Jag blir alldeles förfärad när jag läser era kommentarer om homeopatmedicinering varför undrar jag? Varför finns det så många av er som blir så provocerade av att jag hyllar den här undersökningen som jag gjorde igår? Jag gick till min läkare och blev ivägshasad med beskedet om att jag är frisk med finfina värden. Jag gick till en otroligt förtroendeingivande kvinna som konstaterade att jag visst har rätt i att känna mig trött då jag har vissa brister och min kropp inte har förmågan att ta upp näring som den ska. Hur kan ni få det här till något negativt jag kan inte förstå det?
I morse gick jag i alla fall till min läkare för att kolla upp mina öron. Jag har öroninflammation i båda öronen så nu blir det penicillin, cortisonspray, droppar så det var ju inte så kul med tanke på att jag ska på tre tillställningar den här veckan som alla inkluderar alkohol men det viktigaste är att jag blir av med det här locket för det börjar verkligen störa mig.
När jag ändå satt hos läkaren så uttryckte jag min besvikelse över hur de behandlar mig och inte tar mina ord på allvar utan att man känner sig som en börda när man kommer som de helst vill bli av med. Åh jävlar i min lilla låda om det tog fart. Genast fick jag träffa två olika doktorer, blev skickad till labb för prov två gånger och ska tillbaka nästa vecka igen! Och allt tack vare Johanna som gav mig självförtroendet att sätta ner foten och faktiskt säga att jag känner mig trött och att det finns en anledning till det. Självklart fnös de allesammans över min ”humbug-referens” men hade det inte varit tack vare henne hade jag aldrig propsat på att få nya prover tagna. Nu ska de kolla mitt hjärnvärde bland annat.
Jag längtar tills jag får hem boxen med alla härliga örter och piller från Johanna och jag ska göra exakt som hon ber mig i en månad och så ska ni få se hur bra jag kommer att må. Jag kommer att vara pigg och frisk och glad. Jag är helt säker på det och jag tycker att ni som skriver att det är bluff och båg är helt jävla dumma i huvudet och borde fokusera på lite njutning i era liv. Ni är för jävla bittra och negativa och det är verkligen inte bra för välbefinnandet. Det kan till och med jag säga med garanti.
anonym
6 mars, 2013 at 11:50Finns det inte homeopatmedicin mot öroninflammation.
Hur kan du bli sjuk som äter LCHF kost. Nu kommer alla
sjukdomarna. Järnbrist?. får du inte i dig tillräckligt med näring. Tänk efter innan du blir helt förstörd.
Homeopati är bluff och båg!!!
Mikaela
6 mars, 2013 at 11:50Alltså alla ni som är så dumma i huvet och hoppar på Katrin kan ni Skärpa er?? Har ni inget liv eller? Bara för att Katrin har det behöver ni inte vara avundsjuka!!!
Maria
6 mars, 2013 at 11:52hjärnvärde? Är det jag som missat något, att man kan ta värde på hjärnan? Eller menas det järnvärde? Är inte sarkastisk alltså utan menar på allvar, kan man ta ett hjärnvärde?
Elle
6 mars, 2013 at 11:54Fast du måste väl ändå erkänna att det är lite konstigt att alla som går dit behöver något tillskott och det ska man såklart köpa av denna person som är den enda som kan göra rätt beräkning.. Aldrig att någon går dit och så säger de ” Men vad bra, du behöver inget!”
Och det med beläggning på tungan, du tar upp näring från hela kroppen, men hur länge har du maten i munnen? 😉 Den slinker ner fort och matsmältningen sätts i gång.
Mikaela- Gulligt att du försöker försvara, men med ditt sätt att skriva blir det väldigt mycket fjortis. Tror inte Katrin behöver någon som försvarar henne, tror hon gillar när det blir en debatt, att hennes läsare skriver vad de tycker på både gott och ont.
Elle
6 mars, 2013 at 11:54Vill man kunna det? 😉
Annika
6 mars, 2013 at 11:55Vore det inte smart att åtinstone testa kuren innan du berättar hur bra den är?!? Säkert är det toppen, men för att få NÅN trovärdighet tycker jag du ska låta bi att recencera saker INNAN du provat dem…
Elle
6 mars, 2013 at 11:55Katrin – Jag äter massa Brysselkål, hade högt järnvärde. Kan tipsa om det! 🙂
Gott och man slipper köpa dyra saker som gr en hård i magen.
Lotta
6 mars, 2013 at 11:56Alla gör väl vad man måste för att må bra? Man känner väl sig själv bäst? När det gäller sjukvården så SKALL man ALDRIG ge sig! Stå på dig Katrin! Jag ser fram emot att höra hur du mår om ett tag och hoppas på att du kommer att vara på topp oavsett hur du tar dig dit. Lycka till! /Charlotte
anonym
6 mars, 2013 at 11:56Hur kan du kalla dina läsare för dumma i huvudet!
Har provat homeopat medicin mot min sjukdom. Hjälpte inte alls, kunde lika gärna ha ätit sockerpiller.
Har nu fått hjälp av sjukvården och är nu frisk.
anonym
6 mars, 2013 at 12:01Ja Katrin måste kanske mäta sitt värde i hjärnan. fråga mig inte hur man göt.
Karin
6 mars, 2013 at 12:07Hej Katrin!
Jag läste vad dom andra hade skrivit igår och tänkte precis som du. Ska göra en lååååång historia kort,om det går. Mina besvär började för ett år sedan med håravfall,trött så in i helvete,ont i öronen blåsor i munnen,klåda,känslig,inget var kul,ville inte vara med i matchen längre Och en massa andra symtom,läkarna trodde jag hade fel på sköldkörteln så jag tog prover högt och lågt allt var TOPPEN!! och var fullt frisk…… Gav inte upp utan fick söka mig till det som många kallar bluff i din blogg. Det vissade sig att jag hade fått Candida en parasit svamp som slagit ut hela min kropp,kunde inte ta upp någon näring alls nästan. Köpte en kur med Oxy flush,Oxy earth och Oxy lift. Hela mitt liv förändrades på bara två veckor har aldrig mått så här bra. Gå gärna in och läs om detta,först om candida om det kan vara det du har och kör en sådan här kur finns på näringskällan. Kram Karin
hanna
6 mars, 2013 at 12:08men kära Katrin. Det finns inte en enda seriös vetenskapsman/kvinna eller personer som ens har ett litet humm om kemi som tar homeopati på allvar. Varför? För att det inte funkar. För att det är som att dricka vanligt vatten. Förlåt nu, men du skämmer ut dig otroligt mycket när du tar homeopati i försvar. Läs på lite mera innan du uttalar dig.
hanna
6 mars, 2013 at 12:13och kritiken jag riktar mot dig har inget med bitterhet att göra. Jag tycker synd om dig för att du går på det där, att du lägger pengar på skräp. Vad kallas naturläkemedel som fungerar? Läkemedel. Naturläkemedel kallas det för att det inte finns några bevis överhuvudtaget för att det fungerar. Viss finns det personer som hävdar att det hjälper att äta örter och shit, men du ska inte glömma placeboeffekten. Om du nu blir så frisk som du tror du kommer bli så är det förmodligen placebo eller så hade du blivit frisk ändå.
Som sagt, är inte avundsjuk eller bitter, är mest förbannad för att folk som du uttalar sig om homeopati och naturläkemedel utan att veta ett skvatt vad de pratar om.
L
6 mars, 2013 at 12:13Klart hon menar järnvärde…men stavar fel som oftast
anonym
6 mars, 2013 at 12:33Finns personer som haft cancer, och blivit botade med homeopatmedicin!!!
Lennox
6 mars, 2013 at 12:36Min fråga är varför du behöver så mkt piller och pulver om du äter en bra balanserad kost? Hur kan man ha så många brister i kroppen om man äter bra mat? LCHF är skit och det visar sig ju bara mer och mer. Så ofta som du är sjuk numera… Brister på allt möjligt och nu öroninflammation i båda öronen. Vet du hur ovanligt det är att man får pencillin för öronen nu mera? Du måste vara ordentligt risig!!! Herregud när ska polletten trilla ner? Din skräpkost och alla e-nummer och tillsatser tar musten ur kroppen. Om LCHF vore så nyttigt och bra borde du inte behöva köpa pulver och piller av en homeopat och du hade inte heller fått tandröta, livmoderkatarr, magsjuka, förkyldningar, dubbelsidig öroninflammation… Du har varit sjukare senaste halvåret än jag varit under en 10 års period. Det är för fan pinsamt hur du går under mer och mer samtidigt som du klamrar dig fast vid LCHF och besattheten att tjäna pengar på andra som kommer bli lika sjuka. Du är en bluff. LCHF är en bluff!
Anna
6 mars, 2013 at 12:40Det är inte vi som är dumma i huvudet KZ det är du! Du kan inte ens bli med barn för att du har så kassa värden i kroppen. Din ålder talar också emot en graviditet. Hur dum är du som fortsätter med denna ruttna kosthållning när du riskerar att aldrig kunna skaffa fler barn?!??
Annika
6 mars, 2013 at 12:41Det är alltid så otrevlig stämning här! Skräms ni av självständiga kvinnor?? Hade Katrin varit man är jag säker på att det bara varit medhåll och imponerade ryggdunkningar. Det kan ju vara så att Katrin kände förtroende för Johanna, att det hon sa, det hon gjorde gav ett seriöst intryck? Att hon fick Katrin att må bra? Själv har jag gått till medium, gått i hypnos och träffat underbara människor med en positiv syn på livet. DET kan betyda mer än att sälla sig till en viss teori. Ni ger ju inte direkt någon positiv energi. Gnäller på allt vad som skriva här. Sedan gnäller ni för att Katrin biter tillbaka och känner er djupt kränkta. Medan ingen av er helt säkert åstadkommit i närheten av vad Katrin och andra starka kvinnor lyckats med. Känner ni er inte patetiska? Jag bara undrar…
Linan
6 mars, 2013 at 12:45Amen håll käften. Borde man inte ha någon gräns?
Peter
6 mars, 2013 at 12:49Nej, det finns det inte.
Dom tror dom blivit botade
men egentligen är det nåt annat som påverkat.
Peter
6 mars, 2013 at 12:50LCHF är inte vetenskapligt och inte homoeopatiska ”läkemedel” heller.
En kombination som är…
VÄRDELÖS!
Linan
6 mars, 2013 at 12:51Nu struntar jag visserligen i om någon föredrar homeopatmedicinering eller inte och tycker det borde vara ok att testa vad man själv känner för, men samtidigt är man väl knappast ”dum i huvudet” för att man inte håller med. Om folk misstror det här så har de väl rätt att göra det? Förstår inte varför Katrin tar det personligt. Hade inte jag gjort. Det kvittar väl om inte andra är övertygade om man mår bra av något själv?
anonym
6 mars, 2013 at 12:54BRA!!!
Peter
6 mars, 2013 at 12:55START 30-day program
from 5200 kr
A complete and tailor made program to achieve the best possible you. In the program two health analyses are included as well as a deep cleanse, nutrition package in practical portion bags, personal coach, mental training, diet and fitness advice. Each program is individually designed for you and is unique. 45 min with a personal coach is included.
FEMTUSENTVÅHUNDRA????????
I
6 mars, 2013 at 13:01Och så finns det ett paket som heter….
Paket 3 – Life transformation
37 500 kronor!!!!????
ss
6 mars, 2013 at 13:04Katrin, du kommer sakert ma tipptopp om en 2-3 veckor nar antibiotikan funkar o du blir av med oroninflammationen;)
Jenny
6 mars, 2013 at 13:10Jag tror det handlar om okunskap. Jag börjar tro mer på alternativmedecin än på den vanliga sjukvården.
Adam!
6 mars, 2013 at 13:16är du säker på det? jag tvivlar tyvärr att det kan finnas något som kan hjälpa dig.
Peter
6 mars, 2013 at 13:1837500: kr är rena rånet.
RING POLISEN!
Pinglish
6 mars, 2013 at 13:19Lätt att hacka på andras stavning, eller hur… men den som gräver en grop åt andra faller oftast själv där i… ”göt” 🙂
Kunde inte låta bli att kommentera här men många av er här på bloggen är inte bra för er själva… Ge er ut i vårluften och insup det som gör kroppen gott
Kjerstin
6 mars, 2013 at 13:23Hitler var också förtroendeingivande på sin tid… Och se hur det gick där!
Bara för att man inte tycker som du är man dum i huvudet? Undrar vem det egentligen är som är dum i huvudet och inte förstår att man kan ha olika åsikter?
anonym
6 mars, 2013 at 13:27Klarar den även av att ta bort sjuka organ
t.ex en inflammerad blindtarm? Ja vi kan lika bra skrota sjukvården!!!
Adam!
6 mars, 2013 at 13:27Kanske något att ta till sig själv. Hur kan du säga att örter är skit och inte hjälper… du avslöjar din okunskap i ett slag. Har du någonsin läst t.ex Maria Trebens bok, vet du vem hon är överhuvudtaget? Och hur kan du förneka naturpreparatens verkning om du inte provat. Låt folk prova och tro på vad de vill. Skulle du argumentara val av tron också?
Läs på: http://www.soltryck.se/Maria_Treben.asp
Charlotte
6 mars, 2013 at 13:32Göt?
Elle
6 mars, 2013 at 13:32Konstigt att folk ska förolämpa så fort folk börjar skämta lite..
Har folk ingen humor?
Charlotte
6 mars, 2013 at 13:33Jag tvivlar också. Feghet är en sjukdom som inte går att bota, Anonym…
Elle
6 mars, 2013 at 13:34Men skärp dig. Bara där faller din trovärdighet.
Elisabeth
6 mars, 2013 at 13:34Undrar vad man skulle ställa för diagnos på dig? Du är obildad, du är arrogant, du är så förbittrad att du tappat förståndet… ja finns säkert mer. Du och alla som tänker precis som du har aldrig spenderat 2 sekonder för att ta reda på någonting, du verkar bilda dina uppfattninga genom att läsa bloggar och kanske mest genom att läsa andras kommentarer, det som verkar solklart det köper du. Ingen klo människa har sådan övertygelse om allt då bara den som verkligen har visdom ifrågasetter men förnekar inte något. Allt är möjligt, det finns bevis på. Du är en bluff, dessutom skyltar du med det och verkar vara stolt. Tänk till två gånger eller som jag brukar säga: var säker att hjärnan arbetar innan du engagerar munnen.
Elle
6 mars, 2013 at 13:35Men är du helt jävla sjuk i huvudet??
Hur fan kan en normal person skriva så till någon annan?
Och kalla dig Anna, du är säkert en sleten jävla småbarnsmorsa i någon sketen lägenhet eller en grinig kontorsnisse som ser ut som ett jävla ras.
Det är första gngen jag verkligen känner att jag hade kunnat köra över någon med bilen utan dåligt samvete…vill dock inte repa lacken.
Charlotte
6 mars, 2013 at 13:36Jo, det finns faktiskt det. Har haft akut leukemi, blev fantastiskt botad av den svenska primärsjukvården. En person på avdelningen hade Kronisk Leukemi och ätit medicin i många år. La av med den, började med homeopati, kroppen återställde sig till normal läge. Vid nästa besök på blodlabbet var cancerceller nere under normal nivå….
Charlotte
6 mars, 2013 at 13:36Sjukvården ska det vara….
anonym
6 mars, 2013 at 13:37I vissa fall kan homeopater fungera bättre än läkare. Jag var konstant förkyld i flera år och läkarna förstod aldrig vad det berodde på. Gick sedan till en homeopat och fick där konstaterat att jag är överkänslig mot gluten och på grund av detta inte kunde ta upp näring i kroppen. Läkare vet inte alltid bäst!
I
6 mars, 2013 at 13:38🙂
Cecilia
6 mars, 2013 at 13:38Kan berätta att i Tyskland jobbar ”vanliga” läkare och homeopaten sida vid sida. Själv var jag allvarigt sjuk på 80-talet och läkarna gav mig penncilinkurer. Till slut orkade inte kroppen mer medicin då sökte jag mig till en homeopat. Blev frisk och inte ens en liten förkylning på 2år. Även om man äter rätt och så, kan du ha ett fel att kroppen inte tar upp vissa ämnen. Så Katrin, du gör helt rätt att testa.
Peter
6 mars, 2013 at 13:46Det blir värre när det handlar om livshotande sjukdomar som cancer kan vara och hänsynslösa homopater övertala sjuka att ta deras preparat och strunta i tex mediciner och strålning.
En sak jag undrar väldigt mycket över är VARFÖR det bara tycks vara kvinnor så går på detta?
Peter
6 mars, 2013 at 13:49Effekten av homeopati är en placeboeffekt.
LOT
6 mars, 2013 at 13:51Hjärnvärde, ha ha ha ha!
Peter
6 mars, 2013 at 13:52Jag har träffat människor som haft allvarliga sjukdomar och som valt den alternativa vägen. Dom är döda nu.
Puts väck. Not here. The end.
Emma
6 mars, 2013 at 13:53Men snälla Katrin. Homeopati ÄR humbug.
Men tro kan försätta berg, så känner du ett sådant förtroende för denna kvinna så blir du kanske frisk bara av det. Inget fel med det, men att försökta lura folk att homeopati är något man kan läka av så är det direkt fel.
Det finns väldigt många humbugmetoder och det är tack vare folks tro på allt som inte är läkarvetenskapligt bevisat, som det kan fortsätta existera.
Som någon skrev, ALDRIG att du skulle kunna bli hemskickad av en homeopat utan en massa piller och skit du ska stoppa i dig.
Pengar är vad det handlar om.
Lotta
6 mars, 2013 at 13:54Fast tröttheten kan ju även bero på infektionen i din kropp. Synd att testa med både penicillin natur medicin samtidigt. Då vet du ju inte om det verkligen hjälpt med örterna och pillren. Ville bara säga det men jag är helt för homeopati
Emma
6 mars, 2013 at 13:55Alla mediciner är ”alernativa” innan de testats och effekten är bevisad.
Alltså, alternativ medicin är medicin som inte bevisats ha någon effekt.
Den ”vanliga medicinen” är som sagt testad och bevisad effektiv.
Enkelt.
Emma
6 mars, 2013 at 13:58Det är visst vetenskapligt bevisat att LCHF-kost ger bättre blodvärden, stabilt blodsocker och bättre kolesterolvärden.
Till och med socialstyrelsen fick ge sig och medge detta.
Lisa
6 mars, 2013 at 13:59Underbältet anna! Vet du hur många det är som kämpar som små as för att bli gravida! Har du ingen som helst vett i skallen?
Catrin
6 mars, 2013 at 13:59Klockrent!
Peter
6 mars, 2013 at 13:59Humor saknas.
Humör finns det dock.
Peter
6 mars, 2013 at 14:03Problemet är att det inte finns några vetenskapliga genomförda långtidsstudier publicerade som bevisar LCHF.
Tills dess tycker jag vi skall avakta.
Elle
6 mars, 2013 at 14:04Vad bra, då kanske vi kan göra ett reportage om dig och leta upp denna patient?! Intresserad? Vi står för att leta upp personen, du behöver bara stå för det du säger, det är det enda.
Yvonne
6 mars, 2013 at 14:04Håller med dig till fullo Katrin. Ni som tycker att det är humbug, Har ni provat????
M
6 mars, 2013 at 14:08Jag tror mer på det hur du lever som gör dig trött! Tror du att kroppen orkar hålla i gång och flänga överallt? det räcker inte med 4v vila och tro att allt blir bra..om man har levt i en sån hektiskt takt som faktiskt har gjort och skrivit här på bloggen! kroppen är ju uppvarvad och behöver återhämta sig och sedan så måste ju se över vad som faktiskt är det viktigaste i ditt liv är allt detta du håller på med? ja då får du räkna med att du kommer känna dig ständigt trött,,inga mirakel piller och örter hjälper det är en ren inbillning att man skall tro det…
Petra
6 mars, 2013 at 14:09Jag har arbetat på ett känt svenskt hälsohem som kock där det gavs ett antal alternativa behandlingar och såldes olika krämer, oljor, hälsopreparat etc. Varje vecka kom det en auktoritet från alternativrörelsen och hade kurser. Det som slog mig var hur mycket som handlade om deras ego, pengar och att de hade väldigt tunn dokumentation. En man tex hade en tallrik vegetarisk kost som han höll upp mot solen (vi serverade ute på sommaren) och sa att solens energi gav maten extra näring. Alla (utom jag) häpnade och sen såg man folk hålla upp sina tallrikar mot himlen frukost, lunch och middag.
Sedo
6 mars, 2013 at 14:10http://www.philipwildenstam.se/2011/04/18/utmarkt-om-den-farliga-bluffen-homeopati/
Kolla länken där provar dom homeopatiska läkemedel i realtid !!
❤
6 mars, 2013 at 14:10Varför kallar du anonym för feg??
anonym
6 mars, 2013 at 14:12Men homeopatmedicinen då, botar den inte öroninflammationen.
Så läkarna passar när det gäller att skriva ut medicin t.ex antibiotika.
Dubbelmoral!!!
maria
6 mars, 2013 at 14:20Hej Miss K,
Att säga att Homeopatmedicin är bluff är inget annat än okunskap och rädsla att det finns ett naturligt tankesätt och ett helhetstänk som en homeopat använder sig av,De tar sig tid de lyssnar och ställer en massa frågor som en vanlig läkare aldrig ens skulle tänka på att fråga.
Jag är själv ett levande bevis på att det verkligen fungerar.Jag hade kronisk urininvägsinfektion, ca en gång i månaden kom det!hann inte äta upp sulfa kuren innan det var dags för nästa.Läkarna gav upp och sa att det är något du får leva med.Som tur vad hade jag en kompis som sa till mig: Nu får det fan vara nog gå till den här homeopaten som är en av landets främsta och du kommer att bli av med den där skiten,jag lovar.
Sen dess har jag inte längre en kronisk urinvägsinfektion, jag har mina små naturmedicin piller som jag tar när jag har fått känningar och det försvinner
inom 1-2 dagar. Är så fruktansvärt tacksam för att det finns andra alternativa vägar att gå istället för att proppa i sig syntetiska mediciner!
Så lyssna inte på TRÅNGSYNTA människor!
Tack för mig,HEJ!
olle
6 mars, 2013 at 14:20Här kan man få 1 miljon usd om man bevisar homeopatiska läkemedels överlägsenhet mot sockerpiller
http://www.wired.co.uk/news/archive/2011-02/08/homeopathy-challenge
anonym
6 mars, 2013 at 14:20Hade homeopati medicin hjälpt, hade ju ingen behövt dö av sjukdom!!!
anonym
6 mars, 2013 at 14:30Amen! Du tror väl på Gud oxå. Det var väldigt vad du verkar aggressiv, lugna ner dig lite. Det finns säker piller för humöret oxå inom naturmedicinen Lycka till!
anonym
6 mars, 2013 at 14:32Avser svar till Maria
Anna-K
6 mars, 2013 at 14:33Krya på dej! Har
själv haft öroninflammation,
så jag vet hur du mår just nu.
Tess W
6 mars, 2013 at 14:41Läs boken: Salvekvick och kvacksalveri- Alternativmedicinen under luppen av Simon Singh och Edzard Ernst. En riktig ögonöppnare! Stora kramar Tess W
anonym
6 mars, 2013 at 14:47Tog du homeopat medicin? Blev du frisk av den?
❤
6 mars, 2013 at 14:51TRE tillställningar som inkluderar alkohol?? På en vecka? Get a grip girl… Gå hem och vila, ta en kopp te och varva ner människa!
Annso
6 mars, 2013 at 14:57All aggression på nätet mot de fantastiska bloggare som finns, däribland Katrin som får ha vilka åsikter hon vill, handlar om ren och skär AVUNDSJUKA. Varför är det så svårt att inspireras av och unna andras framgångar och lycka? En människa som mår bra behöver aldrig hävda sig mot en annan människa. Ifrågasätta på ett sakligt sätt och inte alltid hålla med är en annan sak än alla personliga påhopp.
anka
6 mars, 2013 at 15:04Homeopati är världens bluff. Vatten som kan känna av vad det har innehållit för länge sen… pffft. Syra-bas-balans kan låta vettigt. Alla sorters balans för den delen. Men på riktigt Katrin, tror du faktiskt på homeopati!!?? Kan inte tro det. Ifall vi inte tar placebodelen då. Om du vill vara trovärdig med LCHF så agera enligt det då. Skippa blufferier. Eller så är du kanske väldigt köpt eller ägd av detta blufföretag. Och jag är inte alls dum i huvudet, men varken köpt eller ägd.
Elin
6 mars, 2013 at 15:21Hurredu! Inte tror du väl att alla dina läsare är så inskränkta att de inte tror det är bra med Homeopati! Skämmes på DIG i så fall <3
Johanna
6 mars, 2013 at 15:26För att många kvinnor inte är rädda för att prova om det fungerar eller inte.
Vissa män vågar nog inte för sin manliga stolthet. Hur manlig nu den kan vara. 😉
Johanna
6 mars, 2013 at 15:27Det lär ju inte ha skadat iaf! 😉
anonym
6 mars, 2013 at 15:31Men vi är ju dumma i huvudet!
Cleo
6 mars, 2013 at 15:34Ja vad säger man…
Jag är oerhört osäker till Homepati men jag är av den åsikten att tankens kraft är stark och tror man på nåt så brukar det fungera, människokroppen är fantastisk på det sättet. Så tror du Katrin på det här så är det fullt tillräckligt.. =)
Det som är bra i det här är att du får adekvat hjälp inom vanliga vården och förhoppningsvis finner dom det som inte är okej.
SweTex
6 mars, 2013 at 15:35Vi är väl rätt många som tycker att du skulle testat ”hjärnvärdet” för längesedan.
V
6 mars, 2013 at 15:41tycker det är super spännande att se om du kommer bli något bättre, jag är inbyggd skeptiker då jag jobbar i den bransch jag gör men allt som funkar och får en person att må bra är bra även om det skulle vara av sockerpiller. (jämställer nu inte Johannas piller med sockerpiller) 😀
Sedan när du skriver att du har öroninflammation i båda öronen så tänker jag att ja du har dubbelsidig öroninflammation kanske den påverkar ditt allmäntillstånd?! kroppen är bra allt konstig och även fantastisk så man kan aldrig utesluta något. sedan vill jag även bara hålla med dig att jag tycker många som kommenterar här verkligen verkar bittra och verkar tycka det är skoj att trycka ned andra . jag förbluffas varje gång.
anonym
6 mars, 2013 at 15:42Bara för att man inte tycker som du så ÄR MAN DUM I HUVUDET! Lär dig uttrycka dig lite mer diplomatikt. Du kommer att förlora kunder på detta.
anonym
6 mars, 2013 at 15:43Hahaha
Maria
6 mars, 2013 at 15:51Hej Katrin!
Jag läste ditt inlägg och kände igen min historia så mycket när du skrev att du inte kände dig hörd hos din läkare.
Jag är 25 år gammal och studerar på heltid, inom loppet av några månader började jag känna mig tröttare och tröttare till den punkten att jag var så trött att jag inte kom upp ur sängen. När förstod att något var fel på mig så tog jag kontakt med läkare för att få en tid och helt enkelt reda ut varför jag var så trött, fick jag som svar via telefon utan att ens få boka ett läkarbesök att jag var trött för jag var student, 25 år och allmänt sov för lite och åt dåligt?
Jag ringde säker ett 20-tal olika läkare, vårdcentral osv. där exakt samma sak hände jag fick svar som det går över, du är student, du lever dåligt, trötthet är normalt, du är deprimerad, du är inte en prioritet pga din ålder, vi har tid i dec (jag ringde i sept) tillslut hittade jag en vårdcentral där någon faktiskt lyssnade på att mig när jag sa att något är fel på mig och fick en läkartid.
Efter blodprov och en undersökning visade sig att jag hade något mer allvarligt än vad alla trodde, sköldkörtel problem som hade gått så långt och mina världen var så dåliga att jag har nu varit sjukskriven i några månader.
Jag nog aldrig känt mig så bortvald och obetydlig bara för att jag är 25, kvinna samt student och har aldrig tidigare vara sjuk så är det självklart att något som trötthet är inte ett riktigt symptom utan bara något som sitter i huvudet på mig.
LisaFisa
6 mars, 2013 at 15:54Hahaha! Det är ju så befriande att läsa denna blogg. Katrin spottar ur sig vad fan hon vill och det är underbart. Sveriges skönaste och lättsammaste människa.
Ulrika
6 mars, 2013 at 16:01Alltså du är underbar, jag älskar dig <3
Elle
6 mars, 2013 at 16:03Hon har ju infektion i kroppen – Öroninflammation, den kan hon gått med länge. Att inte homeopaten såg den?
Tuna
6 mars, 2013 at 16:19Bara för att något inte går att bevisa betyder det väl inte att något inte fungerar? Har man fel verktyg att mäta med spelar det ingen roll hur många försök man gör. Lika botar lika!
anonym
6 mars, 2013 at 16:25Alla skall vi dö, Förr eller senare. Trots natur medicin.
Sanna
6 mars, 2013 at 16:28För att de flesta av Katrins läsare är dumma i huvudet. Det är den delen som själva kallar henne dum i huvudet och sen blir helt till sig när de får lite mothugg.
Sanna
6 mars, 2013 at 16:33Hoppsan Kjerstin! Är man inte dum i huvudet bara för att man har en annan åsikt? Är det inte vad du skrivit till Katrin och alla andra här som haft annan åsikt än du skälv?!
Sanna
6 mars, 2013 at 16:39Hm, jag borde inte korrigera mig själv men vill inte ge stavfelsnissarna glädjen att få rätta mig. Ja, jag skrev fel. Det ska stå ”själv”. Inte ”skälv”. Förlåt. Jag är hemsk. Jag borde inte få existera. Bla bla bla..
Love
6 mars, 2013 at 16:49Katrin! Du är fantastisk och smart, fortsätt att stå på dig =)
Love
6 mars, 2013 at 16:52Katrin, du behöver verkligen inte skämmas för att du tror på något som hjälpt många andra människor. Du är grym!
Love
6 mars, 2013 at 16:53Peter, det behöver inte gälla alla. Håll tummarna för Katrin istället. =)
Love
6 mars, 2013 at 16:54Charlotte! Fantastiskt roligt att läsa.
Love
6 mars, 2013 at 16:54Katrin, jag tycker du är väldigt trovärdig!
Love
6 mars, 2013 at 16:56Finns många bra sajter att läsa på om LCHF vilket kan vara en ide eftersom många inte riktigt vet vad det innebär. Googla på Kostdoktorn te.x Lycka till!
Love
6 mars, 2013 at 16:58Mår du kanske lite dåligt Anna? Kan inte tänka mig att man skriver så annars. Hoppas du reder upp dina problem och börjar må bra snart igen.
Love
6 mars, 2013 at 17:00Peter. Du verkar vara väldigt irriterad och arg, vad tråkigt. Hoppas ditt liv blir bättre och att du börjar må bra snart!
jag
6 mars, 2013 at 17:14hahahaha. katrin har för mkt pengar de är därför hon kastar dom i sjön!
Kille
6 mars, 2013 at 17:25Vill du må bra sug av dig själv 🙂 jag är aldrig sjuk sedan jag började göra det och det är snart tolv år sedan !
Majsi
6 mars, 2013 at 17:32Men lilla gubben, du var ju inte ens 5a på den pucken.
Camilla
6 mars, 2013 at 17:44Jag säljer sibutramin 15mg. 1månad för 690kr och 3mån. kur för 1750kr med frakt. Dessa underbara bantningspiller har underlättat min viktnedgång avsevärt. Vid seriöst intresse mejla till [email protected]
ida
6 mars, 2013 at 17:48fast man har väl aldrig blivit hemskickad av en vanlig doktor heller utan att fått massa piller utskrivet. tror nog att läkemedelsindustrin är lika entusiastisk att tjäna pengar på sina piller som homeopaterna är. helt galet med att folk bara ser svart eller vitt på saker å ting. Det finns aldrig nånting som är helt rätt eller helt fel. dumma människor haha
sofie
6 mars, 2013 at 17:58Vad som gör mig upprörd är att en bransch full av lurendrejare tjänar miljoner på att sälja vatten och påstå att det är ett värdigt alternativ till medicin.
Homeopater påstår att vatten har ett minne. Om det vore sant skulle vi alla ligga döda vid det här laget: tänk på allt skit som funnits i vattnet innan det renades på vattenverket.
Om homeopati skulle fungera skulle undersökningar visa det. Det är faktiskt inte så mycket svårare än så. Vad som krävs (kortfattat) om man vill bevisa något, är att ett experiment får samma resultat vid upprepning, och detta oavsett vem som utför experimentet. Homeopatiska läkemedel har inte klarat det enkla testet.
Har t.o.m. för mig att svenska Fuglesang och några av hans kollegor tog ”självmordsdoser” av homeopatiska läkemedel och, surprise surprise, ingenting hände.
Man får tro på vad man vill och lägga sina slantar på (i princip) vad man vill, men andra kommer att ifrågasätta och det betyder inte nödvändigtvis att vi som gör det är bittra och inte vet hur man njuter av livet.
Maggan
6 mars, 2013 at 18:02Var glad för kritiken i stället. Om du har många läsare som är misstänksamma mot homeopati, så tycker det på att du har många läsare med bra ”hjärnvärden” 🙂
Läs på lite! Du kan ju börja med http://sv.wikipedia.org/wiki/Homeopati
Du har ett ovetenskapligt förhållningssätt till världen, vilket gör dig väldigt lättlurad. Extra tröttsamt eftersom du via din blogg kan lura så många andra
sofie
6 mars, 2013 at 18:13”Don’t knock it til’ you try it” fungerar inte riktigt när det kommer till fysiologi. För många faktorer spelar in: tillfälligheter, placebo-effekten… Bättre då att lita på objektiva forskare som faktiskt utför experiment efter experiment för att ta reda på om det över huvud taget finns någonting som tyder på att en viss alternativmedicin skulle kunna fungera.
Du skriver att folk ska få tro på vad de vill och det är förstås sant, men varför skulle vi inte få komma med motargument?
sofie
6 mars, 2013 at 18:16Det är ingen som påstår att ingen kan ha blivit frisk samtidigt som hen intagit homeopatiska preparat, vad vi ifrågasätter är att personen tillfrisknat PGA homeopatin. Anekdotisk bevisföring är ingen bevisföring.
J
6 mars, 2013 at 18:16Ja läkarna i Tyskland,England,Frankrike och Indien är riktiga idioter eftersom de använder homeopati i sina behandlingar.:) Svenskar vet alltid bäst och har svenska läkarkåren kommit fram till att homeopati bara är sockerpiller utan någon effekt så är det självklart så …..Att läkare i andra länder kommit fram till andra beslut är helt värdelöst att ta hänsyn till…….(Ironi)
sofie
6 mars, 2013 at 18:19Peter publicerade ett sakligt framfört konstaterande. Att du automatiskt tolkar det som bittert säger nog mer om hur du mår än om honom…
Josefin
6 mars, 2013 at 18:20Homeopati is the shit!
J
6 mars, 2013 at 18:21Och ändå har även homeopati fungerat på djur….linbildar de med sig???????????
Kat
6 mars, 2013 at 18:21Ha,ha! Ja kolla upp HJÄRNVÄRDENA är kanske bra att göra! 😉
Ior
6 mars, 2013 at 18:23Varför är du ständigt sjuk??? Varför är allt från fittan till öronen inflammerat? Ja man tycker ju att du borde vara världens friskaste eftersom du äter LCHF som påstås göra dig stark och frisk. Nu knaprar du både honeopatmedicin och penicillin. Hoppas öronen och fittan kryar på sig… Inte kul för allmänhen när du luktar unken fisk mellan benen och du är lomhörd som en 90 åring. Ät lite pasta så kanske du blir fräsch igen.
Pågens
6 mars, 2013 at 18:25Katrin du om någon borde verkligen kolla upp ditt hjärnvärde! Du har väl inte allt för mycket mellan dina inflammerade öron 🙂
sofie
6 mars, 2013 at 18:25Anektodiska ”bevis” är inga bevis. Om du vill bevisa för oss att homeopati fungerar, visa ett par refereegranskade studier och vi kommer att ändra inställning. För vi är inte trångsynta, vi vill bara att det ska finnas några som helst vetenskapliga bevis för att någonting fungerar innan vi tror på det.
Linan
6 mars, 2013 at 18:30Fast Sofie, så heter det alltid här – om man ens andas ett vagt ifrågasättande av något så är man bitter och har inget liv. Tror det är samma (korkade) grupp människor som sitter och tjatar hela tiden. Nej, jag fattar inte heller vad som skulle vara bittert etc med Peters inlägg. Fast Loves svar får nog Love att må bra och känna sig duktig – vi får se det så..
sofie
6 mars, 2013 at 18:31Den vetenskapliga världen och dess upptäckter och bevisföring sträcker sig över landsgränserna. Homeopati är i allmänhet ansett som humbug av hela den vetenskapliga världen, även den i England, Tyskland och Frankrike. Att det finns en och annan läkare som jobbar sida vid sida som homeopater beror på att placeboeffekten kan fungera på patienter som tror starkt på homeopati.
Sanna
6 mars, 2013 at 18:40Katrin kommer aldrig att erkänna att hon har fel!
sofie
6 mars, 2013 at 18:52Djuret inbillar sig inte, däremot gör ägaren det. Om ett djur har behandlats med homeopatiska preparat och därefter tillfrisknar kommer ägaren att anta att det är preparatets förtjänst, då det egentligen beror på något annat, exempelvis spontant läkande.
Hade det homeopatiska preparatet fungerat varje gång – eller majoriteten gånger, hade man sagt att det har bevisad effekt, men det har ju aldrig hänt. Om homeopati fungerar, varför lyckas ingen bevisa det?
Vera
6 mars, 2013 at 18:56Katrin!
Håller med dig fullständigt. Jäkla idiotläkare som inte tar dig på allvar.
Jag har en liknande histria som dig som innefattar levaxin o bla bla bla.
Har fått kämpa i 8 år för att få veta vad som är fel på mig.
Jag har tydligen svårt att ta upp vitaminer jag med och det har tagit en jävla massa läkarbesök ( och egen hjärna) att lista ut.
Nåt med tarmen som gör att jag har svårt att ta upp vitaminer/mineraler. Nu äter jag dagligen d vitamin, b 12, järn osv och mår bättre.
Lycka till! 🙂
Ps: vinner gärna det där presentkortet! Skulle vara grymt kul att få göra en massa roliga tester:)
Petra
6 mars, 2013 at 19:03BRA!
Petra
6 mars, 2013 at 19:04Hon får väl som Blondinbella testa det gratis så hon betalar nog inget alls utan kanske får betalt?
M
6 mars, 2013 at 19:15Skall aldrig börja med LCHF så sjuk som du blivit sedan du började och ej så smal med tanke på hur du kämpat med vikt och PT..Varför såg inte homeopaten att du hade öroninflammation??? Fattar du inte själv att det är mysko??Så nu äter du först Pc och dessutom alternativ medicin till alla dina brister och utmattning..Skaffa dig ett liv som inte suger ur dig all energi och näring…Tycker synd om dig som inte inser hur andra ser ditt illamående medans du kallar dina eventuella kunder, läsare för dumma i huvudet…
Tant B
6 mars, 2013 at 19:30Var och en blir salig på sin tro.
Katrin, du ska i alla fall veta att vanliga mediciner och naturpreparat inte kan blandas hur som helst.
Det finns risk att de kan påverka varandras effekt i olika, icke önskvärda, riktningar.
Alltså bör alla inblandade veta vad för medel du äter.
Peter
6 mars, 2013 at 19:44Ja för du är ju så otroligt intelligent själv…
Råttan
6 mars, 2013 at 20:01Katrin, har du provat andeutdrivning? Eller testa att gå tre varv motsols runt ett träd vid fullmåne. Hjälper mot allt. Lika bra som homeopati.
Men
6 mars, 2013 at 20:20Du får göra som du vill, men du vänder ju kappan efter vinden. När det gäller LCHF och lärkaresultat så tror du stenhårt på vad läkarna säger bara för att de säger det du vill höra. Men med trötthet så misstror du dem… hmmm…
Linus
6 mars, 2013 at 20:26Tror man på LCHF så är det inte alls konstigt att man tror på Homeopati, lika illa bevisade långtidseffekter på hur det man stoppar i kroppen påverkar en.
❤
6 mars, 2013 at 20:29Eh.. Lilla gumman, swetex kanske inte hänger här 24/7 för att snabbast möjligt svara på inlägg, men när han väl gör det, är han bäst och roligast 🙂 alltid fyndig med ord och så… 😉
❤
6 mars, 2013 at 20:31Du menar superspännande? Det är ett ord.
lina
6 mars, 2013 at 20:43Varför så svårt att acceptera att hon gick till en homeopat ? Hon fick ju köpa vitaminerna som behövdes och blev tillbaka slussad till riktiga sjukvården för inflammationen. Och efter att ha läst texten verkar homeopaten ha varit en väldigt förstående och empatisk människa som faktiskt lyssnat och ofta är det just bra bemötande som behövs för att patienten ska uppleva bra sjukvård. Inte direkt en nyhet att det behövs minst 2 besök till vårdcentralen för att bli tagen på allvar.
Pinglish
6 mars, 2013 at 20:48kopierar in texten med GÖT stavningen:
anonym den 6 mars, 2013 kl. 12:01 skrev:
Ja Katrin måste kanske mäta sitt värde i hjärnan. fråga mig inte hur man göt.
Mia
6 mars, 2013 at 20:49I vilket fall blev det en otroligt rolig felskrivning!
Man kanske skulle kunna få både hjärn o järnprov tagna:):) Riktigt roligt skrivet av dig Katrin o jag går nu runt o småskrattar för mig själv!
Mimmi
6 mars, 2013 at 21:12Det där var väl en onödig elak kommentar??
unni
6 mars, 2013 at 21:13du måste ha lite att skratta åt? stackars människa
Annso
6 mars, 2013 at 21:50Jag förstår vad du, anonym, syftar på och jag köper inte allt Katrin skriver eller säger, verkligen inte. Ibland tror jag bara att all skit och elakheter kokar över och vi tappar omdöme.
annayellowbanana
6 mars, 2013 at 21:52Helt rätt Katrin, folk är dumma i huvudet och helt inåtvända. Inte öppna för något nytt trots att INGET talar emot det och trots att det hjälper tusentals ! 🙂
Anna
6 mars, 2013 at 22:14hjärnvärde – ha ha ha 😀
Maria
6 mars, 2013 at 22:14Hej!
Lider med dig och din berättelse, doktorer tycker ofta att man är pjåskig och inbillningssjuk. Själv är jag 48 och kanske blir lite bättre bemött på grund av min ålder. Vill också säga att jag också har sköldkörtelproblem, underfunktion (som jag antar att du också har) Det skulle ta flera år av muskelvärk, ledvärk och extrem trötthet innan det gav utslag på prover. Provet är nog ganska vanligt att läkare tar om man är 40+ och söker för trötthet. Synd att du bemöttes med sån arrogans, men även när man är äldre får man känna av det. Alla prover som lämnas kostar ju pengar för vårdanrättningen och det är väl därför läkarna snålar och tar så få prover som möjligt. :0( Jag äter Levaxin och har fått höja dosen flera gånger och nu känns det som om det är dags igen… Vad jag ville säga är – Lycka till och ge ej upp! :0)
Betty
6 mars, 2013 at 23:02Unni hur tänker du där…?
Py
6 mars, 2013 at 23:07Har träffat människor som har haft allvarliga sjukdomar och som valt traditionella läkemedel, dom är döda nu…
Py
6 mars, 2013 at 23:30Men Herre Gud, naturligtvis kan väl inte naturläkemedel bota allt, likaså kan ju inte vanligt läkemedel bota allt.
Tror man bör vara öppen, sen beror det naturligtvis också på vilken sjukdom man har.
veronica
6 mars, 2013 at 23:52Åh fan , förlåt så hemskt mkt det var inte meningen att skylta med min dåliga svenska.
Anna
7 mars, 2013 at 08:14För inte så länge sen så var både kiroprakti och akupunktur ansett som båg och bluff, nu används både och inom läkarvården. Ville bara poängtera….
Elle
7 mars, 2013 at 08:30Snacka om att vara trångsynt.
Jag har levt enligt LCHF i flera år men inte fan tror jag på Homeopati.
sofie
7 mars, 2013 at 08:42Jag tycker att du ska tänka själv. Känns det trovärdigt att vatten skulle ha ett minne? Och att ju mer du späder ut en medicin, desto starkare blir den?
Läkare försvarar ingenting med nävar och klor. Om ett homeopatiskt preparat visar sig fungera genom upprepade experiment så skulle vetenskapsmännen ändra inställning till homeopati.
sofie
7 mars, 2013 at 09:11Du verkar inte alls vilja att folk ska tänka självständigt, utan att folk ska tänka som du. Och vi som inte gör det utgör någon slags fårskock?
För det första är det en myt att kyrkan trodde att jorden var platt. Googla lite, så ska du se. Eller titta själv på målningarna nästa gång du befinner dig i en medeltida kyrka, och se att de avbildat jorden som ett klot.
Det finns mängder av alternativ medicin som klassats om som ”vanlig” medicin, av den simpla anledningen att de i experiment visat sig fungera. Hittills har ingen kunnat påvisa att homeopatiska preparat fungerar, trots många försök, DÄRFÖR tror vi inte på det.
sofie
7 mars, 2013 at 09:14Det är fortfarande många som anser att akupunktur och kiroprakti i högsta grad är bluff och båg.
Randall
7 mars, 2013 at 10:22Just i det här fallet lär det ej ha någon påverkan om hon blandar homeopatiska preparat och antibiotika, då homeopatiska preparat är ämnen som är upplösta i vatten och utspädda tills det i princip inte finns något kvar av det ursprungliga ämnet. Lite som att du skulle ta värkmedicin, men att du först lägger tabletten att lösas upp i Östersjön och sedan dricker en klunk havsvatten mot din värk. Örtpreparat är ju en annan femma, där har t,ex johannesörten visat sig ha interfererat med andra mediciner, men om detta är ren homeopati hon sysslat med, så visst… Hon lär nog märka tids nog att det inte har någon effekt, förutom en lite tunnare plånbok på grund av kostsamma homepatiska preparat. Öronvärken kommer dock försvinna tack vare antibiotikan!
Camilla
7 mars, 2013 at 10:29Att tillföra kroppen ämnen som den har brist på är inte så jävla konstigt alls faktiskt. Det tycker jag är fullt rimligt.
hanna
7 mars, 2013 at 11:00men homeopati är ett bluffmakeri för sig. kontakta första bästa kemist och fråga om homeopati fungerar, risken finns dock att du blir utskrattad.
hanna
7 mars, 2013 at 11:02det är just folk som är dumma i huvudet som går på saker som homeopati. ett tips, googla homeopati + James randi så får du det ganska bra förklarat åt dig varför det inte funkar.
Nej
7 mars, 2013 at 11:52Alltså lol. Läkaren var dum, nu går jag till tanten som är snäll och säljer magiskt vatten. Katrin är ju bara ett personlighetsstört nut-case som somatiserar sin ångest. Men kul att följa hennes tokerier och kul med så många homeopat-vänner i kommentarerna, visste ni att det finns gratis vatten i kranen? Kram.
Gunilla
7 mars, 2013 at 14:21Hej Katrin!
Om du äter rätt kost ska du inte behöva köpa dessa paket.
Logiskt, eller hur?
Så, börja i rätt ände: med din dagliga kost!
Mvh Gunilla
❤
7 mars, 2013 at 20:08Du menar tillbakaslussad? Det är ett ord.
gbg
8 mars, 2013 at 11:06Hahahahahahahahahahaha Ja, måste man kolla Hjärnvärdet……Då är man dum i huvudet!
YlvaB
10 mars, 2013 at 08:57Aaahahahaaaa, klockrent!
Robert
17 mars, 2013 at 19:59Katrin, om du skär ned på alkoholen så kommer du också att må bättre.
Robert
17 mars, 2013 at 20:03Det är märkligt att så många förespråkar kiropraktorer, trots att de måste gå dit om och om igen.
Natalie
20 mars, 2013 at 00:40Min mamma går hos Johanna och på mindre än två månader känner hon sig som en helt ny människa!
Karin B
26 juni, 2015 at 11:41Över 2 år sen det här inlägget gjordes och jag hoppas att du fick önskad effekt av homeopatbehandlingen så att du blev att må bra.
Sitter själv i en liknande situation
[email protected]
12 augusti, 2016 at 14:50Stå på dig Katrin! Jag har haft problem med för högt blodtryck samt för höga kolesterolvärden sedan 1999 och ätit blodtrycksmedicin.. Började med lchf i september i fjol och efter bara några veckor kunde jag sluta med blodtrycksmedicin och även med simvastatin, medicin mot för högt kolesterol. Har kollat kolesterolet och har helt perfekta värden nu… Har även haft mycket influensavärk i kroppen och kom i kontakt med näringskällan och började med oxy flush. Fantastiska produkter… Fortsatt lycka till!
Anneli
4 maj, 2018 at 12:30Blir så störd på människor som inte kan acceptera andras val och framför allt de som säger att saker och ting inte fungerar fastän de inte ens provat. Mycket märkligt men det är för att man inte vill att det ska fungera. För ca 20 år sedan provade jag homeopatmedicin på mina hästar och jag kan säga att det verkligen varit som en mirakelmedicin. Knappt har jag trott det själv de häpnadsväckande resultaten. Sedan dess använder jag det på mig själv och mina barn och skulle aldrig välja något giftigt före det. Oavsett de stora läkemedelsföretagens kampanjer att det är bluff så är detta en stor medicin över hela världen. Många veterinärer och läkare utomlands har denna utbildning också. Den kinesisks medicinen är jättestor och förr påstod man även att akupunktur inte fungerar. Men för 22 år sedan fick jag det som smärtlindring på sjukhuset inför förlossning. De av oss som är intelligenta nog att i första hand välja en medicin som inte är giftig och ger biverkningar har rätt att göra det för ingen annan bestämmer över ens hälsa! Ni andra får ju lov att förgifta er hur mycket som helst utan att vi hoppar på er! Kör hårt Katrin!