Okategoriserade

Katrins Snapshots

Katrins Snapshots

Med handen på hjärtat: Kunde inte bry mig mindre om vi smittar folk med kräksjukan. Jag bryr mig inte om den som smittat Ringo och om Ringo smittar någon annan så skiter jag i det. Vi får se om jag blir smittad med jag tror inte det. Och blir jag det så blir jag det. Skit samma. Vi har för lite problem i vårt land. I andra världsdelar har de problem, vi har inga såna. Vi bara ojar oss över precis ingenting. Så patetiskt.

You Might Also Like

  • Latrin
    27 november, 2013 at 14:38

    Min bror som har en allvarlig sjukdom kan dö på grund av såna som dig. Magsjukan= döden för vissa. Klart du inte bryr dig sålänge det inte berör dig.

  • Noe
    27 november, 2013 at 14:43

    Egoistiskt! Fy för sånt dåligt beteende.
    Lika illa med dom som går omkring och hostar och nyser rätt ut och över dom som är i närheten.
    Varför ta hänsyn..
    Egoister!

  • Ida
    27 november, 2013 at 14:44

    Håller med.. Det kan vara rent farligt för vissa. Och största skräcken för mig som har rejäl kräkfobi och går hos psykolog för det. Det känns respektlöst att säga så.

  • Petras familjeliv - med LCHF och träning
    27 november, 2013 at 14:46

    Handen på hjärtat: Det är tack vare Dig som vinterkräksjukan blir så omfattande som den blir varje år, som inte har vett att stanna hemma när man är sjuk!

  • Johanna
    27 november, 2013 at 14:50

    Haha skön du är Katrin 😉 du är grymt härlig! 🙂

  • Malin M
    27 november, 2013 at 14:52

    Så jävla dumt Katrin. På allvar. S Å J Ä V L A D U M T!

  • Isabelle
    27 november, 2013 at 15:00

    Du kan inte mena allvar? Och din motivering är att vi har för lite problem i vårat land?
    För vissa riskgrupper så innebär vinterkräksjukan en livsfara.
    Kom tillbaka och säg samma sak när någon äldre släkting eller immunnedsatt person i din närhet drabbas! Då kan du ju skylla på okunnigt folk som ger sig ut och smittar andra när de egentligen borde stanna hemma!

  • Matilda
    27 november, 2013 at 15:05

    Litet problem för dig – stort problem för den som hamnar i livshotande tillstånd pga kräksjuka…

    Tänk efter ett varv till!

  • Lis
    27 november, 2013 at 15:06

    Tycker hon är lite eller mycket ansvarslös just i detta. Eller så skriver hon bara för att hon vet att det retar upp folk.

  • Julia
    27 november, 2013 at 15:12

    Handen på hjärtat. Jag brukar tycka att din kaxighet är rätt skönt för det mesta och du har varit lite av en förebild för mig, men när det gäller det här så sjunker du så jäkla mycket i mina ögon. Kan du inte vänta 48 timmar YNKA 48 TIMMAR innan du vistas bland folk för att undvika att föra sjukdomen vidare. Det är så galet egoistiskt att tänka på det sättet som du gör!

  • Julia
    27 november, 2013 at 15:14

    Håller med. Tror också att hon vill provocera. Men när det gäller detta så tycker jag det är fel. Man kan tycka mycket men ibland måste man vara en bra med människa och tänka på andras hälsa.

  • Nina
    27 november, 2013 at 15:15

    Så FRUKTANSVÄRT EGOISTISKT!!! Nog för att jag vet att du alltid bara utgår från dina egna behov, men detta tar priset! HUR ÄR DU SKAPT? Det finns människor som dör om de får kräksjukan pga att de är försvagade av annat, det finns de som har svår fobi mot kräkningar och lider enormt varje år vid den här tiden, och däremellan finns det massor med familjer som faktiskt kämpar för att detta inte ska bli en epidemi varje år. Detta är som att hånskratta alla dessa människor rakt i ansiktet. FY FAN!! Hur kan man vara så totalt utan empati?? VIDRIGT, Katrin, VIDRIGT!

  • Maria
    27 november, 2013 at 15:25

    Andra tongångar på bloggen tidigare i november,
    då du hade kräksjukan.

  • ulle
    27 november, 2013 at 15:33

    Att vara ute är väl ingen fara…men om du är i affärer smittar du ju MEN det skiter du ju i….KAN INTE FÖRSTÅ ATT DU INTE KAN TÄNKA PÅ ANDRA UTANFÖR DIN LIVSVÄRLD !!!!!! som gamla och sjuka som skulle kunna dö av en maginfluensa. Du verkar inte vara det minsta empatisk………….

  • Pinglish
    27 november, 2013 at 15:34

    Skärp dig!!
    Tänk om ditt kejsarsnitt blir inställt på grund av att personalen har kräksjuka och den personal som finns att tillgå prioteras om till svårare/livshotande sjukdomsfall….

    http://orebroll.se/sv/Om-landstinget/Information-och-kommunikation/Tebladet/Artiklar—Tebladet1/Stoppa-spridning-av-vinterkraksjukan/

  • Hanna
    27 november, 2013 at 15:38

    Brukar aldrig kommentera här fast jag läser varje dag men det här är så otroligt dumt och egoistiskt. 48h timmar är inte så jävla svårt att hålla sig hemma. Antar att du inte överhuvudtaget tänker på några andra än din lilla familj

  • Sofia
    27 november, 2013 at 15:42

    Ni alla väljer att tro på precis om allt Katrin skriver om hahaha

  • Carrie
    27 november, 2013 at 15:52

    Vad menar du Sofia? Tror du inte Katrin tycker såhär? Jag tycker det verkar stämma väldigt bra överens med vem Katrin är som person. Visst kanske hon skriver inlägget för att det provocerar men jag tvivlar inte en sekund på att hon verkligen menar vad hon skriver.

  • Sandra
    27 november, 2013 at 15:53

    Tänkte precis samma sak – magsjuka är liksom inte BARA kräkningar för vissa. Normalt folk håller sig hemma när de är magsjuka!

  • Anna
    27 november, 2013 at 16:16

    Katrin har så få besökare att hon provocerar med vad som helst.

  • E
    27 november, 2013 at 16:23

    Jag vill ha vinterkräksjukan! Har ätit morotskaka idag och godis, behöver fan gå ner 3 kilo!!

    Får fan aldrig kräksjukan! Hur gör man??

  • Mongot
    27 november, 2013 at 16:28

    Zytopaddan skrivet VADSOMHELST för att få kommentarer = cash.
    Zytoidioten – om hon läser Pinglish´inlägg – kommer ICKE att ändra sin utmanande, hjärndöda, ohyfsade stil i bloggen. För alltid finns det ju nån idiot här som asflabbar sitt ”hahaha älskar dina provokationer å sköööna stil Katriiiiiiin” så: LESSEN, HOPPLÖST ZYTO-CASE

  • Anna-Lena- mamma till 3 trollungar
    27 november, 2013 at 16:34

    Nästan så man hoppas att du ligger i kräksjukan när de är dags för ditt snitt. Så kanske även du hamnar i verkligheten någon gång

  • Gossen
    27 november, 2013 at 17:02

    Hemma 48 timmar
    Förutom handhygien är det viktigt att stanna hemma vid sjukdom.
    Smittsamheten är mycket hög när du har symptom. Därför finns en regel att den som har varit sjuk ska hålla sig hemma i minst 48 timmar efter sista symptomen för att minska risken att smitta andra.
    Vad räknas som symptom då?
    – Kräkningar, diarré och illamående, säger Torbjörn Norén.

  • anonym
    27 november, 2013 at 17:05

    Hoppas att du inte får ett barn med en medfödd svaghet som riskerar att dö när det utsätts för vissa bakterier .

  • Anonym
    27 november, 2013 at 17:08

    Kanske väljer vi att tro att hon är sinnesslö eftersom hon tror att hon är rolig när hon skriver sån smörja för att provocera !

  • Anonym
    27 november, 2013 at 17:10

    Och spädbarn !!!

  • Anonym
    27 november, 2013 at 17:16

    Du har tydligen ingen aning om vad kräksjukan kostar samhället varje gång den bryter ut ? kanske är din syster JURISTEN som du du skryter om att hon är 😀 är smartare än du och kan förklara för sin idiot till syster .

  • Anonym
    27 november, 2013 at 17:25

    En sådan otroligt liten människa du är , och då syftar jag inte på din längd ,så ynklig och totalt utan ryggrad ! lider verkligen med Bingo som är så snärjd av dej .men hut går hem förr eller senare det kan jag garantera dej .

  • Bella
    27 november, 2013 at 17:28

    Men lägga av nu för fan. Som om inte fler tänker som hon gör? Jag gör det iallafall!

  • Anonym
    27 november, 2013 at 17:29

    Jaa och hon som sagt otaliga gånger att hon och familjen aldrig är sjuka…tycker nån alltid är sjuk eller har andra problem i hennes familj ??

  • CarolineEiLondon
    27 november, 2013 at 17:32

    Har i UK kan man inte VABA eller vad ni nu kallar det for i Sverige. Dagis kostar for oss 800SEK om DAGEN- och nej det ar inget superlyx dagis – oavsett om barnen ar sjuka eller inte. Jag har tryggt i min son alvedon och ibuprofin en massa ganger och latsas som ingenting. Jag har inte rad att vara hemma om han ar sjuk. Ni ar verkligen lyckligt lottade som bor i Sverige och kan VABA eller vad det nu heter i det oandliga. Men det ar ingen verklighet for manga.

  • Anonym
    27 november, 2013 at 17:32

    Det kommer nog vare sej du eller Latrinen tycka om hennes barn föds med ett allvarligt hjärtfel som kan innebära döden vid magsjuka , då kanske skrattet fastnar i halsen.

  • CarolineEiLondon
    27 november, 2013 at 17:33

    Halsa pa pa Ringos dagis ha ha ha

  • ida
    27 november, 2013 at 17:36

    Grejen är ju att i slutändan blir hon ju själv smittad om ungen åker på det. Inte så smart när man är höggravid kanske. Men hon måste nog skoja om detta, annars är hon verkligen IQ befriad

  • Anonym
    27 november, 2013 at 17:37

    Flytta då för faan till ett sånt land snarast ..så du slipper störa dej på detta land som inte har några problem ,

  • ida
    27 november, 2013 at 17:45

    Wow, första gången i princip alla är av samma åsikt! Bravo Katrin, du har lyckats ena flocken haha

  • Fröken J
    27 november, 2013 at 17:47

    Lovar komma och smitta ner din nyfödda om jag råkar få magsjukan! Så får vi se vad du tycker om det sen om den lilla drabbas av hjärnakador viklet har inträffat! Känner själv ett barn som blev svårt handikappad pga detta så skäms på dig! Och stackars Ringo som tvingas klä på sig och dras med ut, han ser ju helt slut ut på bilden!

  • E
    27 november, 2013 at 17:56

    Det är en fekal-oral smitta så du ska äta en magsjuk persons avföring. Alternativt låta kylvaror stå framme i värmen och sen äta dessa. Vispad grädde som stått framme brukar vara en bra smitthärd. Så det är bara att mumsa på 🙂

  • Agnetha
    27 november, 2013 at 17:59

    …..och jag som har MS skulle riskera att åka på ett skov om jag blev smittad av vinterkräksjukan. Kan bli sjukskriven i både veckor och månader.

  • Noe
    27 november, 2013 at 18:00

    Jag har också samma fobi och får nästan panik när jag ser om eländet på löpsedlarna.
    Jag blir så trött på alla som springer runt istället för att ta hänsyn och hålla sig hemma!
    Du Katrin har du aldrig hört talas om att förlossningen kan starta av magsjuka?
    Visst du har ju inte långt kvar men ju längre han kan vara kvar i livmodern desto bättre är det ju.

  • Maria
    27 november, 2013 at 18:16

    Håller faktiskt med. Så fort det handlar om sjukdomar blir folk som tokig, bara som den där svininfluensan som gjorde folk galna! Kan dock tycka att den som varit sjuk kan avvakta 48 timmar med att gå ut, men att isolera hela familjen skulle jag aldrig göra. Dessutom kan man stanna hemma själv om man är såå rädd för sjukdomar.

  • Anna
    27 november, 2013 at 18:39

    Ännu en egoistisk människa…. suck!
    Att gamla eller människor med sjukdomar kan dö av vinterkräksjukan är väl ovesäntligt för er…

  • Anna
    27 november, 2013 at 18:41

    Kan det vara så att Katrin har ont om cash inför jul och vill ha mer besökare på bloggen för att få in lite mer cash? Man undrar ju, för inte kan hon vara så egoistisk på riktigt?

  • Camilla
    27 november, 2013 at 18:45

    Jag säljer reductil sibutramin 15mg. 1månad för 690kr och 3mån. kur för 1750kr med frakt. Dessa underbara bantningspiller har underlättat min viktnedgång avsevärt. Vid seriöst intresse mejla till [email protected]

  • Malin
    27 november, 2013 at 18:45

    Så jävla dum!

  • Emma Adbro
    27 november, 2013 at 18:48

    Kalla mig nojig och överreagerande mamma. Men med handen på hjärtat – hur hade du mått om du hade sett ditt barn dö? Efter tio dagars intensiv vård satt jag bredvid mitt eget barn när hon dog.
    Varför? Därför att folk med handen på hjärtat inte respekterar små barn och andra infektionskänsliga – visserligen inte kräksjuka, utan i mitt fall var det en förkylning som vi känner som RS. Folk kan inte ta huvudet ut ur röven och se andra människor samt ha lite empati, utan så länge ni inte dör av det så skiter ni i andra.

    Så med andra ord, jag skiter i vart fan du har din hand på hjärtat – bara du ser till att ha lite vett i huvudet och kanske kan respektera de små och de känsliga som faktiskt kan dö för att du skiter i vilket. Jag tror inte ens att du varit så kaxig om du sett vad som faktiskt kan hända ute i verkligheten när folk vetandes sprider sjukdomar till höger och vänster. Skärpning!

  • Louise
    27 november, 2013 at 18:58

    Fräsch kommentar. Ni måste vara superpopulära bland personal och föräldrar på ert dagis. Och bland din personal också… Och hygien i allmänhet. Har du samma inställning till det? Kanske inte det listigaste att säga när man säljer livsmedel.

  • Jenny
    27 november, 2013 at 19:02

    Problemet är att hon har rätt. Nästan alla lämnar sjuka barn på dagis och skola. Varför tror ni folk blir sjuka så ofta ?

  • Anna
    27 november, 2013 at 19:02

    Word!

  • Tess
    27 november, 2013 at 19:09

    Gnäll inte om ditt nyfödda barn blir smittat av vinterkräksjukan, nästan så man önskar att du får smaka på egen medicin :-/

  • Caroline
    27 november, 2013 at 19:19

    Lägg av!
    Antingen provocerar du på ett otroligt omoget sätt eller vill du verkligen riskera att smitta ner medmänniskor du möter?
    Urbota dumt!
    Min bästa vän har en sjukdom som gör att om hon smittas av kräksjukan så är det fara för hennes liv.
    Tänk några steg längre……

  • linda
    27 november, 2013 at 19:23

    Alltid undrat hur det känns som att sakna empati för andra människor. Gillade dig och har följt din blogg men seriöst… tänker inte fortsätta med det! Du har så lite respekt för andra människor. Antagligen skulle du väl heller inte bry dig om någon blev överkörd på gatan när du går förbi, du känner ju inte dem. Usch!

  • Tant E
    27 november, 2013 at 19:34

    Bra där Emma!! Jag hade en känsla att du har något att säga i ämnet… Så förbannat korkat att gå ut och smitta andra känsliga, något som kan få ödesdigra konsekvenser… Det vet tyvärr både du och jag… PUSS

  • Tant E
    27 november, 2013 at 19:35

    Bra där Emma!! Jag hade en känsla att du har något att säga i ämnet… Så förbannat korkat att gå ut och smitta andra känsliga, något som kan få ödesdigra konsekvenser… Det vet tyvärr både du och jag… PUSS

  • Maja
    27 november, 2013 at 19:52

    Man kan tänka så här att det finns många barn överallt som är mitt uppe i cellgiftsbehandling till exempel. De barnen kan sedan missa en behandling eller två av en magsjuka. Ärligt talat så behöver de barnen gå på bio mer än en kräksjuk unge som kan vänta i två dagar. Jag tycker det i det perspektivet är vidrigt att vara en person som inte stannar hemma 48 timmar. Många skulle kunna göra en så enkel sak som att stanna hemma 48 timmar för cancersjuka/hjärtsjuka barns skull!

  • Hanna
    27 november, 2013 at 20:11

    Provocerande och sorgligt inlägg. Jag tror tyvärr att det ligger en del sanning i det Katrin skriver -det finns många egoister i vårt samhälle… Min 4-åriga dotter har diabetes typ 1. Om hon får kräksjuka så hamnar hon i ett livshotande tillstånd och hamnar med dropp på sjukhus. Snälla respektera 48 h regeln!

  • Lis
    27 november, 2013 at 21:09

    Håller helt med dej Julia

  • Josefin
    27 november, 2013 at 22:32

    Din första mening visar nog mest att du är totalt hjärndöd.
    Vill du ofta barn illa för att du inte gillar deras förälder? Kanske går du tom runt och biter eller sparkar på barn om mamman sagt nått du inte gillar?
    Men de klart. Det är väl inte mer än rätt åt dem. De små svinen….

  • E igen
    27 november, 2013 at 23:05

    Tack! Ska fan testa!

  • Josefin
    27 november, 2013 at 23:35

    Jag undrar verkligen om alla ni som skriver här själva sitter inne varje gång ni har en förkylning eller halsont. Eller är det bara magsjuka som är problem? Många skriver om sjuka barn eller gamla som kan råka riktigt illa ut. Kan dom inte göra det av en rejäl förkylning lika väl?

  • Lina
    28 november, 2013 at 00:19

    Är man diabetiker och kräks och inte får i sig något så är det ett livshotande tillstånd. Bara för att ta ett exempel. Medans du vid en förkylning oftast får i dig någon form av näring.
    Influensa tar dock lika hårt på sjuka människor som magsjuka gör.

    Jag har 5 kroniska sjukdomar varav 1 är diabetes och en annan som jag får medicin för som sänker immunförsvaret. Så jag uppskattar om man är hemma om man är sjuk. Och ja, självklart är jag hemma om jag är förkyld också. Punkt!

  • Mr medium
    28 november, 2013 at 02:54

    Läst din blogg ett tag mest för att det är roligt att se hur man kan tjäna pengar på att vara så totalt manipulerande lida av totalt avsaknad av självinsikt empati mm & ändå tjäna pengar på det. Helt lysande kan man tycka. Fast problemet är tyvärr att såna som du aldrig kommer speciellt långt i livet, så njut medan det varar=) tic tac……..

  • Tina
    28 november, 2013 at 06:41

    Min kusins lilla son föddes med hjärtfel och har nu fått en pacemaker. Han klarar inte utsättas för förkylningar o smittor utan att själv bli väldigt dålig. Sist han blev hostig och fick feber blev han inlagt drygt en vecka på sjukhus med dropp mm. Tänk på smittorisken. Det finns gamla och sjuka som kan bli väldigt dåliga 🙁

  • Ida
    28 november, 2013 at 07:07

    Riktigt sjuka personer eller gamla människor dör ju från ”vanliga sjukdomar”. Jag låg i badrummet och spydde i tre dagar, helt uttorkad och trött. Jag hade ingen kille som tog hand om mig eller handlade mat.
    Jag tog mig inte ens till affären. Så jag levde på det som fanns i min kyl i tre dagar. Min familj bodde långt bort ifrån mig så de kunde inte direkt åka dit heller.

  • Ida
    28 november, 2013 at 07:34

    Om du nu tycker det är så lite problem här, så varför flyttar du inte dit det är värst och blir drabbad själv? Förstår att du är höggravid, men lite kontroll över sina hormoner kan man väl ha? Om du nu ska bli mamma, så ta mer ansvar. Om ditt barn föds med astma eller annan sjukdom så hoppas jag att du bryr dig om det iallafall, sluta fåna dig och väx upp! Det är sådana som du jag skulle vilJa omyndighetsförklara och ta ifrån rätten att skaffa barn tills ni skaffar lite vanligt jävla folkvett.

  • Maja
    28 november, 2013 at 08:51

    Word!!

  • laura
    28 november, 2013 at 10:31

    snälla sluta. Ingen vill ha dina piller och ju mer du tjatar om dem desto mer visar det hur dåliga de är. Köp en reklamplats din snåljåp.

  • Markus
    28 november, 2013 at 11:06

    Ja, du skiter i mycket du. Fast när det kommer till att raka fittan är det j-t viktigt va´? J-a nolla..

  • L
    28 november, 2013 at 11:21

    Alltså helt seriöst Katrin. Jag går in här lite då och då för att bli lite underhållen av att ströläsa om vad du pysslar med. Men ibland blir jag så jävla mörkrädd över dina resonemang i vissa frågor. Du kan inte vara helt frisk i huvudet när du resonerar om hur vi har för lite problem i Sverige och att DU därför ska vara den utlösande faktorn till att människor drabbas av kräksjuka för att du är så otroligt korkad och inte kan stanna hemma med din sjuka unge i 48 timmar? Åh herre. Att du är egoistisk är länge känt, men att medvetet äventyra andras liv, t.ex. personer med svåra sjukdomar som kan dö av en episod av kräksjuka, där känns det som att du nått ett nytt low. Skäms.

  • Anna
    28 november, 2013 at 21:44

    Jag hoppas du tänker om. Min dotter fick magsjuka när hon var 9 veckor, en stor och i övrigt frisk tjej på knappt 5 kilo som smittades av en bekants son som struntade i att hålla honom hemma och som inte informerade oss. Dottern blev så uttorkad och sjuk att vi var inlagda 5 dygn på Danderyd. No fun. Speciellt inte eftersom jag också hade en storebror hemma som kände sig utanför och bortglömd där hemma.

  • Linda
    28 november, 2013 at 22:14

    Hoppas verkligen inte att du medvetet utsätter andra människor för risk att bli sjuka. Lycka till säger jag om du får magsjuka som höggravid! Det är inte någon kul upplevelse! Min yngste son har cystisk fibrose, han är så infektionskänslig att han inte får gå på dagis. Jag tycker verkligen att vi skall ta hänsyn till våra medmänniskor, så mycket som vi kan och inte medvetet vara egoister! Vilket samhälle får vi då? Du verkar ju tycka att det är en svaghet att göra något bra för en annan människa. Så tycker jag att du verkar snobbig som inte svarar på några av kommentarerna till Dina läsare.

  • em
    28 november, 2013 at 23:00

    Hoppad att allt du gör som påverkar andra ska komma tillbaka på ditt eget liv. Jag har så stor lust att skriva massa otrevligheter men gör inte det. Vad för människor har uppfostrat dig? Och hur kan folk ens köpa dina saker? Jag kan inte ens tänka mig att gå in i dina butiker pga vilken typ av människa du är.

  • Nathalie
    29 november, 2013 at 06:02

    Skit cool är du som bor i London. Så pass cool att du glömmer svenska språket och ska påminna oss om det genom att upprepa att du inte vet om det heter VABA eller vad det nu hette….

  • Veronica
    29 november, 2013 at 11:14

    Kul blogg Katrin! Ett socialt experiment av det mänskliga psyket, mkt intressant läsning! Jag bara skrattar för det är underhållning på hög nivå. Att folk inte kan ta saker med en klackspark. Alternativt riktar sitt hat mot dig. Hahaha.

  • Smulan
    29 november, 2013 at 11:34

    Helt sjukt att inte ha mer respekt!! Finns väldigt många som är svårt sjuka som kan dö av dessa bakterier!! Tänk på alla små barn som inte är så starka och äldre som med är utsatta eller oss andra som har kroniska sjukdomar som kan bli riktigt dåliga av era bakterier som ni sprider!!
    Tror att du är född utan hjärta och hjärna!!

  • Hyrestanten
    29 november, 2013 at 18:36

    Klart att Katrin skämtar. Så dum är väl ingen?

  • Jenny
    29 november, 2013 at 19:08

    Blir så ledsen när jag läser det du skriver Emma. Ingen ska behöva gå igenom det du går igenom <3

    Hoppas att Katrin och hennes följer börjar använda huvudet lite.

  • Tina
    30 november, 2013 at 14:26

    SKÄRP ER MÄNNISKOR!
    Många ensamstående går och jobbar sjuka för att få ekonomin att gå runt, ingen klagar på dessa personer och skriver massa skit. Men bara för att Katrin är ärlig ska alla rasa.

    Om ni har så dåligt immunförsvar så får ni väl stanna hemma. Nu under vintern är ALLA sjuka. Folk på bussen, på tåget eller i tunnelbanan. Barn på förskolan och i skolan så GE ER!

  • Lina
    30 november, 2013 at 15:19

    Så om man är frisk ska man vara hemma? Men sjuk och gå till jobbet eller ut? Moget svar av en mycket mogen människa.
    Så vi med kroniska sjukdomar ska stanna hemma för att vuxna människor ej kan ta ansvar? Måtte du ej bli cancersjuk tex.

  • puppa
    30 november, 2013 at 20:21

    Katrin, du har någon form av diagnos. Borderline, ADHD? För du saknar empati. Hoppas lillebror kommer ut felnavlad. och haha du kommer aldrig får en dotter, bara jobbiga skrikiga söner.

  • Tina
    1 december, 2013 at 23:10

    Gör vad du vill men skyll inte på att andra ska ta ansvar för din hälsa.

  • Tina
    1 december, 2013 at 23:10

    Hoppas du skaffar dig ett liv och slutar tala illa om ett barn som inte äns fått komma till världen. Skam att det finns personer som du!

  • Ing
    9 december, 2013 at 07:26

    Mupp!

  • pernilla
    12 december, 2013 at 20:24

    Hej Katrin.
    Jag är mamma till två barn. En tjej på 8år, och en kille på 1år. Min dotter fick precis som Emma Adbros dotter RS.-virus. Hon var dock inte för tidigt född och tre månader gammal, men vi låg inne i drygt två veckor. Hon var allvarligt sjuk.

    För att komma till magsjuka. Den 17:e september 2012 föddes min son. Ja, han har samma födelsdag som du. Han föddes med en ovanlig sjukdom. CAH. Det innebär att han saknar kortison. Kortison är kroppens stresshormon, och utan det så dör man. Han är också saltförlorare, och kan inte behålla salt i kroppen. Detta får man medicinera. CAH, är sålänge man är frisk en harmlös sjukdom, om än komplicerad. Men precis, som vid tex diabetes, så kan man dö, vid en magsjuka. Det kallas då för kortisolkris, eller sk ”addisonkris”. Vi kan inte isolera våran pojke. Han är som alla andra, och det syns inget på honom. Men det här är min största skräck, – magsjuka. Tänk om han dör i en magsjuka. Tänk dig för nästa gång innan du öppnar munnen.

    Och handen på hjärtat…du verkar tamejfan inte riktigt klok.

  • Lina
    15 december, 2013 at 11:22

    Jag håller med Tina i kommentarerna ovan. Denna tid på året är alla sjuka. Du bär på ett virus långt innan du blir sjuk om symtom uppkommer. Personen du sitter bredvid på bussen kan senare på kvällen bli magsjuk och spy. I själva verkat har den redan då på bussen haft bakterien. Dags att ta ansvar själv över ens hälsa och sluta lägga sig i andra människors.