Okategoriserade

Katrins Snapshots

Katrins Snapshots

Avskyr folk som inte tycker att hundar ska få gå utan koppel vad är det för jävla fascister undrar jag. Hur svårt kan det egentligen vara att låta saker vara som de är? Då tycker jag att det är mycket smartare att koppla barn eller män. Tänk att ha sin snubbe på ett sånt där koppel som man kan dra ut och in? "Älskling hämtar du mjölk, ägg ost?" Och så släppa ut kopplet, a där fastnade han med en polare vid färskdisken, tjoff så var han tillbaka vid min fot igen. Skitbra ju! Och barn som är rädda för hundar är det töntigaste jag vet också. Sluta för över era nojor på era barn, det finns inte en unge som självmant är rädd för en hund. Äe, jag uppmanar er hundägare att låta era hundar gå lösa mycket mer. Och skit i de som surar. Det är de som ska kopplas! #friahundar

You Might Also Like

  • Anton
    11 oktober, 2015 at 10:27

    Katrin det är bara löjligt när du försöker provocera.

  • jag
    11 oktober, 2015 at 10:27

    Ja, hahha..nu har vansinnet brutit ut på allvar ser jag, hos dig alltså.Hehe, visst är det en lockande tanke att ha sin man kopplad och tvingad att utföra tjänster åt en, eller nej, ingen bra tanke alls.
    Gå till doktorn pronto i morrn bitti!
    Men före det, du ska väl delta i nåt lopp idag? Hur går det med förberedelserna?

  • MrsT
    11 oktober, 2015 at 10:29

    Håller HELT med! Och dessutom finns det INTE ”koppletvång” som insändardåren gafflar om. Stackars jävla hundar som får vara utomhus i koppel hela sitt liv.

  • natalie
    11 oktober, 2015 at 10:40

    Du måste vara desperat nu. Skriver bara för att provocera. Helt uppenbart.Folk har genomskådat dig. Du är en jävla mytoman !! Hahahaha
    Du gör bara bort dig !!!

  • kz=fascist
    11 oktober, 2015 at 10:49

    ”Jag vill sprida kärlek och inte hat.”
    Jag tror faktiskt att Katrin själv tror på att hon sprider kärlek. Byter man ut _ett_ enda ord i hennes citat så inser man att det har funnits en person som också drevs av samma

    ”kärleksbudskap”. Det är exakt samma hat, skillnaden är bara att det ena är brottsligt.

    – Du får inte hälsa på mig på gatan för du är en jude.

    – … så har man rätt att klanka ner på dig. För judar är dumma i huvudet …

    – Judendom är något som folk skrattar åt och hånar. Det är ingenting som kan vara positivt för någon.

    – Vi är inte så olika att människor ska ha rätt att vara judar.

    – Jag förespråkar det supernormala. Jag strävar efter en stabilitet men om man är jude så gör man inte det.

    – En människa som är jude, man vet vad den människan gör för någonting. Det är osmakligt på alla sätt.

    – Men hey nazister står redo att ta emot dem när de faller. Som alltid.

    Katrin skriver på Instagram ”Vet man att man har rätt så har man inget problem med att argumentera för sin sak”, ytterligare en gemensam egenskap: den bergfasta tron på att de har rätt och rätten att definiera vad som är rätt och fel.

    Vad värre är att för 80 år sedan var det många gjorde allt för att följa med strömmen och berika sig själva. Andra sa eller gjorde ingenting trots att de såg vad som hände. De få som vågade ”försvann” spårlöst. De allierade visste men agerade inte.

    Nu tror jag inte att Katrin kommer att få särskild stor betydelse, hon är och förblir en parentes. Men vi har en medmänsklig skyldighet att identifiera och motverka de som sprider ett hatfullt budskap, speciellt när det lindas in i omtanke och kärlek.

    Det Katrin sprider är inte kärlek. Det är hat och ondska.

  • Katrin är en jubelidiot
    11 oktober, 2015 at 10:52

    Det slår väldigt FEL eftersom du bryter mot varje trafiklag som finns. Du kan inte kräva hänsyn för du ger inget av det till din omgivning.

  • dittfan
    11 oktober, 2015 at 10:56

    Skall åka till Hässelbo nu för att HEJA på dig !!!

  • a
    11 oktober, 2015 at 10:58

    Katrin/dittfan
    Du är på väg in i en psykos.

  • a
    11 oktober, 2015 at 10:59

    SÖK HJÄLP KATRIN!!!!

  • unni
    11 oktober, 2015 at 11:19

    Du verkar helt körd !

  • d
    11 oktober, 2015 at 11:39

    Ni är ju helt hysteriskt galna här bland kommentarerna, ett enda projicerande jämt o ständigt! Sök hjälp själva vettja! Eller håll er till ämnet här kanske?

  • Brgr001
    11 oktober, 2015 at 11:39

    OMG! KZ är dum i hela huvet! Som tidigare skrivet, gå till doktorn pronto!

  • Sara
    11 oktober, 2015 at 12:08

    Ja vad ska man säga? Du måste lära dig att respektera andra människor! Hur kan ett barn vara töntigt som är rädd för en hund? Förstår inte hur människor kan försvara dig och undra varför folk går till angrepp mot dig och dina barn/mamma m fl. Varför angriper du insändarens barn? Det är väl sorgligt att ett barn är rädd för en hund. Det kanske finns en anledning? Det finns människor som inte ska ha hund för att de inte har kunskapen. Kan du kanske tänka dig att personens barn har blivit angripen av en sådan hund? Tycker du fortfarande att barnet är töntigt. Jag måste säga att det är så sorgligt att läsa dina angrepp på andra människor. Och ni som försvarar KZ sluta med det. Hjälp henne att förstå att det faktiskt är hon som angriper!!! Eller få henne att förstå att hon inte är bättre själv än sina angripare.

  • Anna
    11 oktober, 2015 at 12:13

    Å underbart!!! Våga tänka utanför ramarna :))! Och hjälp folk/barn att utmana sina rädslor och leeev!!!

  • w
    11 oktober, 2015 at 12:15

    Katrin/d/Anna
    Sök hjälp!

  • laura
    11 oktober, 2015 at 12:40

    Ok när en av dina ungar blivit attackerade av en hund får vi se om du fortfarande tycker likadant. Och att inte acceptera att barnen är rädda för vissa saker är ju bara så genomkorkat- du traumatiserar dina ungar om du kör på den linjen för de kommer låtsasvara orädda inför dig och samtidigt behålla alla sina rädslor inombords- jättetrygga vuxna blir det säkert av dem…not.

    Är du verkligen såhär korkad? Efter att ha sett dig hos Malou tror jag faktiskt det. Fin uppväxt dina ungar får en instabil emotionellt handikappad mamma och en omogen silikonkåt pappa….

  • Medea
    11 oktober, 2015 at 12:51

    Hopps att det går bra för dig i dag i Hässelbo loppet. trots att du supit i två dagar innan !
    Kan det vara bra för kroppen. Hjärnan är ju redan skadad!!!

  • Haha
    11 oktober, 2015 at 12:54

    Varför äter judar inte gris?
    – Man kan kalla en jude för en massa olika saker, men de är verkligen inte kannibaler.

  • Jess
    11 oktober, 2015 at 13:25

    LÄS Bellas inlägg igår ”En skopa tur”, så kanske du förstår vad ödmjukhet är !!!

  • östen
    11 oktober, 2015 at 13:34

    Ödmjukhet bygger på empati och det är något Katrin saknar. Ha inga förväntningar på att KZ försår för det gör hon inte och kommer aldrig att göra.

  • Väx upp!
    11 oktober, 2015 at 14:11

    Haha
    Jahaja då är nazzesvinen kannibaler då, då de älskar körv?!, Om vi ska utgå från din bristande logiska förmåga, när du drar dina dålig ”skämt”! Som vem som helst kan komma på, men bara byta ut ordet ” jude” och sedan nämna något negativt om samma eller andra attribut, – jävla sandlåda! Tänker dock inte fortsätta hamna på samma låga nivå som er! Vem som helst kan dra elaka rasistiska skämt, om man vill det! De är mer en utmaning att vara smart kombinerat med empatisk, vilket märks på er! Ni hatare här visar själva hur ni saknar spärrar och empati, och nu till antisemitism”skämt”, lättroade som de små illitterata rassenazzarna är!

  • B
    11 oktober, 2015 at 14:39

    Katrin/Växupp
    Vaddå? Det är ju roligt när folk blir förbannade! Det har du själv sagt!

    Tyvärr kan inte du växa upp Katrin, du är och förblir en elak liten dvärg. 🙂

  • Ojdå
    11 oktober, 2015 at 14:41

    Herregud vad du stavar illa Katrin.
    Ett tips i all välmening är att du tar reda på vad ord betyder, stavas och böjs innan du använder dem.
    Din obildning blir annars så pinsamt tydlig.

  • Marie
    11 oktober, 2015 at 15:16

    Gud vad bra det där med rullkoppel på män! Härligt med humor.

  • Väx upp!
    11 oktober, 2015 at 15:20

    B/Ojdå
    Vad hjälper ”bildning” dig, när du ej har intelligens nog att hantera och använda den på rätt sätt! Ett troll som dig kan vara ett bra exempel på detta. Om du nu kommit längre än till infantil lek med dina pungkulor och räkna pinnar. Vid närmare eftertanke har du nog inte ens tagit dig ur grottan. Men du är jävligt bra på att BRÖÖÖÖLA!

  • Helena
    11 oktober, 2015 at 15:37

    Mitt barn är rädd för hundar tack vare en hund som inte var kopplad. Uttala dig om sånt du vet något om nästa gång. Du kanske ska sluta dricka alkohol så dina hjärna börjar fungera igen.

  • Tragedi
    11 oktober, 2015 at 15:51

    Katrin/”Väx upp”.
    Du är så otroligt tragisk. Helt klart har du hamnat snett i livet. Det mest tragiska är vad du utsätter din omgivning för.

    Vet du vad som är mer tragiskt? Att under tiden du sprang kunde du inte försvara dig själv på bloggen. Det syns så tydligt att det är du gentemot hela världen.

  • Sandra
    11 oktober, 2015 at 17:31

    jag har hund, och låter den sällan gå utan koppel. varför? pga om han blir skrämd, ja då sticker han. det kan vara allt från en bil som tutar till en annan hund som skäller. Blir han rädd, då säger instinkten spring!

  • Emelie
    11 oktober, 2015 at 20:08

    Hahahah girl du behöver få i dig lite kolhydrater (hjärnan lever nämligen på kolhydrater). For real, det här var bland det roligaste jag läst. Om det ÄR koppeltvång så ÄR det så, vad ska du göra åt saken? Behöver jag ens förklara varför? Och sen det här med att barn inte kan vara rädda för hundar? For real? Barn kan inte vara rädda för skuggor, mardrömmar, häxor och troll heller. Vuxna framförallt kan inte vara rädda för någonting, helt omöjligt.

  • Maria
    11 oktober, 2015 at 21:19

    Väldigt töntigt inlägg. Kommentarer på detta känns överflödiga. Verkligt lågt.

  • Irene
    11 oktober, 2015 at 21:28

    Koppla alltid hunden oavsett!

  • INTE Katrin!
    11 oktober, 2015 at 22:22

    Det är så sjukt komiskt att ni tror att det är Katrin som skriver o svarar er här, när jag VET det inte är så 😀 Men vem har lust att skriva i exakt varje kommentar ” jag är INTE Katrin” då ni på skämt eller allvar ändå inte tror på det! Exakt varenda person här som inte skriver illa om Katrin, blir beskyllda för att vara henne. Det föreligger dessvärre inte på det viset, ledsen att göra er besvikna.

  • Davve
    11 oktober, 2015 at 23:32

    Finns många byfånar… Tyvärr håller de flesta till här. Kvinnohat och låg utbildning hör oftast ihop. Säkert 60% av dom som skriver hatiskt är outbildade invandrare.

  • Sanna
    12 oktober, 2015 at 00:47

    Katrin, du är fantastisk!! Precis vad jag också tycker, djurplågeri att aldrig släppa hundar fria. Folk som är rädda bör söka vård för det och inte föra det vidare till sina barn..

  • Bodil
    12 oktober, 2015 at 07:21

    Håller med dej helt å fullt …på fullt allvar skriva en insändare om att hålla hunden kopplad…HON kan skaffa sej ett liv…
    Men vilka fans du har som skriver ris mail…en samling olyckliga människor…Go On…

  • h
    12 oktober, 2015 at 09:14

    Katrin/Davve/Bodil/Sanna/”Inte Katrin”
    Du är fullt upptagen ser jag 😀
    Visst är det kul när folk blir förbannade? 😀

  • Davve
    12 oktober, 2015 at 09:37

    H, ja du blir ju tydlig triggad av att få mothugg. Likt de flesta low life näthatare 😀 väx upp vem du än är….

  • c
    12 oktober, 2015 at 10:21

    Katrin/Davve
    Lite provocerad märker jag 🙂
    Visst är det kul när du blir arg? 🙂

  • Maria
    12 oktober, 2015 at 12:29

    Jag har vid två tillfällen blivit oprovocerat attackerad av okopplad hund (Stockholms innerstad) Halvkul. Sen borde det vara förbjudet med hund i stan/lägenhet.

  • Susan
    12 oktober, 2015 at 14:41

    Håller med Katrin, tönt svenskar vill jag bara ta och flika in med. Ska inte skriva en novell men ni som bor/bott utomlands i länder där barn och hundar springer frit förstår mig! Inga problem och kommer förmodligen inte vara ett problem framöver heller.

  • Gimmelvimm
    13 oktober, 2015 at 01:11

    Vilka vidriga lågpannade rassesvin som Kommenterar här å var, att ni inte skäms…men ni har väl ett torftigt liv natiurligtvis å måste avreagera er. Df så kallade vitsarna ligger på en osannolikt låg nivå. Ej roliga för andra än riktiga korkskallar

  • Vimmelgimm
    13 oktober, 2015 at 11:40

    Gimmelvimm
    Visst är det riktigt låg nivå på de sk ”skämten” i nivå med KatrinZ’s…

  • Hundvän
    13 oktober, 2015 at 11:58

    Djurrelaterade brott – Lagar och fakta
    Lagen om tillsyn över hundar och katter innebär att du som ägare ska ha den tillsyn som krävs för att undvika att ditt djur orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

    Tillsyn över hundar och katter / Så säger lagen

    Lagen om tillsyn över hundar och katter
    Koppeltvång
    Lagen om tillsyn över hundar innebär att du som hundägare ska ha den tillsyn som krävs för att undvika att hunden orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

    I vissa områden råder det alltid koppeltvång och på vissa platser totalt hundförbud. Koppeltvång gäller alltid i naturreservat och hundförbud gäller ofta på exempelvis lekplatser och allmänna badplatser. Reglerna varierar från kommun till kommun och du som hundägare är skyldig att ta reda på vad som gäller där du bor eller vistas. Anvisningarna finns i den lokala ordningsstadgan.

    Alla hundar ska hållas under sådan tillsyn att de hindras från att springa lös i marker där det finns vilt. Under resten av året ska de hållas under sådan tillsyn att de hindras från att driva eller förfölja vilt, när de inte används vid jakt. Regeringen kan även meddela avvikelse från detta och om det finns skäl att skydda vilt, införa föreskrifter om koppeltvång.

    Den som brister i tillsynen över eller inte sköter om sin hund, riskerar förelägganden eller förbud, exempelvis att hunden ska vara försedd med munkorg eller hållas instängd. Föreläggandet eller förbudet får förenas med vite. Polismyndigheten kan också besluta att en hund ska omhändertas och att en person inte får ha hand om hunden.

    Annan fakta om brottet
    Utsatt för stöld eller förlust av djur

    En lös hund kan gå fritt, t ex fram till en hund som kanske sitter kopplad ominte gillar andra hundar. Vad tror du händer när denna hund kommer fram.

    Varför är det alltid små hundar som skäller , ska vara lösa, och dom är ju så snälla;)????

    Stora hundar är ouppfostrade om dom skäller , eller är lösa, och dom är nästan aldrig snälla utan bara otäcka….

    Katrin lägg ner ditt bullshit. Vaddå alla hundar ska få vara lösa? Kom igen diskutera! Precis som du gör med lchf o tjockisar!?
    Stå upp,

    Hundar ska vara kopplade, alla är inte snälla, det är för deras skulle och andras.m
    Vaddå ligga inne? En del är med på jobbet, en del bor på gård osv….
    Vem tror du mår bäst hunden i stan , eller hunden på landet.

  • Hundälskarn
    13 oktober, 2015 at 14:05

    Du gör så att vi andra vettiga personer med hund ser dåliga ut!
    Jag har hund och tycker absolut att där koppeltvång råder så SKA hunden hållas kopplad!

    Dels för att det kanske finns andra hundar i området och dels för barnen och den största orasaken; alla idioter som inte bör ha hund.
    Hur skulle det se ut om deras aggressiva hundar var lösa?! Kanske hundar som inte tål barn och biter tex av ansiktet på någon av dina ungar eller på mopsen Bella?

    I sthlm finns platser dit man kan ta sin hund, både öppna och stängda hundrastgårdar.

    Jag förstår inte hur du tänker?

    Sen finns det självklart vissa raser,
    Tex. Huskys som man önskar man slapp se inne i sthlms innerstad. Där kan man snacka om djurplågeri
    Samt understimulerade hundar’

  • Idioter och deras avkommor
    13 oktober, 2015 at 21:13

    Eller understimulerande människor som skriver Här på bloggen!
    Lågutbildade måste vara det pga hur man skriver och uttrycker sig här! Förhoppnings är ni barnlösa ochså eller annars visar ni väl vad ni sitter och skriver för kommentarer här på bloggen för era barn! Titta vad mamma skriver till den här knäppa tanten ta efter och gör lika och visa din lärare vad Din mamma lär dig!! Vilka begåvade fina barn som kommer att växa upp och som ni kan vara stolta över!! Hoppas bara inte jag behöver träffa era ung jä…… Sedan.

  • Mari
    14 oktober, 2015 at 11:34

    Hej Katrin,
    Först vill jag säga att jag gillar dina inlägg. Loggar ofta in och läser här 🙂
    När det gäller det med lösa hundar kan jag inte låta bli att kommentera. För mig är lösa hundar i sig inte ett problem, det blir dock till ett problem för oss i vår familj i de tillflällen då ägaren inte har kontroll över sin hund…
    Ingen i vår familj är rädda för hundar, dock har några av oss svår astma och allergi, och det betydet att när våra kläder t ex kommer i kontakt med hund så får vi med oss allergener hem och i några tillfällen blir vi akut sjuka och i andra tillfällen får vi ”bara” en förhöjd nivå av antikroppar i blodet dvs en immunreaktion som är osynlig, men inte önskvärd.
    Låt gärna era hundar gå utan koppel, men bara om ni som hundägare har pli på hunden så att den inte går i närkontakt med folk på gatan utan att ni först checkat att detta är ok med dem 🙂
    Det är inte alltid rädsla för hunden som gör att man inte vill komma helt nära, ibland glömmer man oss allergiker när detta ämne debatteras.
    Ha en bra dag alla 🙂 / Mari

  • Sandra
    19 mars, 2016 at 13:24

    Katrin, för din upplysning är det inte naturligt för hundar att i tid och otid hälsa på främmande hundar som inte tillhör flocken/ familjen. Tyvärr har nära 0 % av alla som envisas med att ha sin hund lös den kontrollen att hunden aldrig springer fram till hundar/ folk. Alla hundar älskar inte andra hundar, av olika anledningar behöver vissa hundar lite utrymme och känner de sig trängda kan de försvara sig. Av olika anledningar är även vissa människor hundrädda. Vad vet du om vad som har hänt dem som är hundrädda? Antagligen finns det en orsak. Hundar skall inte fram till vare sig hundar eller folk om man inte har kollat av med personen/ hundägaren om det är okej! Var lite rädda om era egna hundar också. Jag har en 51-kilos hund och många gånger har 5-10-kilos hindar kommit framspringande; den ägaren känner inte min hund och vill han så biter han ihjäl en sådan liten!
    Det är inte synd om hundar som är kopplade. Har man tillgång till inhägnad plats kan den vara lös där ibland, man kan också ha långlina på hunden! Dessutom är det koppeltvång pga. djurlivet i skogarna mellan den 1/3 och 0/8!
    Det kan också bli så som det blev för oss förra veckan; en lös hund hoppade på min hund varpå jag blev biten i benet av den lösa hunden och fick uppsöka akuten. Jag har fortfarande ont efter över en vecka!
    http://nanookthemalamute.blogspot.se/2016/03/mitt-hatobjekt-agare-till-losa-hundar.html

  • Sandra
    19 mars, 2016 at 13:24

    20 /8 skall det så klart stå.