Jag har ett intressant ämne att ta upp med er. Bingo mötte en bekant på gatan som är flata. Glatt stod de och tjittjattade en stund och när Bingo frågar henne hur det går för henne och hennes tjej att skaffa barn slås han av ett intressant dilemma. Det visar sig nämligen att under alla år då de nämnt för sina manliga vänner att de gärna en dag vill ha barn så har alla polare sagt att det självklart ställer upp med sin säd och alltså därmed blir pappa till deras barn och även en närvarande sådan. Men nu när de faktiskt har bestämt sig för att de vill göra det här så stoppar alla kompisar huvudet i sanden och ingen är plötsligt villig att ställa upp. Så de är såklart lite ledsna över det.
”Jag undrar om du skulle ställa upp”, säger jag till Bingo och genast skiner han upp som en sol. ”Kul idé, jag älskar ju ungar så det är kanske ingen dum idé”, svarar han. Sen börjar jag tänka. Det här skulle ju då bli ett syskon till Ringo. Det vill ju då jag att Ringo (och även jag) ska ha kontakt med och känna en familjär relation till. Tänk om dem inte vill det? Tänk om de vill ha sin lilla familj för sig själva och inte alls vill att vi ska komma och störa. Men barnet då? Det måste ju ha kontakt med sin pappa det är ju jätteviktigt, direkt livsviktigt tycker jag och tänk om det inte kommer kunna bli så då kommer jag gå runt och må dåligt över det och tänk om… Ja, ni fattar det är inte bara att göra liksom. Vad tror ni? Är det en dum idé eller inte kul idé?
Karin
8 maj, 2013 at 12:29De är väldigt personligt hur man vill göra.
Viktigt är ju att ordentligt prata igenom en sådan sak med alla berörda parter
Berith
8 maj, 2013 at 12:33En god gärning, men man måste framför allt tänka på barnet!
http://www.prettyhomeblog.se
Marie
8 maj, 2013 at 12:33jag tycker det är en dum ide.
Som du säger vill du som mamma att Ringo ska ha kontakt med sitt syskon. Och Bingo kanske till slut vill ha ett och annat att tycka till om i barnets liv. Jag förstår att de andra stoppar huvudet i sanden idag, när man är ung och inte har egna barn förstår man inte hur det kommer att bli. Sen tycker jag synd om barnet, tror det är lättare att inte ha kontakt. Han / hon kommer undra hur Bingo tänkte om det inte kommer att ha en bra kontatk i framtiden. ELler så får barnet världens största hjärta hon tycker Bingo va fantastiskt som gjorde detta…..svår nöt att knäcka.
Innan jag fick barn tänkte jag ge mina ägg till min kusin men nu efter att jag fått egna barn skulle jag inte vilja göra det. Lättare att ge till någon man inte känner eller vet ngt om.
Marie
Gunilla
8 maj, 2013 at 12:52Ingen bra ide. Avråd Bingo.
Henrik
8 maj, 2013 at 12:52Alla berörda får träffas och diskutera igenom det. Det låter kanske trist men är viktigt. Sen får ni avtala juridisk helt enkelt. Precis som man gör när man skiljer sig och har barn. Hur man träffas och när.
Jag hoppas DU Katrin och Bingo har ett samboavtal
om ni nu inte är gifta. Jag vet ju inte hur ni har det.
http://www.swedbank.se/privat/mer-om-privatekonomi/familj/att-bli-sambo/index.htm
Annika
8 maj, 2013 at 12:55För egen del skulle jag inte göra det.
Malin
8 maj, 2013 at 12:58Man ska i te skaffa en u ge för att det är en kul grej.
Låter som en dålig ide, tänk igenom det ordentligt.
Med tanke på att du ens kollar med oss vad vi tycker, prata med de inblandade istället.
Malin
8 maj, 2013 at 12:58Inte och unge ska där stå, jäkla iphone.
Zåsa
8 maj, 2013 at 13:02Vilken idiotisk idé. Förra veckan klagade han om sin brist på egentid, och redan då tänkte man att en unge till för er skulle bli döden. Om han allvarligt skulle kunna bli pappa med två andra tjejer (som han säkert tycker är porriga också) och vilja dela sig själv bland fler barn, vara pappa i en familj nummer 3 – shit då har ni två verkligen ett dåligt förhållande. Vad hemskt. Vilken omogen och självisk kille. Byt .
Madelen
8 maj, 2013 at 13:15Mycket dum idé. Köp en biljett till Danmark åt dem istället så kan de välja säd hej vilt på klinik
Cattis
8 maj, 2013 at 14:35…och ev betala underhåll i ca 19 år.
Tess
8 maj, 2013 at 15:05Dum idé. Alla kan skaffa barn idag får lespiska hjälp via klinik finns viss krav o ett antal försök e gratis om inte annat så betalar man 900 kr i Danmark för o bli gravid man får välja sperma genom en bok
Gunilla
8 maj, 2013 at 15:09Det vanligaste (och bästa) om man vill ha en pappa till barnet är naturligtvis att någon som är gay donerar sin säd. Se på Jonas o Mark Lotta Bromè och Rickard Wolf. De har varit kloka nog att göra så, vilket ju innebär att barnet har både pappa o mamma och ingen okänd fader som fallet blir vid anonym givare. Att en heterokille skulle donera låter väldigt komplicerat.
Karin
8 maj, 2013 at 15:15Bättre då att åka till ex Danmark och få hjälp
Henrik
8 maj, 2013 at 15:34En okänd donator då?
Det är barnmisshandel till 100 %!
Emelie
8 maj, 2013 at 16:20900kr… De kostar lite mer.
Cass
8 maj, 2013 at 16:24SKIT bra idé! go for it! 🙂
A.l
8 maj, 2013 at 16:25Har inget med ämnet att göra men..
Du är den enda som skriver öppet om sex även om du inte är sexrådgivare. Tror men lever på medeltiden när man läser vissa kommentarer här. Behöver pmedel. Har använt både ppiller,psprutor och pstav tidigare är 34 år. På rådgivningen säger de att jag kan använda spiraläven om jag inte fött barn. Är tveksam är rädd för biverkningar och att börja blöda mycket.
Någon här som har ett bra råd? Vilket pmedel ska man använda i min ålder när man inte planerar att få barn?
Monika
8 maj, 2013 at 16:26Usch, så dumt !!!!!!!
nathalie
8 maj, 2013 at 16:30Jag har kopparspiral sen ett antal år tillbaka och har inte fått barn. Blöder lite mer men har en kortare menscykel. Var lite öm vid sex av och till under första året men annars perfekt. Inga biverkningar! Ps. Jag klarar mig fortfarande med blå ob. 😉
A.l
8 maj, 2013 at 16:40Gör det ont att sätta in spiralen? Har hört att kopparspiral är bättre och har mindre biverkningar?
Stina
8 maj, 2013 at 16:41Det är ju verkligen ett stort beslut att fatta och det innebär att ni kommer ”vara tvungna” att räkna in ytterligare tre personer i era liv. Har de inte funderat på att åka till typ Danmark för att insemineras? Tänk också på att det är ett barn som kommer att ”konkurrera” med både Nova och lille Ringo..
God tanke men jag tror inte att jag hade velat att min pappa skulle ha gjort det och heller inte min sambo.
Lycka till! <3
Stina
8 maj, 2013 at 16:42Rättning: God tanke men jag skulle INTE ha velat att min pappa skulle ha gjort det och heller inte min sambo.
Stina
8 maj, 2013 at 16:43Finns även ”öppen donation” 🙂
Stina
8 maj, 2013 at 16:44Instämmer!
anonym
8 maj, 2013 at 16:44ock? Två kvinnor hade redan valt bort barnen när de valde bort mannen. Det är bara dagen idiotiska ”rättigheter” som tvingar fram onaturliga beteendet. Donatorer var alltid tänkta till för att hjälpa barnlösa par inte för att tillfredstäla indvidens egna behov.
anonym
8 maj, 2013 at 16:53Är det verkligen ”rättighet” att ha barn? Enligt naturens lag så behövs det två olika för att det ska bli barn. Väjer man bort det andra så har man automatisk vald bort det naturliga väg att få barn. Det gäler båda ensamna kvinnor som alla sorters homopar – man kan inte äta upp kaakan och behålla den samtidigt. Det är dagens samhäle som säger att det är ok att trixa och fixa – allt för att tillfredstäla egoismen. Barnen då? har det inte rätt till båda föräldrar? Det verkar som man ser på det som på en handelsvara – inte en levande idivid. Helt sjukt!
mymlan
8 maj, 2013 at 17:03stor fråga, stort beslut.
måste talas igenom ordentligt.
tycker personligen att det är en fantastisk idé och gest att hjälpa andra på det sättet. om man orkar och förstår vidden av det och det gör antagligen Bingo eftersom redan han har två barn. han kommer ju även att vara känd för barnet från dag 1 vilket måste betraktas som ett bättre alternativ än att åka till Danmark där man visserligen kan välja en öppen donator men barnet kan inte ta reda på vem som är pappa är förrän barnet är 18 år. för Ringo och Nova är ett syskon till troligen bonus. jag tror de kommer fatta, barn är smarta!
Malin
8 maj, 2013 at 17:13Med hormonspiral har man mindre blödningar och det påverkar inte dig lika mkt. Du överlever några sekunders smärta för det, du kan definitivt ha spiral.
Lyssna på din barnmorska för gudsskull, eller gå till en ny om du inte litar på din gamla.
Malin
8 maj, 2013 at 17:16Du överlever lite smärta herregud. Så ont gör det inte. VARFÖR frågar du inte din barnmorska?? Finns fler att gå till om du är osäker.
Fråga inte amatörer, jsg hade lika gärna kunnat skriva att det gör så ont att du aldrig mer kan gå, vad vet du om det är sant eller inte?
Esmeralda
8 maj, 2013 at 17:17Varför inte? Kan bli hur bra som helst. MEN jag befarar att tilltaget är bara ett i raden av alla försök till att provocera, chockera, bli uppmärksammad, omskriven och göra något som ”ingen annan har gjort”. Tyvärr är mina tankar om det här inte alldeles för höga JUST därför att vederbörande är av det starkt reaktionstörstande slaget.
Malin
8 maj, 2013 at 17:19Det är väl individens egna behov som tillfredställs oavsett om det är ett hetero- eller homopar som vill skaffa barn?!?!
E
8 maj, 2013 at 17:22Då måste du tycka att det är fel med adoption och annan hjälp till människor som har svårt att bli gravida. Det är ju inte heller naturligt.
Emelie
8 maj, 2013 at 17:24Jag är ledsen men jag tror inte på den idén. Tror att de kommer bli alldeles för mycket komplikationer runt om kring ang. relationer till varandra.
Så klart en väldigt snäll sak att göra & ställa upp på! Men….
mymlan
8 maj, 2013 at 17:26hur kan donatorns sexualitet donatorn ha någon som helst betydelse? hur menar du att det påverkar? förklara för mig!
äggdonatorer – är de alla lesbiska kanske?!
sophia
8 maj, 2013 at 17:56Det måste var och en få välja själv.. inget förhastat beslut tror jag på. jag är som katrin har man en ide så BANG BANG BANG KÖR SÅ DET RYKER.. HÄR OCH NU
HOT GOSSIPS - SKVALLERBLOGG
8 maj, 2013 at 18:25Nya SKVALLERBLOGGEN från BLOGG.SE: HOTGOSSIPS.BLOGG.SE
li
8 maj, 2013 at 18:37Donerar man sperma till lesbiskt par så tror jag att de förväntar sig att DOM ska vara föräldrarna. Det finns lixom ingen ”pappa” utan det blir en donator. Denna donator brukar sedan adoptera bort barnet till den kvinnan om ej är biologisk förälder. Sen så varför är det så viktigt att ha 2 föräldrar som är man & kvinna ? Det finns ju inte bara homosexuella föräldrar utan hur många som helst som är ensamstående av olika anledningar och har barn som växer upp och blir hur normala människor som helst.
Andrea
8 maj, 2013 at 18:38Bästa vore ju naturligtvis om flatorna gick och blev normala dvs ”hetero” och skaffade barn med varsin man, på naturlig väg, så som det är tänkt från början alltså!!
Andrea
8 maj, 2013 at 18:42Du har så rätt så! har man valt att bli homo så väljer man därmed bort att skaffa barn. Man kan ju precis som du säger inte både ha kakan kvar och äta den.
<R<O>N>
8 maj, 2013 at 18:53Ha ha! Du får väl fråga ditt medium vad som kommer att hända med detta eftersom du är korkad nog att tro på sånt. Förresten, varför kliva ur sängen på morgonen när allt ändå redan är förutbestämt och man inte kan påverka något.
Paula
8 maj, 2013 at 19:55vf är d barnmisshandel ?dummaste jag hört
.
8 maj, 2013 at 20:38Kan man inte utrota folk som anonym? Är väl värt ett försök ändå?
M
8 maj, 2013 at 20:42När man har VALT att bli homo? Andrea, ditt dumma, inskränkta J-A patrask – lås in dig. Du hör inte hemma i vår värld. Det här är ointelligens på nästan fascinerande låg nivå.
M
8 maj, 2013 at 20:46Vad är normalt? När man är som du? Antar att handikappade och svarta också borde bannlysas?
Du måste bara bo i någon by i skogen där alla har varit släkt med varandra sen mannaminne… Gå och få barn med din kusin – det är antagligen vad dina föräldrar gjort (såvida de inte är syskon..)
Sara
8 maj, 2013 at 21:11Jag hade personligen aldrig för mitt liv velat att min pojkvän skulle bli spermadonator. Skulle för egen del ej heller någonsin ens fundera över att vara någons surrogatmamma (även om det kanske inte är helt jämförbart med att donera sperma, men ändå, you get the point).
Har för mig att Jonas Gardells och Mark Levengoods barn har de med ett lesbiskt par. Ena barnet är biologiskt Jonas och ena tjejens, andra barnet är Marks och andra tjejens. Så delar de väl antagligen på vårdnaden. De är goda vänner med varandra sedan innan. Det känns som en bättre lösning om för både paret och barnen tycker jag.
nadia
8 maj, 2013 at 21:20Jag har hormonspiral och blöder inget alls. Dock gjorde det satans ont för mig att sätta in den för de lyckades inte, så jag fick en remiss till sjukhus, och där fick två personer turas om att försöka innan de lyckades. Dock gör det säkerligen inte lika ont för alla.
Ulrica
8 maj, 2013 at 21:24Bra sagt!!
Jenny
8 maj, 2013 at 21:56Klart det är så. Finns många exempel där det inte alls tänktes på barnets bästa, eller vad sägs om alla dessa ”ett barn till kanske gör att vårt förhållande blir bättre?”?
Ibland önskar jag att det vore lika stor koll på ”vanliga” människor som de som går igenom en adoption. Alla är verkligen inte lämpade till att bli föräldrar bara för att dom kan.
Emma
8 maj, 2013 at 21:58Det onaturliga beteendet? Verkligen? Om vi inte ska hjälpa homosexuella par få barn så ska vi inte heller hjälpa heterosexuella par som har svårigheter att bli med barn. Om de inte kan bli gravida naturligt så kan en ju tycka att det är naturens gång…
Maria
8 maj, 2013 at 22:10Katrin har nog skrivit detta för att provocera. Inte tror jag att Bingo funderar på att hjälpa till. Dock är det intressant att följa diskussionen. Det blir många olika typer av inlägg med åsikter åt alla håll och kanter. Själv hade jag tyckt att det var fruktansvärt att inte veta vem som ens pappa (som vid spermadonation) Vilket existentiell kris man skulle ha! Är mycket glad att jag vet vilka mina föräldrar är – på så sätt förstår man ju sig själv mycket bättre! :0)
Emma
8 maj, 2013 at 22:14Men hur gör vi då med alla barnen som plötsligt lever med en ensamstående förälder? Ska vi ta dem i från deras förälder för att sen adoptera bort det till ett heterosexuellt par för alla barn ska ha en mamma och en pappa? Allt enligt äckliga förlegade könsnormer och värderingar.
Victoria
8 maj, 2013 at 22:15Tips! Läs en annan blogg! Enkel lösning, eller hur! Du måste ju uppenbarligen gilla det ’reaktionstörstande’ här i bloggen.
Maria
8 maj, 2013 at 22:16Håller med! Tänk att inte känna till sitt ursprung och att inte kunna ta reda på det (till skillnad från adoption)
Maria
8 maj, 2013 at 22:17OBS! Mitt inlägg var ett svar till Henrik!
Elin
8 maj, 2013 at 22:37Tycker det låter fantastiskt . Bingo är införståd i hur det är att få ett barn så inte är det naivt eller ”en kul grej” jag skulle vara så stolt över att ha en sån familj
li
8 maj, 2013 at 22:46Hon trollar ju bara. Inget att jaga upp sig över.
sandra
8 maj, 2013 at 23:05Ja varför inte?!
SANDRATORN.SE
9 maj, 2013 at 03:47Jag tycker att det vore jättefint utav er båda om ni valde att göra det.
BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen
9 maj, 2013 at 07:37En väldigt fin tanke, men skulle nog inte funka i längden :/
Måste ju vara bäst att välja en donator de inte har en aning om vem det är?!
I
9 maj, 2013 at 07:43Mycket att tänka igenom innan med barnets bästa i fokus! Jag skulle gladeligen donerat till mina syskon och deras partners och därefter ”endast” ta på mig moster/faster rollen med glädje. Till en vän? Kanske min inte lika säkert. Frågan är högst personlig. Tycker om att du tar upp ämnet!
Åsa
9 maj, 2013 at 11:32Det är 2013 och det finns många lösningar på hur en familj kan se ut. Om ni båda tycker att dessa flator är bra människor med bra värderingar så ser jag inga hinder för att bidra med lite säd till dem som blir en bebbe. Bättre än att åka till Danmark o få nåt anonymt. Genom den här lösningen får ju bebben en pappa och syskon dessutom. Det viktiga är ju att ni sätter er ner och ser vad ni alla vill och är bekväma i ert beslut. Jag tror att i framtiden kommer vi se många fler barn i familjelösningar som just den du funderar på.
Irene
9 maj, 2013 at 13:00Inga problem kör med spiral!
Camilla
9 maj, 2013 at 13:52Jag säljer reductil sibutramin 15mg. 1månad för 690kr och 3mån. kur för 1750kr med frakt. Dessa underbara bantningspiller har underlättat min viktnedgång avsevärt. Vid seriöst intresse mejla till [email protected]
Andrea
9 maj, 2013 at 14:57Så man måste göra precis allt som man känner för menar du? Man kan väl för fan stå emot saker som är onaturliga eller? min åkist är att man är en svag person om man inte klarar av att stå emot onaturliga frestelser.. Så du menar bara för att jag har ett gammeldags tänk och att jag tycker att de ska vara så som det var tänkt ifrån början, är jag såå ointilligent?
Andrea
9 maj, 2013 at 15:02Nej detta är inget trolleri, du förstår jag har ett gammeldags tänk och tycker att saker å ting ska vara naturligt, så som de var tänkt från början. Hade jag tex blivit pilsk på en tjej då hade jag helt enkelt fått stått emot frestelsen å antingen försökt hitta en kille jag trivs med Eller helt enkelt fått leva själv. Jag är inte dum i huvet bara för att jag inte vill kännas vid sånt som är helt onaturligt..
Andrea
9 maj, 2013 at 15:07Nej speciellt normal är jag inte utan jag är rätt Unik faktiskt. Handikappade har jag inget emot direkt för dom kan inte hjälpa att dom blivit just det. Svarta har jag inget emot sålänge dom håller sig i sitt eget land, alla är lika mkt värda oavsett hudfärg. Angående påståendet att jag ska gå å skaffa barn med min kusin så är de inte aktuellt eftersom att de inte heller är naturligt, bara sjukt så då får jag isåfall vara utan barn. Onaturligt är som sagt inget för mig.
Andrea
9 maj, 2013 at 15:09Sista svaret där skulle va till ”M”
Andrea
9 maj, 2013 at 15:11Men vafaan mina svar hamnar ju helt fel, sorry!!!!!
Andrea
9 maj, 2013 at 15:13Sista svaret skulle vara till ”M”
Andrea
9 maj, 2013 at 15:18Men är man surrogatmamma så lånar man i de flesta fall bara ut sin mage (eller livmoder) alltså är de pappans spermie å mammans ägg. Kan absolut förstå att man inte kan tänka sig va surrogat iofs!
Bianca
9 maj, 2013 at 18:05Hur vet du hur Andrea är ?
kanske är hon svart eller !!!
Johanna
9 maj, 2013 at 19:37Men alltså du är ju dum i huvudet!! Har kan man va självisk när man vill donera sin säd till någon som inte kan få egna barn? Så jäkla trångsynt. Och vad har set med saken att göra, om han tycker de är porriga eller ej?!! Aeh… Bitter. Kanske du borde byta partner istället?
E
9 maj, 2013 at 22:21Anrea! Tänk om din läggning var den som ansågs fel och äcklig. Du får aldrig mer ha en relation med någon av motsatt kön eftersom det är sjukt. Från och med nu måste du ha en partner av samma kön eller vara ensam resten av livet… Enkelt va?
Du är ju så dum att går du in i vedbon går vedträna ut.
Christian
10 januari, 2014 at 14:58Je dirais que ce n est pas plus inquie9tant que de sirotr par une soire9e d automne, s extasier devant la beaute9 d un paysage, de ses couleurs et de se dire que les graphismes sont e0 tomber.Vie nume9rique quand tu nous tiens
Ginger
13 januari, 2014 at 03:43le mis a jour pour nexus s est il disponible auroujd hui ? il est presque minuit jai pas encore recu le mis a jour 4.1 pour nexus s
Cholis
13 januari, 2014 at 09:22Oj, vilken saknllid, te4nk vad he4ftigt det e4r egentligen, att de kan he4nda se5 mycket pe5 en me5nad! Hur kan ne5gon inte vara intresserad/ff6rundrad f6ver naturens ge5vor/tre4dge5rd…
http://qrant.com/new-hampshire-nh-cheap-car-insurance/suncook.html
10 februari, 2014 at 08:38Ah, i see. Well that’s not too tricky at all!”
www.thebellarosecafe.com
18 februari, 2014 at 12:46One or two to remember, that is.
here
19 februari, 2014 at 13:11Thinking like that is really amazing