äta kakor oavsett veckodag?!
    Och nu säger jag inte att det alltid är så här. Det är vad jag upplevt, i min närhet.

  • Tina
    29 november, 2012 at 17:44

    Jag håller med dig om Anna Book.
    Kan inte förstå varför skattebetalarna ska betala hennes och andras Gastric By Passoperationer. Det är deras beteende som ska ändras, det hjälper inte att krympa magsäcken om det sjuka beteendet finns kvar.
    Inom några år har hon antagligen töjt ut sin matsäck igen och har sakta börjat vandra uppåt på vågen igen.

  • Martina
    29 november, 2012 at 18:01

    Fast jag vet inte om Katrins bröd och bakverk till exempel känns särskilt naturliga.Sen är det ju ett faktum att fett täpper till ex. kranskärl, men hur pass mycket och vilka konsekvenser denna kost får återstår att se. Det största problemet är ju att folk äter mer än vad kroppen behöver. Vi behöver många olika vitaminer och mineraler som finns naturligt i frukt och grönsaker så jag har svårt att se hur vi ska få i oss dessa om vi inte äter just frukt och grönt. Jag är absolut inte någon expert på LCHF men jag kan ändå se att det finns vissa brister, men så finns det säkert andra saker som LCHF kompenserar och väger upp gentemot en kolhydratrik kost.

  • Linda
    29 november, 2012 at 18:15

    Jag har alltid varit smal,kunnat äta vad jag vill och yada yada,sen blev jag sjuk,och började äta medicin,och gick upp 40 kg ,nu tränar jag och äter nyttigt vilket jag inte gjorde när jag var smal,men går inte ner för det!Det finns andra orsaker till att människor är feta,det handlar inte alltid om lathet!!Såna som du äcklar mig

  • fian
    29 november, 2012 at 18:28

    Annika// de som röker sig till kol borde fan i mig få bekosta vården själva

  • Caroline
    29 november, 2012 at 18:41

    Härligt att höra! Lycka till med dina sista kg! 🙂 Jag har själv gjort op för snart 2 år sen. Har gått ned 68 kg! Har äntligen fått mitt liv tillbaka! Trist som du säger att alla har sina negativa åsikter om gbp. De vet ju inte människors historia! Och läkare skulle aldrig ge ett ja om man verkligen inte behövde det! 🙂 Som sagt lycka till! 😉

  • Anna
    29 november, 2012 at 18:59

    Ursäkta! Vi som röker eller har rökt betalar vår KOL vård själva, ni vet uppenbarligen inte hur mycket SKATT vi betalar på cigaretter!
    Morr

  • SkvallraMera
    29 november, 2012 at 20:10

    Kom in och läs en NY SKVALLERBLOGG , mycket bättre än dem andra! 😉

  • Jossan
    29 november, 2012 at 20:48

    Nej men kanske allra minst för en gbp opererad där maten kan fastna på ”vägen ner”,vi har ingen magsäck som kan ”arbeta ner” maten.

  • Katrin Zytomierska ebjuder Anna Book hjälp | skvallramera.se
    29 november, 2012 at 21:30

    […] Inlägget från katrin kan ni läsa HÄR […]

  • Annika
    29 november, 2012 at 21:43

    Men det är ju det jag menar! Klart att sjuka ska ha rätt till sjukvård! Fetma, kol, diabetiker, alkoholister, you name it. Därför vi betalar skatt! KommenteradeEMOT DE SOM TYCKER ATT GBP INTE SKA BEKOSTAS AV VÅRDEN! Liknelse med andra sjukdomar som kol. Och nej, det är inte alltid rökare som ligger och dör av sin kol, fler månader på sjukhus(jobbar själv på avdelning med bl.a. Palliativa patienter varav en del med kol)

  • e
    29 november, 2012 at 23:34

    Jag gick ner 47kg på egen hand – från 104 till 57 – utan vare sig medicinska preparat, dietkurer eller operation och har hållit vikten i nästan 6 år. Detta trots att jag i efterhand fått konstaterat hypotyreos…
    så.. jo DET GÅR… och visst handlar det om kalorier in och ut. Med det intet sagt att det är lätt – jag okynnesäter inte. Mat är bränsle, inte straff eller belöning (inte en chans att det skulle slinka ner en 100g chokladkaka i mig, det är inte sunt för nån!!!) och om jag inte hade haft den karaktär jag har så hade kilona antagligen krupit sig på för visst har jag en och annan dränerad fettcell som hoppas mättas igen.

    Är man fysiskt och psykiskt frisk så är det fullt genomförbart att gå ner i vikt ococh stanna där om man är beredd att träna och äta rätt (i mitt fall i n t e lchf dock utan vego GI med low carb-betoning och vegetabiliskt fett inte mejerivarianten)

  • e
    29 november, 2012 at 23:46

    (omöjligt att framstå som någorlunda vettig när man skriver på telefon och ser hälften av texten / kan redigera mindre än så…)

    min slutpoäng var iaf – lider man inte av fysiskt eller psykiskt handikapp så är det fullt möjligt – det stora problemet som jag ser det är quick fix-lösningara dvs dieter som man av olika anledningar längre tidepression, det krävde definitivt mental stabilitet)

  • e
    29 november, 2012 at 23:53

    sista försöket då (jävla telefon)

    problemet = kortsiktiga lösningar istället för ett ätmönster man kan hålla genom livet

    det förvånar mig också att många tycks tro att det är rimligt att äta en 200g chokladkaka själv när det kaloriintaget är ca halva dagsförbrukningen för en inaktiv kvinna….

  • Wille
    30 november, 2012 at 11:24

    En sjukdom som inte finns bland folkslag som äter naturlig kost, men som verkar bli vanligare och vanligare tillsammans med ökningen av skräpmat.
    Man blit inte heller smal av att träna utan man blir hungrig (om man ska hårddra det)

  • Wille
    30 november, 2012 at 11:34

    Det är ändå viktigast att ta bort orsakerna och inte bara mildra symptomen. Mer insulin för en diabetiker beror på att diabetikern äter för mycket av sådant som blir socker i kroppen. Antingen är lösningen mer insulin (som ger inflammationstillstånd) eller så äter man mindre av sådant som blir socker i kroppen och som dessutom ger en massa andra komplikationer. När det gäller GBP så är det likadant. Börja i rätt ände med rätt kost. Vi människor ska om vi äter rätt inte behöva GBP. Varför inte börja med att äta små protein och fettrika portioner och 0-kolhydrater? Då rasar man ju i vikt.

  • Wille
    30 november, 2012 at 11:35

    Motion ger inte viktnedgång. Detta är en seglivad myt och det du beskriver är ytterligare ett bra exempel på detta.

  • Åsa
    30 november, 2012 at 20:38

    Håller med till 100 %.

  • Sara
    2 december, 2012 at 00:09

    Hej Katrin, du kan få hjälpa mig med några PT timmar istället för Anna Book.. 🙂 jag äter för mycket av allt som är gott!
    Med vänlig hälsning, S

  • Emelie
    2 december, 2012 at 15:37

    Åååh vilken bra idé! På webben om inte annat, så kan du hjälpa folk med övervikt och ohälsosam livstil!

  • Alltid retar det någon? » À la Maria
    22 januari, 2013 at 19:53

    […] rätt konstig sak som jag har märkt i olika sammanhang bland annat på nätet och i verkliga livet är att somliga antingen äter onyttigheter och säger: – Alltid retar det någ… Eller så tränar de flera gånger i veckan och säger samma sak. […]

  • Micke
    5 oktober, 2013 at 21:36

    Anna Book är svår att förlika sig med trots att hon var gullig på sin tid i Solstollarna.
    Sedan dess har precis allt i hennes väg gått fel och allt är förstås också alla andras fel.
    Få människor om ens någon har beklagat sig så mycket och synts lika mycket i meningslösa artiklar i skvallertidningar som Anna B.
    När vi kommer till fetma så blir man just fet när man äter som ett svin och inte rör på sig.

    Blir uppriktigt förbannad på folk som sitter och bölar över sin övervikt när de är fullt kapabla att göra något åt det.
    De allra flesta har ingen sjukdom men inbillar sig detta ändå och blir till slut också sjuka på riktigt då kroppen klappar ihop efter åratal av matmissbruk.Under tiden sprider de ofta också negativitet runt omkring sig och ingenting är bra nog.

    Sådana människor borde hålla käften ( för då kan de inte proppa in mat ) och fundera på de som på riktigt ÄR sjuka och förstå hur de hånar de som INTE kan gå ner i vikt fast att de vill.
    Människor som INTE ÄR LATA utan tränar stenhårt fast att det inte syns på vågen.
    Min fru har Struma och hon vet vad det innebär när ämnesomsättningen är obefintlig samt att tvingas leva sitt liv på piller!
    Ändå är hon inte bitter utan fortsätter att kämpa och sprida positiv energi…Ingen vet vad hon genomgår för hon klagar aldrig på något. ( en sann glädjespridare )
    Lösningen sitter i kosten och med detta kan man få hjälp med men oavsett så är det en hård kamp, men det är det alltid värt för vi har bara ett liv.
    Alla som tidigare har varit överviktiga säger samma sak,..det är tufft men det finns inga genvägar till en bra hälsa och livet är absolut inte rättvist.
    Att lägga sig under kniven har visat sig fungera för en del men absolut inte för alla,..viljan att förändra måste man ha själv och allt blir inte toppen bara för att vågen efter en operation visar en lägre vikt. Det bästa är att gå ner i vikt på lite sikt.
    Har man en sämre ämnesomsättning får man kämpa hårdare.

  • Farah
    10 januari, 2014 at 02:26

    oki am 100% sure that the financial ituiinsttons will not require a personal guarantee but that is only because I know which accounts to apply for. With respect to corps and LLC, last year I applied to the same company for a LOC about a month apart with 2 separate companies that I started. The LLC received a 5k like and the Corp received a 12K line. But remember, this is not a rule but using a corp just increases the chances of success and thats what the Business Credit game is about.

  • Viviana
    10 januari, 2014 at 22:14

    Wow! Talk about a posting knionckg my socks off!

  • Kaylee
    12 januari, 2014 at 15:10

    Full of salient points. Don’t stop beinivelg or writing!

  • Nouran
    12 januari, 2014 at 16:32

    That’s a subtle way of thknniig about it.

  • Debra
    13 januari, 2014 at 08:54

    Damn, I wish I could think of soemnhitg smart like that!