Okategoriserade

Katrins Snapshots

Katrins Snapshots

Den är fantastisk god. Vår nya choklad. Så otroligt len och fin i smaken helt utan konstig eftersmak. Tänk att man nu kan smoffa choklad med gott samvete! Jej! @cleaneating.se #cleaneating

You Might Also Like

  • Mitt liv 2.0 "Ett experiment på min kropp"
    29 oktober, 2015 at 16:01

    Fast vit choklad är ju inte ”riktig” choklad 🙂 . Den framställs bara ur kakaofettet och inget av kakaomassan.
    Själv tycker jag vit choklad är äckligt men jag vet att många gillar den, smaken är ju olika 🙂

    http://chocochock.se
    ”Sjukhusskräck”

  • Mimmi
    29 oktober, 2015 at 16:49

    Xylitol! Väldigt ”kliiiin”! Pinsamt o otroligt ointelligent som vanligt!

  • Johanna Konradsson
    29 oktober, 2015 at 17:29

    Chokladen är säkert fantastisk, men säkerligen inte lika fantastisk som webbsidan trollalvan.wordpress.com Den är rena mästerverket. Mycket innehållsrik och upplysande till skillnad från det mesta annat innehållslöst och bagatellartat trams som finns på internet. Men kanske är sidan alldeles för mycket och överväldigande för alla vanliga svensson-läsare. Sannolikheten är stor att de inte klarar av dess innehåll, så det kanske är bäst att de som inte tål så mycket inte går in på sidan. Ja, vi får väl se!

  • Kingo
    29 oktober, 2015 at 17:34

    Kolhydrater 47,1 g ?

  • Celinda
    29 oktober, 2015 at 17:55

    Inte värt priset !!!

  • tess
    29 oktober, 2015 at 17:57

    Sen får man inte glömma att kakaosmör är mättat fett och därmed inte bra att äta. Sötningsmedel är jag också skeptisk mot. Men älskar vit choklad och det här kanske ändå än nyttigare än andra sorter!

  • Lussan
    29 oktober, 2015 at 19:13

    Mer kolhydrater än i mörk choklad… Grattis vilket misslyckande

  • laura
    29 oktober, 2015 at 19:56

    mmm xylitol ger ju rännskita så trycker man i sig 5 på raken skiter man ut allt och har därför inte lagrat några kalorier— men det kanske inte var iden bakom det hela?

  • Thess
    29 oktober, 2015 at 21:12

    Problemet är ju sojalecitin, ingen som är mer vetande inom cleaneating äter det, googla. Vem är rädd för mättat fett idag, suck!

  • Thess
    29 oktober, 2015 at 21:13

    Solroslecitin menade jag, lika dåligt det

  • Therese
    29 oktober, 2015 at 21:27

    Mjölkpulver?! Känns inte vidare clean eating…

  • Los Angeles
    30 oktober, 2015 at 00:18

    Vilket skit! Det varsta ar att man inte vet hur mycket xylitol det ar i. For smakens skull ar det sakert en onodigt stor mangd. Xylitol ar rent gift, speciellt for kvinnor och vara hormoner.

  • Bu
    30 oktober, 2015 at 01:35

    Kolhydrater 47,1 gram trots att det hetat att man max får äta 5 gram per 100 gram. ’Nu kan man äta choklad med gott samvete’. Alltså vilket jävla SKÄMT den här dieten är. Och ännu störreskämt är alla puckon som travar efter och lyder utan att reflektera.
    Nä men, visst, det är skoj att ni kan frossa choklad nu. Unna och njut! Ha ha..

  • Anna
    30 oktober, 2015 at 02:23

    Det vore intressant i fall du kunde utveckla vad exakt clean eating innebär. Xylitol känns allt annat än clean.

  • Jenny
    30 oktober, 2015 at 04:53

    Med den innehållsförteckningen förstår inte jag hur den produkten kan hamna i ert sortiment, vad är det som är clean eating med den? För mig som konsument borde innehållsförteckningen sett ut som något liknande det här.
    Kakaomassa, kakaosmör, torkad kokosblomsnektar, borbounvanilj, och torkade bär för smaksättning. Och givetvis allt ekologiskt. T ex som lovechoks choklad. Det är choklad man kan kalla för clean eating!

  • Carrie
    30 oktober, 2015 at 05:40

    Men exakt Jenny!! Helt otroligt pinsamt att kalla denna smörja för clean eating. Först rekommendera Mamma Scans processade skit och nu det här. Om nu inte Katrin förstår begreppet clean eating så borde det väl finnas någon produktansvarig som sätter stopp för vansinnet. Love choks choklad är one of a kind. Den bästa jag har hittat i butik.

  • Liza
    30 oktober, 2015 at 07:02

    Håller med Mimmi –
    Jävligt clean eating denna produkt -NOT
    Pinsamt
    Så pinsamt

  • tess
    30 oktober, 2015 at 14:11

    Varför skulle man inte vara rädd för mättat fett? Det anses ändå vara den sämsta kategorin fett, idag. Det beror kanske lite på vilka källor man tittar på, om det finns kommersiella intressen bakom eller inte. Allt går att vrida och vända på. Som biolog och läkemedelsforskare väljer jag personligen i alla fall att undvika stora mängder mättat fett…..

  • Davve
    30 oktober, 2015 at 14:20

    Carrie, du skriver strunt.

  • Maria
    30 oktober, 2015 at 14:32

    Men alltså lecitin? Katrin var någonstans är lecitin CLEAN EATING? Vem har lurat dig så här?
    Lecitin framställs genom en extraktion med metanol, så får det lösas i eter och aceton. Låter det cleant och schysst verkligen?

  • Ina
    30 oktober, 2015 at 14:53

    Du har tappat all vett och sans !!

  • Carrie
    30 oktober, 2015 at 14:54

    Davve den här chokladen som Katrin marknadsför under benämningen clean eating är inte clean någonstans men jag har inga förhoppningar på att någon som helt saknar kunskap inom ämnet ska förstå det. Om du skulle kunna se igenom din blinda kärlek till Katrin, så kanske du skulle förstå att man kan gilla någon men behöver ändå inte hålla med om precis ALLT den personen gör och säger. Den här chokladen är inte ren och det är ett faktum. Väntar nu bara på att hon ska börja marknadsföra fläsksvålar som ett superfood 😀

  • davve
    30 oktober, 2015 at 15:42

    Carrie, jag tror Katrin vet vad hon gör. Det har inte med kärlek att göra. och mer med normalt förstånd.

    Och återigen. ingen tvingar dig att köpa det katrin säljer.

  • Carrie
    30 oktober, 2015 at 16:04

    Nej Davve ingen tvingar någon att göra någonting men folk får ändå ha sina åsikter utan att Davve kan göra så mycket åt saken. Förstår att du tycker det är jobbigt med människor som tycker annorlunda än du gör men det är något du får vänja dig vid. Blir så jobbigt att leva i den här världen annars. Det råder åsiktsfrihet i Sverige, eller åtminstone så vill man låtsas som att det gör det. En skitprodukt är en skitprodukt oavsett Davves tro på sin gudinna Katrins ofelbarhet i allt hon gör.

  • Sharon
    30 oktober, 2015 at 18:08

    Du är en riktig lurifax !

  • davve
    30 oktober, 2015 at 18:09

    Carrie, ja det råder åsiktsfrihet, ändå försöker du tvinga på Katrin din åsikt. Märkligt det där… hyckleri är ganska vanligt som sagt.

  • Carrie
    30 oktober, 2015 at 18:31

    Ahaha..I Davves värld försöker jag alltså att tvinga på hans älskling min åsikt för att jag tycker att hennes vita clean eating choklad innehåller en hel del dåliga ingredienser, luktar falsk marknadsföring och okunskap. Uhmm…Ryck upp dig Davve. Det börjar se rätt deppigt ut för dig. Inse att det aldrig kommer att bli ni två. Sannolikheten för att Katrin ska bli intresserad av dig är ungefär lika stor som att Per Mobergs skärbräda kommer att bli årets julklapp. Never gonna happen. Jag vet, sanningen kan göra ont 🙁

  • Misslyckat igen
    31 oktober, 2015 at 00:49

    Förutom att det är en pinsamt dålig produkt bryter den mot EU-direktivet. Det här är INTE vit choklad, det här är en kaka fett smaksatt med vanilj.

  • Davve
    31 oktober, 2015 at 02:06

    Carrie med din senaste kommentaren tror jag du vinner hedersplats i de lättkränktas riksförbund 🙂 grattis!

  • Zia
    31 oktober, 2015 at 10:35

    Xylitol kommer väl ifrån träd, och ska vara bra för tänderna, mot karies ( finns i viss tandkräm) och även mot någon form av öroninfektion, eller något sådant,( minns inte riktigt vad det stod) Jag undrar vad ni fått negativ info om xylitol ifrån?! Det där om hormoner?? Och all typ av sötningsmedel har väl laxerande effekt i större mängder, ingen nyhet precis?! Aspartam borde väl förbjudas däremot, som finns i så mycket?

  • Zia
    31 oktober, 2015 at 12:54

    Läste precis på någon länk nu att xylitol skulle var dåligt också på något sätt, pallade inte kolla mer om detta men ni andra kan ju alltid googla så ni får mer info kring xylitol. Hade iaf ingen aning trodde det var uteslutande positivt med xylitol.:( men tack för info iaf! Aspartam har jag också hört ska vara gift och dåligt så borde man ta bort från livsmedel.

  • Är ni idioter eller?
    31 oktober, 2015 at 14:11

    Är alla katrins läsare på treåringars mentala nivå? Källkritik någon????

    Aspartam visade sig han en ökad risk för cancer hos råttor. Hos människan motsvarade det OM du äter 3kg per dag. TRE KILO PER DAG!!!! I ”söthet” skulle det motsvara 600kg socker per dag!!!
    VEM i helvete äter 600kg socker PER DAG och har problem med cancerrisk? Ge er till känna!!!!

    Bara det att den studien inte höll tillräckligt hög kvalitet så senare studier har visat noll risk. Zip. Nada. Noll.

    Säg vad som INTE är farligt vid extrem överkonsumtion? Tom vatten är oerhört giftigt, ska vi plocka bort det också?

  • Carrie
    31 oktober, 2015 at 14:59

    Är du en idiot eller? På tal om att vara källkritiks. Du vet väl att studier som bedyrar aspartams oskadlighet för människor är bekostade av Pepsi? Känns ju otroligt tillförlitligt. Du är mest troligen en totalt hjärntvättad människa som litar blint på vad studier, forskare och läkemedelsmaffian matar dig med och totalt saknar förmåga att tänka för dig själv och inse vilken korrupt värld du lever i. Ta reda på hur sötningsmedel framställs och fråga sedan dig själv om det är något som du vill stoppa i din kropp. Ta reda påFråga inte forskarna utan fråga dig själv och koppla på tankeverksamheten istället för att låta andra tänka åt dig. Intelligensnivån här är under min värdighet. Måste ut härifrån innan idiotin smittar av sig.

  • Zia
    31 oktober, 2015 at 14:59

    Aspartam är väldigt äckligt förövrig. Sluta med ditt jävla översitteri! Nu var frågan gällande ämnet xylitol som diskuterades om det kunde vara farligt! Och vet du det finns faktiskt ämnen som är farligare än andra och även vid lägre doser, så enbart du själv visar på vilken åldersnivå du hamnar på, när du utesluter detta och enbart vill sätta dig över någon annan här! Och kallar en för idiot! Tala för dig själv, som sagt!

  • Zia
    31 oktober, 2015 at 15:01

    Så hur ligger det till med xylitol egentligen? Någon som vet mer?

  • Är ni idioter eller?
    31 oktober, 2015 at 15:12

    Carrie sponsrad av pepsi? Samtliga universitet?
    Ta reda på vad källkritik betyder innan du skriver något mer din idiot.
    Lär dig att läsa och inse dina begränsningar. Du är ingen forskare. Inse att andra vet mer och bättre än du. (Att du tror att idioti smittar visar din nivå)

    Världen är inte en gigantisk konspiratorisk organisation mot just dig.

    Hur saker framställs har inte sådär jättemycket med nyttighet att göra. Elementär källkritik.

  • Är ni idioter eller?
    31 oktober, 2015 at 15:13

    Zia, det var du som tog upp aspartam och fick svar på tal.
    Svårt att inte ha rätt i alla lägen?
    Jag konstaterar att du är mentalt mogen som en treåring….

  • Zia
    31 oktober, 2015 at 15:35

    Men ge dig! Inte speciellt moget av dig heller att kalla någon för idiot och vara så elak! Jag skrev inte att jag var säker på detta, att det var något faktum, hur det är med aspartam, utan vad jag hört! Och jag ville veta mer kring xylitol, då jag inte hört något om att det skulle vara skadligt tidigare! Vad i helvete har min undran kring detta något med mognadsnivå? Säger mer om din bristande empatiska förmåga snarare, när du vräker ur dig skällsord gentemot andra! Endast baserat på att man frågar om något ämne kan vara dåligt eller giftigt på något sätt!

  • Är ni idioter eller?
    31 oktober, 2015 at 16:54

    Men lilla Zia!
    Empati har inget med saken att göra, ta reda på vad det betyder innan du slänger ur dig uttryck du inte begriper.
    Att du är mycket, mycket omogen visar på din enorma aggressivitet när du inte får det svar du vill ha. Det är precis så som treåringar reagerar och agerar.
    Ta nu till dig av svaren och försök växa till dig.

  • davve
    31 oktober, 2015 at 18:05

    Många ignoranta människor här. På dagisnivå är ni flesta… herrejisses.

  • Zia
    1 november, 2015 at 00:23

    @”Är ni idioter eller?” Nu talar ”lilla du” om dig själv igen. Sluta projicera! Ingen annan än du som plötsligt dök upp här och börja angripa slänga med skällsord och vara aggressiv! Patetiskt.

  • Är ni idioter eller?
    1 november, 2015 at 11:30

    Men lilla, lilla stackars Zia.
    Det blir bara knasigt när du försöker ta till begrepp och uttryck du inte begriper.
    Projicering handlar om något helt annat men många knasbollar försöker ta till det i ett försök till maktspråk. Kontentan blir mycket andefattigt och torftigt.
    Seså ta nu till dig av kritiken, ta en kurs i svenska eller två. Läs en bok eller tre och utöka ditt ordförråd.

    Begriper du nu att aspartam inte är ett gift? Att WHO inte är sponsrad av Pepsi? Begriper du vad källkritik betyder? Maktspråk? Argumentationsfel?

  • Carrie
    1 november, 2015 at 13:09

    Zia du verkar otroligt vettig och har bara ifrågasatt sötningsmedel och i det här fallet Xylitol- björksocker och det tyder på att du vill veta vad du stoppar i dig. Om jag var du skulle jag inte försöka få svar av de människor som kommenterar på den här bloggen utan söka information på annat håll. Är ni idioter eller? Gör man nog bäst i att ignorera helt. Misstänker starkt att hennes aspartam konsumption gravt kan ha skadat hennes hjärna. Vi ser detta tydligt då hon jämför totalt onödiga sötningsmedel med livsviktigt vatten som vi inte kan leva utan. Kan vara en av de sugigaste jämförelserna jag stött på när det gäller personer som går all in för att försvara sötningsmedel som att det är en essentiell vitamin. Många av de som kommenterar här är otroligt toxiska människor som jag har märkt att jag mår bäst av att undvika så mycket som möjligt. Jag behöver inga vetenskapliga studier för att förstå att de människor man omger sig med påverkar ens välbefinnande (gäller även på nätet) och är ni idioter eller? Vill inget hellre än att förminska alla som inte tycker som hon gör och är rätt bra på att använda maktspråk vilket inte behövs om man kan argumentera för sin sak. Jag är inte heller alltid nöjd med hur jag talar till människor som jag blir less på. Tex Davve som säkert bara menar väl när han alltid försvarar Katrin men ändå måste ge sig på alla som inte hyllar ALLT hon gör. Jag har ingenting emot Katrin men det betyder inte att jag tycker att hennes såkallade clean eating choklad är en bra produkt. Ha en bra dag Zia.

  • Zia
    1 november, 2015 at 14:19

    Carrie, Tack så mycket! Detsamma! Ja att fortsätta besvara personen ifråga, verkar kunna bli en ”never ending story” Tycks inte reflektera över sin egna brist på mognad och påhopp utan grund, som h*n satte igång med här? Personen ifråga överreagerade måste man väl säga:) Väldigt malplacerat. Blir väl så när man kan ha gjort en felbedömning, men tror sig vara ofelbar och högre stående än andra här. Tyvärr så förstår jag innebörden av de begrepp jag använder, men ifrågasätter om h*n själv gör det. Nu lämnar jag detta meningslösa tjafsande med personen ifråga. Kommer inte besvara personen ifråga mer. Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

  • Carrie
    1 november, 2015 at 14:36

    Tack. Mycket kloka ord där Zia! Meningslöst tjafsande är vad det blir. Håller helt med. Jag gör detsamma och avlägsnar mig också från denna person:)

  • Är ni idioter eller?
    1 november, 2015 at 16:00

    Zia, OM du nu förstår innebörden av de begrepp du använder, kan du då förklara varför du anser at andra ska förstå ditt känsloliv när du inte får medhåll?
    Ja, för det var så du skrev att om man ifrågasätter avsaknaden av förmåga till källkritik (vilket ofta har med mental mognad att göra) så saknar man EMPATI.
    Sen har vi dina försök med begreppet projicering. 😉

    Nej, du förstår inte innebörden av det du skriver.
    Att du håller Carrie i handen är inte mer än förväntat: kaka söker maka som man brukar säga.
    För Carrie har samma mognadsnivå närt hon inte ens klarar av elementär läsning.

    I all välmening behöver ni bägge två repetera svenska från mellanstadienivå…
    Lycka till med studierna. 🙂

  • Är ni idioter eller?
    1 november, 2015 at 17:42

    Carrie
    Du ska få ett nytt exempel eftersom du inte förstod resonemanget med att allt är giftig vid kraftig överkonsumtion trots att det är säkert vid normal konsumtion. Vatten och järn är två livsviktiga ämnen vi måste få i oss. Men både vatten och järn är dödliga vid överkonsumtion. (Googla ”vattenförgiftning” och ”järnförgiftning”).

    Diskussionen gällde om aspartam var ett gift: och svaret blir NEJ, lika lite som vatten och järn är ett gift.
    Aspartam ar visat sig helt ofarligt i samtliga tester utom ETT som senare drogs tillbaka eftersom det inte höll måttet. I det undermåliga testet kom man fram till att det KANSKE kan vara cancerframkallande hos möss. Den konsumtionen motsvarar 3kg rent aspartam per dag för människa. Det motsvarar 600kg socker per dag (aspartam är 200ggr sötare än vitt socker).

    Klart som tusan att det är jävligt skadligt att äta 600kg socker OM DAGEN men inte fan är det cancer som kommer att ha ihjäl den människan. Troligen dör den av brusten magsäck med bukinflammation som följd.

    Förstår du nu Carrie?
    Kortversion:
    Vatten är nödvändigt
    Järn är nödvändigt
    Sötningsmedel kan vara nödvändigt (diabetiker bla)
    Vatten kan vara giftigt
    Järn kan vara giftigt
    Aspartam är inte giftigt
    Du dör av brusten magsäck om du äter 600kg socker på ett dygn.

    Frågor på det?
    (Sällan ar mitt nick passat så bra som nu) 🙂

  • Elin
    2 november, 2015 at 18:44

    Xylitol tillverkas av saven från björk. Xylitol finns ofta som sötningsmedel i tuggummin eftersom studier har visat att ämnet motverkar karies. Det är inte giftigt för människor, däremot för hundar som saknar förmågan att bryta ner substansen. (Källa: Wikipedia).
    47 gram kolhydrater?? LCHF??

  • Anastasia
    31 juli, 2016 at 21:34

    Hi, den innehåller ju fan typ nästan 600 kcal inte 540! Kan inte de räkna?……