Okategoriserade

Katrins Snapshots

Katrins Snapshots

I samarbete med Doktor.se🏼‍⚕️ Det är omständigt och tidskrävande för mig att åka till en vårdcentralen. Det är otroligt mycket skönare att träffa en läkare, specialistsjuksköterska, barnmorska och psykolog direkt i mobilen. Därför har jag börjat använda Doktor.se som är jättebra vårdapp! Det är så skönt att inte behöva lämna hemmet och de har väldigt bra öppettider alla dagar i veckan! Med koden augusti100 får du tillgång till erbjudanden i appen, såsom t.ex. 100kr i Värdecheck på Kronans Apotek just nu (gäller på köp över 150 kr & giltig till 30/8) Se mer på min story eller ladda ner appen via länk i bio! #doktorse

You Might Also Like

  • G-T
    20 augusti, 2018 at 22:59

    Det vore intressant om du delar med dig mer info om en sådan här viktig grej, inte privata saker – det är inte det jag syftar på,utan jag menar mer kostnad, blev du nöjd, hur lång tid tog det till diagnos,jag och många med mig är nog lite skeptiska och det, kanske? är synd. För det verkar som om hela vårdsverige i övrigt brakat ihop….och då blir man ju nyfiken på vad det här eventuellt kan ge….
    Menar du att du har tillgång inte bara till läkare utan även till specialistsjuksköterska m fl? Nån fler som provat?

  • Sassa
    21 augusti, 2018 at 11:23

    Vad jag är arg just nu 😡😡 Vad är det för fel på folk😡

    https://nouw.com/sassabassa/alla-far-bestamma-over-sig-sjalva-33970571

  • Christa
    21 augusti, 2018 at 13:21

    Känner att det är dags för mig att prova detta häftiga fenomen jag också! 😀 En doktor i mobilen. Låter ju helt makalöst bra!!

    /C

    http://fondofhome.blogg.se – nyinvigd renoverings-/inredningsblogg

  • Ewa
    21 augusti, 2018 at 14:09

    Blodtryck, lyssna på lungor och hjärta, blodprover etc som läkare irl gör. Detta är bara humbug

  • G-T
    21 augusti, 2018 at 14:19

    Ewa: har du själv testat? Eller TROR du bara det är humbug? Jag har tyvärr själv fått betala vården till närstående med väldigt gott resultat så jag går väldigt nyfiken nu och jag tror inte direkt att de startar upp dylika tjänster bara för att de kan, utan för att tjäna pengar och för att kunna göra det så måste man i det långa loppet leverera en vara som kunden är nöjd med….sedan att det retar övrig vårdpersonal det skrattar jag rått åt om jag ska vara brutalt ärlig. För att DE inte levererade det som de skulle…

  • Anna
    21 augusti, 2018 at 17:28

    All reklam KZ gör är givetvis reklam som fullföljer sina löften till 100 % (tycks somliga tro)

  • G-T
    21 augusti, 2018 at 19:06

    Närå Anna – jag är inte naiv,men jag ser alternativ och möjligheter att ta mig fram. För visst har det med pengar att göra vilken vård man får om man inte, får gehör inom den offentliga vården eller om man inte har råd som egen företagare att sitta och vänta på vården i Sverige.DÅ tror jag ärligt talat att det är ett bra alternativ.För man ska ju vara medveten om att det är skattade kronor man betalar men om du bara visste vad det kan ge resultat alltså! Jag har ju sett det själv så jag vet vad jag pratar om. Och Katrin har ju nappat för att det går för långsamt och för att tid också är pengar för henne. Hon har inte tid att sitta i telefonkö en hel dag för att få ett recept!Jag gjorde det för att den vård som fanns inte räckte till.Den gav ingen diagnos och det var livshotande. Jag visste vad det var men läkarna brydde sig inte.IVO är inte glada på dessa personer idag.För oss räddade det ett liv.

  • Helena
    21 augusti, 2018 at 20:14

    Jag är rätt skeptisk till dagens doktor-appar. Många som inte ”pallar” gå till vårdcentralen kan tänka sig att träffa en doktor via telefonen. Detta gör ju att det skapas vård i mina ögon. Tänk om alla nät-doktorer kunde stötta upp på vårdcentralerna istället tex. Där man sållar vilka som har ett behov att träffa läkare eller sjuksköterska tex. Då kanske det kunde bli att man har en husdoktor som förr, men kanske kunde boka en telefontid med den. Om det gäller att förnya receptet på något känt eller vanligt återkommande.
    En himla svår nöt att knäcka, att förbättra tillgänglighet och minska vårdköer.

  • Marie
    22 augusti, 2018 at 00:59

    Bra sagt Helena!

  • G-T
    22 augusti, 2018 at 19:41

    Läkarna tjänar mer på appar och det är ny teknik som vi kommer att få vänja oss vid. Och det kommer att kräva mer av patienterna än idag.Det krävs också läkare som är öppna för det sättet att jobba, kruxet är ju att kostnaden läggs på patienten och inte på Landstinget.Så det gäller att ha pengar…Och det är inte så säkert att de läkarna som sitter i apparna och svarar idag ens vill jobba på en HC.Inga andra verkar ju vilja det?Eftersom tiden inte räcker till per patient och de får mer pappersarbete och politikerna inte hitintills visat någon större vilja att utöka antalet utbildningsplatser på läkarlinjen så blir det som det blir – vi har konstant läkarbrist..Om det inte uppfinns morötter som gör att de här personerna kommer tillbaka.Likaväl som att vi i princip idag betalar läkarutbildningen till utlandsfödda som arbetar här en kort period för att betala sin egen utbildning och sedan åker hem – så skulle vi kunna betala den yngre generationen härhemma med motprestation förstås.Du måste jobba X antal år på HC – sedan är du fri! DÅ kan det bli intressant med HCentraler!

  • Anna
    22 augusti, 2018 at 20:39

    Jag har använt det och ser det som ett substitut till 1177 fast med kamera. Ni vet när man tvekar om det är värt att söka vård eller inte men ändå vill bolla lite med en inom sjukvården. Fördelen mot 1177 är just kameran, har kunnat visa prickar, sår, utslag och svinkoppor istället för att i ord beskriva dem. Känns också väldigt bra att slippa smitta andra/bli smittad vilket man kanske kan göra i ett väntrum,
    Skulle dock hellre köra live när det gäller ”allvarligare” saker-om man bara fick en tid snabbt…