Jag sitter och svettas. Jag är så väldigt trött på min tillvaro idag. Jag ska föda barn om fem dagar och inte ens då kan Bingo kan kamma sig och sköta saker på markplan. Ingenting blir gjort om jag inte tjatar och bråkar och blir en jävla satkärring. Om Bingo hade haft en människa i sin kropp och beklagat sig över att han har ont i rygg, svettningar och vill få lite lugn och ro så hade jag ansträngt mig en gnutta för att ge honom det. Bingo är så pubertal att han inte ens ställer väckarklockan för att jävlas med mig. Det är så viktigt för honom att visa hur mycket han skiter i tider och rutiner att han inte ens bryr sig om att gå upp. Så min första sovmorgon tvingas jag att stiga upp klockan åtta för att tjata ut honom ut ur huset. Hela tiden under konstant protest. Från Ringo? Om det ändå vore så väl att det var treåringen som var jobbig närå det är 40-åringen som är den hopplösa, jobbiga, krävande, som sätter sig framför sin dator och börjar mejla när han vet hur viktigt det är för mig att barnet är i (någorlunda) tid på dagis och att jag vill ha lite lugn och ro för mig själv för att vila och samla krafter inför… vågar inte tänka på hur det kommer att bli när vi har en bebis här som jag ska amma hela nätterna. Vad kommer han då att göra? Lämna Ringo till lunch? Han kommer ju aldrig att gå upp om han blir väckt var annan timme hela natten och det enda jag kommer att behöva är att de går från lägenheten på morgonen så att jag kan få lite lugn.
Jag vet att ni är många som står på Bingos sida och tycker att han gör rätt i som skiter i tider och rutiner. Jag kan inte låta bli att undra vad ni har för liv? Vad ni är för typ av människor… Jag skulle vilja se er. Prata med er. Alla er som tycker att det är okej av en familjefar att måla tavlor till fyra på morgonen för att sen skita i att hjälpa sin höggravida tjej eller sköta sitt barns rutiner. Ascoolt verkligen. Jo men han är en konstnär och nattmänniska. Näe, han är ett stort jävla barn som inte tar ansvar för ett jävla skit. Det är vad han är och det är så jävla ocoolt.
När man är tonåring kan man leva ett sånt liv tycker jag. Vara uppe på nätterna och sova på dagarna. Trilskas med morsan som tjatar om att man måste upp och ta tag i dagen men att vara 38 år med familj och hålla på så är för mig så jävla sjukt. Jag känner mig helt slut på energi. Jag känner för att sätta mig ner, tappa ansiktet i handflatorna och böla. Inte för att jag har en enorm person som bökar i min kropp, inte för att jag svettas som en gris utan att röra mig, inte för att jag har svullna ben, konstiga krampattacker i vaderna, ont i korsryggen, känner mig obekväm och har sammandragningar hela tiden och ska sprättas upp som en jävla fisk om fem dagar. Inte alls för de orsakerna. För att jag är ihop med ett stort barn som tar min energi.
ps. Jag önskar att jag hittade funktionen för att stänga av kommentarsfunktionen för jag är helt ointresserad av vad ni tycker i frågan och jag är inte ute efter sympati eller råd från er. Så skit gärna i att kommentera om ni klarar det. Alltså skriv gärna att jag är vidrig, oempatisk och allt det som ni är så bra på men råd hoppar jag gärna.
Alex
4 december, 2013 at 10:27Vafan katrin, finner du dig i sånt!! Jag förstår precis.. Jag har däremot haft turen att träffa en som är lika inrutad som jag är. Fundera över livssituationen och om det är hållbart.. För din skull!!
Elisabet
4 december, 2013 at 10:33Har varit där du är och vet hur jävla jobbigt det är att behöva vara mamma till en vuxen man. Jag älskade honom och hoppades att han skulle fatta att man inte kan hålla på så när man har barn och inte bara sig skälv att tänka på. Är skild nu och så lycklig, nu har jag bara barnen att ta hand om och allt är så mycket enklare.
Lycka till
alexandra
4 december, 2013 at 10:34Förstår dig. Jag hade blivit helt galen!
Släng ut fanskapet.
Du klarar dig ändå själv!
lena
4 december, 2013 at 10:35Just nu skulle du förtjäna att bli extra ompysslad….ju!
Du borde få massage och fötterna insmorda med väldoftande oljor och rosenblad utströdda varhelst du går!
Jag sänder styrkekramar
Jenny
4 december, 2013 at 10:35Håller med! Jag undrar vart stenålderns alfahane tagit vägen? Mannen i familjen som tar hand om sin familj och se till att hans” flock” sover tryggt och får mat på bordet? Inte som idag när många killar sätter sitt egna ego i första hand!
Kalla mig gammalmodig men allvarligt?
K
4 december, 2013 at 10:41Javisst!! Alltid sätter de sig själv o sina intressen först. Eller ja, inte alltid kanske, men föööör ofta!
alexandra
4 december, 2013 at 10:41Håller med dig
Pola
4 december, 2013 at 10:41Katrin lille, Bingo skal nok hjælpe dig. Idag føler du sådan, imorgen bliver det bedre. Han elsker dig og du elsker ham. Up and Downs hele livet !!!
Findes ikke ideale mennesker. Pus på dig.
alexandra
4 december, 2013 at 10:44Om du väljer att ha bingo kvar.
Då kan du pumpa ut mjölk så kan han ju
matan bebisen under natten!
Perfekt
så kan du sova.
så gjorde en vän till mig . Hade en kille som bingo.
Johanna
4 december, 2013 at 10:54Vad säger dagis!! Har inte Ringo tider där? Som personal måste dom ju veta. Hade blivit skit arg som förskolepersonal att inte kunna planera. Skärp dig för fan Bingo!!
Lycka till Katrin med förlossning och dina barn:)
Anna
4 december, 2013 at 10:56Bäst du slänger ut honom INNAN din energi är helt slut. Blir svårt att hitta tillbaka efter en sån kollaps….
Anna-Lena- mamma till 3 trollungar
4 december, 2013 at 11:00Men om de är så viktigt för dig K att Ringo kommer i tid till dagis, kan inte du ta honom dit då och sen gå hem och lägga dig?
Jag ska sättas igång 16 dec och är helt ensam hemma på veckorna då sambon jobbar borta sön- fre. Lämnar 2 barn på dagis kl 7 och har minsta hemma. Här är de ingen vila på dagen alls. Ligger bara några dagar efter dig i graviditeten
Lisa
4 december, 2013 at 11:01Kram på dig!
Tilda
4 december, 2013 at 11:01a) Man är inte charmig höggravid, man tar inte motgångar bra höggravid och man har absolut noll tålamod höggravid. Höggravid går över och man får orken och tålamodet åter även om det inte känns så just då.
b) antingen gör man själv eller så överlåter man ansvaret på riktigt. Det inkluderar att man inte får som man vill men är man och barn nöjda får man fundera på om det är värt att ha det som man vill eller att slippa göra. Dock – ska du få samma vila som om barnet varit i tid till dagis. Har dagis synpunkter och tar det med dig – hänvisa till Bingo. Jag vet inte hur många ggr jag hänvisat vidare när saker missats och det inte varit jag. Men det funkar, i längden.
Sen har jag gett upp på vissa punkter, en är tvätten. Där är det mer värt att jag har rena saker till mig och barnen när jag vill (rent finns ändå alltid men inte just de plagg jag vill ha när jag vill ha dem). Men då sköter jag det och han får ta något annat. För att försöka leja bort tvätten går inte eftersom jag inte både kan få det gjort och bestämma hur det ska göras.
FiA
4 december, 2013 at 11:06Stå på dig Katrin o ibland är ensam starkare
Jessica
4 december, 2013 at 11:11Åh men tjejen! Nu måste jag ju kommentera fast du snällt undanbad.
Är gravid i vecka 28 (spelar kanske inte nån roll) med en liten son på 2,5 här hemma och vissa dar så behöver man extra mycket omtanke, bara lite snälla ord och extra hjälp. Du är höggravid och behöver extra allt nu liksom! Klart du inte vill slänga ut honom men hoppas verkligen han skärper sig nu och att det känns bättre när du fått skriva av dig lite. Skickar en STOR KRAM OCH ETT STORT LYCKA TILL!!!
Carrie
4 december, 2013 at 11:12Måste bara få sagt att jag tycker att förskolepersonalen ska rätta sig efter mina arbetstider och när jag väljer att lämna mitt barn. Absolut att jag ska meddela innan vilken tid jag lämnar mitt barn men det ska respekteras oavsett om jag lämnar lagomt till lunchen eller klockan 7. Alla har inte samma arbetstider. Och arbetstiden styr och är huvudanledningen till att jag ens har mitt barn på dagis.
Anna
4 december, 2013 at 11:14Din sambo är ju borta så du har ju inga förväntningar på att en annan vuxen ska hjälpa dig. Det är ju den besvikelsen Katrin skriver är så jobbig. Frustration över och jävelskap från sin partner suger energi. Hellre ensam och besparad energi antar jag?
Tina
4 december, 2013 at 11:18Fattar att det är jobbigt att vara ensam vuxen i en familj.
Visst kan Bingos egenskaper säkert upplevas som charmiga och konstnärliga och Gud vet vad av vissa men nej, på din beskrivning verkar han jävligt egoistisk faktisk. Det blir inte detsamma när man har barn i familjen.
Och jag vet att du inte vill ha några råd men det ska du få ändå. Bingo beter sig sådär bara för att han kan. Därför att du tillåter honom att göra det.
Linna
4 december, 2013 at 11:23Kram på dig!
Linda Maria
4 december, 2013 at 11:26Låter tuffare än vad det ska vara!
Bingo behöver växa upp och ta ansvar. Det enda som gäller är krav och sluta med tjat utan säg vad som händer om han inte håller kraven och håll dem!!
Sätt er ner i lugn och ro och det skulle ni gjort helst igår och prata utan gap och stoj om hur ni vill ha det. Lycka till och fortsätt som du gör med barnen ( inte med bingo
antonia
4 december, 2013 at 11:26Så jävla awesome är du! Håller heltmed dig i det du skriver. Har inte barn så vet inte hur det är, men utan rutiner och struktur så fungerar inte en människa ”normalt” önskar att jag kommer bli som du när jag blir äldre och mamma.
Mongot
4 december, 2013 at 11:27Så. DÄR kom äntligen sanningen.
Som Katrin har bäddat får hon ligga.Just exakt SÅ.
( utan Bingo hade hon inte haft sitt åkaruntjorden-liv, skärgårdsön osv, såklart att hon har accepterat alla hans friheter men nu har verkligheten trängt sig in i flashvärlden)
Mia
4 december, 2013 at 11:28Är gift med en man som är likadan. Eller – väldigt olik mig. Efter fem års äktenskap inser jag att jag inte kan göra om honom/oss. Älskar honom och tänker att särbor blir bäst. Välj ingen strid 5 dagar innan förlossningen. Ta den sedan.
Hanna
4 december, 2013 at 11:29Usch, förstår att du är skitarg. Män från mars… Jag tror att vi är många kvinnor som är besvikna på hur männen var under våra graviditeter. Man hade en naiv föreställning om att man skulle få fotmassage, bli ompysslad och servad, för så skulle vi ha gjort om det var omvänt..men icke. Män har helt enkelt inte samma empatiska förmåga som kvinnor. Jag vet inte om det ligger i biologin, eller uppfostran och samhällets syn på män och kvinnor. (Och JA, självklart finns det undantag från huvudregeln) Irriterande är det iaf men ibland tar det mest energi att reta sig, även om det är svårt att låta bli. Kämpa på!
VB Maria
4 december, 2013 at 11:39Låter precis som en vanlig man – ok kanske inte alla men många – min sambo är precis likadan och min kompis sambo och blablabla.
Manligt dravel! Ibland önskar man att man var lesbisk men det är säkert samma skit!
ida
4 december, 2013 at 11:41Alltså, just det där med att dela familjeansvaret har kvinnor bråkat med sina män med i alla tider. Män är helt enkelt inte naturligt funtade att ta sånt ansvar. Dom har för stora egon. Dom flesta män = mongon
Camilla
4 december, 2013 at 11:42Jag blir så jävla trött!!
När jag fick barn så fick jag en ”tonåring” på köpet, dvs barnets pappa.
Jag försökte ändra honom, jag försökte ändra mig själv, ibland bara fann jag mig i situationen, ibland bråkade jag, ibland pratade jag, ibland bönade och bad jag.
Ingen jävla förändring!!
Jag dumpade honom. Inte fan ville
han det, men too bad, jag höll på
länge nog!
Där sprang jag alltså runt och var
morsa till två och trivdes inte alls.
Och så har några av er FUCKING
mage att häva ur er att jag ska/skulle
fortsatt vara någon JÄVLA MORSA
ÅT MIN PARTNER!
”Gör si, gör så…”
Typiskt vårat samhälle, KVINNAN ska, KVINNAN bör.
Jsg valde att dra! Åt helvete med vuxna jävla barn. Jag kan väl inte känna passion, tvåsamhet eller ens attraktion med någon som inte ”ser” eller hör mig!!
Jag har INTE FÖR EN SEKUND ångrat att jag drog. Iaf inte gällande exet.
Noooot
4 december, 2013 at 11:491, om du nu varit ihop med han i snart fem år så borde du veta hur han är som människa å du kanske skulle legat med benen i kors eller varför inte ta ditt ”lyx liv” och köp dig hjälpen? Skit gnäll.
2. Varför ens skriva blogg om du inte kan kontras med va folk tycker? Du är en mycket underlig människa, du kan allt å är bäst, alla andra gör fel. Hur orka du?
Välkommen till livet, så även överklass kan alltså va missnöjd, då kanske vi i medelklass är lyckligare, och framför allt utan pengar pch köpt hjälp 🙂 yeeey!
Njut av din dag, ställ klockan så du inte missar lunchen
Susann E
4 december, 2013 at 11:57var det basta radet eller…slang ut fanskapet gor man som 20 aring och inte da man har barn..vilken varld lever du i Alexandra?
Pia
4 december, 2013 at 11:58Håller helt med!
Pia
4 december, 2013 at 11:59Ojojoj, varför lämna två små på dagis klockan 7 om du ändå är hemma?
Jessica
4 december, 2013 at 12:03Usch va fy fan va jobbigt med vuxna barn. Jag är ensam med ett barn och känner ofta att nej jag vill inte flytta ihop med någon man för jag känner att jag klarar allt bättre själv och att de skulle bara ställa till med problem 😛 Men ska de va en man så får den fan vara ansvarsfull, annars är de ju skit. Har man barn ska man väl ha rutiner och tänka på familjen. Och va fan är de med männen här alla är ju så jävla ego och springer omkring och spelar Allan i dalen. Växer upp typ aldrig, hallå jag fattar inte !?
Pia
4 december, 2013 at 12:05Tycker faktiskt synd om dig nu Katrin. Verkar som alla som kommenterat är på din sida nu.
Men vad jag inte förstår är varför lilla Ringo måste så tidigt till dagis, när ni båda är hemma?
Tänk vad mysigt sen när den lilla kommer och ni hela familjen kan mysa tillsammans om dagarna/nätterna 🙂
Lycka till med allt och kram!
Elina
4 december, 2013 at 12:22Haha jag har växt upp med en pappa som har eget företag haha jag förstår min mor bättre nu!
Fanny
4 december, 2013 at 12:56Självklart! Men föräldrar fyller i en lapp om vilka tider de ska ha, o om Katrin o bingo valt till exempel 8-16, så om de inte kommer runt den tiden då antar ju personalen att Ringo inte kommer o stryker honom, för isåfall får man ringa o säga att man kommer senare så de vet. För man kan inte välja 8 o sn komma klockan 12 då fungerar inte verksamheten, de måste väl du förstå oxå eller e du typ 10
Bast? Om alla skulle göra så, så skulle inte verksamheten inte fungera då de har vissa grejer de måste göra med barnen, såsom: start, ett program för barn som förbereder de för skolan, och sen vadå gå efter dina tider! De har oxå familj o kan inte va på förskolan dygnet runt bara för att det inte passar dig din dumma jävel
Carrie
4 december, 2013 at 13:29Utifrån förskolans öppettider så väljer jag exakt när jag ska lämna och hämta mitt barn utifrån min livssituation och mina arbetstider och som jag skrev så meddelar jag det innan. Alltså skriver in tiderna som mitt barn kommer att vistas på förskolan. Du verkar ha lite problem att förstå vissa saker Fanny. Du är väl möjligtvis inte dagisfröken? 😉
Emelie
4 december, 2013 at 13:39Precis min tanke också….. :-/
AW
4 december, 2013 at 13:40Haha du har själv valt att skaffa barn och bo ihop med honom. Du visste ju redan innan hur han är.
Mia
4 december, 2013 at 13:43Ensam hemma på veckorna skrev hon. Det betyder ju inte att hon är hemma hela dagarna. Hon kanske går till jobbet efter dagislämningen.
Mia
4 december, 2013 at 13:43Äh, såg nu att hon ”har minsta hemma” – tar tillbaka mitt inlägg.
Esmeralda
4 december, 2013 at 13:46Det där med att ”sätta ner foten” och ”kräva” vet både Tina och alla andra att det går bra att svamla om i teorin. Möjligen går det utmärkt att forma en halvdöd saltgurka och slå sig för bröstet och säga ”titta hur jag har lyckats förändra min man när jag började ställa krav”. Nåväl. Det kan ju den kvinna briljera med som har valt en lättformad man. Inger nytt under solen där. En del män går inte att förändra. Det är just de männen man ska undvika att bilda familj med, i alla fall om man söker trygghet, stabilitet och ansvarsförmåga. För, i sak, vet jag inte om man har rätt att försöka ändra den man lever med, eller inte. Blir man inte mest kvävd och olycklig då? Och, Vi enfaldiga kvinnor som hoppas och önskar att det finns en man som vill ställa upp när det ska lekas mamma, pappa, barn. En lek som tar alldeles för mycket energi! Håll huvudet högt nu. Koncentrera dig på förlossning och småbarnstid. Att ställa till med ett helvete 5 dagar innan förlossning kan du glömma. Det är ett helvete som faller ut endast över dig och det orkar du inte med just nu. Var strategisk. Ta emot den lilla hjälp han ändå ger just nu. Försök, för din egna sinnesfrids skull, att uppskatta det han gör och se hans goda sidor . Vid ett senare tillfälle, när du är stark, lämnar du honom gör att aldrig gå tillbaka. En kvinna som inte blir behandlad bra under sin graviditet förlåter det aldrig!
Cathrine
4 december, 2013 at 14:14AMEN!
svalan
4 december, 2013 at 14:27Höggravid och ensam i veckorna med tre små barn. Har du någonsin varit höggravid? Nä, kunde tro det.
Vanlig frisk helledig förälder ska banne mig ta hand om sina ungar och inte belasta kommunens barntillsyn. Men det är skittungt att vara höggravid och hon behöver vila lite inför det som komma skall.
alexandra
4 december, 2013 at 15:09I din värld!
Amanda
4 december, 2013 at 15:16SKÄRP DIG BINGO! BEBIS!
CL
4 december, 2013 at 15:24Lider med dig, men känner igen mig då min man är precis likadan ! Han är sååå valpig & jag blir så provocerad då han alltid vill vara sist kvar på middagar/fester, spela FIFA med killkompisarna fram till 4.30 på mornarna & har jävligt dålig koll på våra 2 barns rutiner. Har ältat honom hos min psykolog & fick ett sånt bra svar från henne ” Du har ju en gång i tiden valt denna man pga alla dessa egenskaper ” Och det har hon så rätt i ! Jag älskar hans positivitet, att han aldrig klagar, aldrig snackar skit, alltid är glad & att allt löser sig ! Irriterar mig såklart massor fortfarande, men försöker tänka på en del väninnor vars män är tråkmånsar som gnäller & ojar sig över saker som jag slipper ! Du kommer aldrig få en perfekt partner ! Stor kram
Mamsen
4 december, 2013 at 17:35Asch, ni kompletterar varandra ju! Tror man skulle bli vansinnig på att leva med nån som är för lik en själv i längden – skulle bli skittrist 😉 Han slipar ner din fyrkantighet och du lär honom att bli lite mer ansvarstagande – ni är gjorda för varandra! Håll ut o håll ihop!
Susann E
4 december, 2013 at 17:49vilken intelligens du besitter
m
4 december, 2013 at 19:05Varför skaffa en unge till när det redan med en unge har varit tjafs från dag ett??Då är du ju lika omogen och ansvarslös som Bingo..Dessutom taskigt att hänga ut honom i bloggen, känns som du fläker ut ditt privatliv utan att tänka på konsekvenserna..Dra till ditt hemland och starta ett eget liv så mår du nog bättre…
Klara
4 december, 2013 at 19:45Ha, ha ha ….
Klara
4 december, 2013 at 19:48Jösses…..har du tre barn under 5-6 år och snart ett till. Uhhh…..
Carina
4 december, 2013 at 20:06EXAKT!!
Nela
4 december, 2013 at 20:48Men åh! Förstår dig precis! Blir lite arg när jag läser att han struntar i ringos rutiner.. Det är viktigt för barnen, annars blir de väl likadana när de blir stora..
lillajag
4 december, 2013 at 21:03Vet du vad Katrin? Jag har världens bästa man och han är världens bästa pappa. På riktigt, jag har aldrig mött en man som han och han är min <3
Men! Han har också ett "kreativt" jobb, vilket tydligen betyder att man jobbar när man vill men mest fikar man och latjar runt medan jag går hemma med två små barn och stressar och sliter så hjärtat nära på går sönder.
Igår åkte jag hem till en vän och vad händer? Jo jag fick gå upp klockan 6 idag för att städa upp all skit de rört fram medan jag var borta.
Vad i helvete är det för problem med män? Har ingen man någonsin satt sig ner och funderat över hur fan det kommer sig att den smutsiga tallriken blir ren, hur kalsongerna som slängs på golvet sedan mirakulöst hamnar rena i byrån, hur maten hamnar i kylen trots att den ständigt konsumeras och att handduken inte luktar surt -trots att man aldrig tvättat den.
Blä!
LOT
4 december, 2013 at 21:10Inte cool, Bingo!
jennifer
4 december, 2013 at 21:32Men dra du åt helvete med ditt meningslösa, ,kärleksfattiga och skadeglada liv. Fatta att människan är ledsen. Vi förstår att en människa som du sitter här och kommenterar på det här sättet för att du helt enkelt inte har några riktiga vänner att umgås med. Vet du varför du inte har några vänner? För att ingen tycker om såna som dig. Vare sig i verkliga livet eller i cynerlivet. Fan gå med i en bokklubb eller vad fan som helst.
Malin
4 december, 2013 at 21:34Styrkekramar till dig! Köper helt ditt resonemang! Be Bingo läsa kommentarerna till det här inlägget. Majoriteten håller med dig
Nilla
4 december, 2013 at 22:01Måste lägga in ett litet försvar….alla män är inte sådana. Jag har varit tillsammans med min man i åtta år och hos oss ärr det han som styr upp här hemma, går och plockar, möblerar om och annat. Både han och jag jobbar heltid men ofta när jag kommer hem sent, som ikväll möts jag av tända ljus, en kopp te och lite fotmassage…och jag är inte ens gravid!!
Förstår att K har det svårt, men det finns faktiskt en annan sort också. Det gäller bara att hitta dem…
Emelie
4 december, 2013 at 22:35Hej,
Du ville inte ha några råd egentligen, men ät/drick magnesium för kramperna i vaderna. Det funkar, på heder och samvete.
Nina
4 december, 2013 at 22:51Här hemma ska jag snart plocka bort både diskmaskin och skohylla..de används inte ändå! Tvättmaskin har vi javisst, men där tvättas bara hans egna kläder…typ…men man får verkligen välja sina strider…skulle jag kasta ut min man för detta? Näe för han är en perfekt far till våra två döttrar, och jag vill inte slita sönder en familj bara för att ena partern är lite slarvig. Alla har vi våra fel och brister..sådetså!
Nina
4 december, 2013 at 22:53Alltså..jag älskar honom så jag kan dö…när han dröjer lite hem från gymmet (där han är 2 timmar, 4-5 kvällar i veckan) så flyger all möjliga tankar genom mitt huvud. Kan inte tänka mig ett liv utan honom.
Sara
4 december, 2013 at 22:55Lär dig stava! Det finns något som kallas för meningsbyggnad, kanske värt och tänka på när du diskuterar intelligens?
En annan Nina
4 december, 2013 at 23:02Kan inte vara så lätt med en 40-årig tonåring minsann.
Fast … jag tror att Katrin är så kär i Bingo så hon nästan storknar faktiskt
Ps. Hon vill bara kolla hur ni andra reagerar på hennes inlägg. Ju! Ds.
Från det ena till det andra så verkar vi vara många ”ninor” här plötsligt. Häpp.
of
4 december, 2013 at 23:56Män blir ALDRIG vuxna! Hur hade dett sett ut i samhället om inte kvinnorna tvingades ta allt ansvar. Vid skilsmässor så sticker männen bara för att de vill ha sin frihet, och kvar blir alltid kvinnan i uppgift att ta hand om och fostra barnen själva. Så djävla trött på omogna män som aldrig kan bli vuxna och ta ansvar. Kan snart inte räkna hur många ensamstående mammor jag känner med f.d män som bara sjappat och stuckit när de ska tvingas ta ansvar.
Nilla
5 december, 2013 at 00:53Lite roligt…ett citat jag gillar—- Pojkar utvecklas tills de blir sju år….sen växer de bara…
Oo.
5 december, 2013 at 01:20Jo men har ni barn tillsammans? Det var väl det som var frågan?
Hyrestanten
5 december, 2013 at 02:25KRAMAR I MASSOR!
M
5 december, 2013 at 03:55Du har ju själv valt din man,vad gnäller du över?
Sandra
5 december, 2013 at 05:57Ska hon inte få göra det eller?! Hon är höggravid och har ett barn hemma och två på dagis. Vart är det något fel i det?! Herregud sluta döm andra människor och sköt ditt eget istället.
Anna-Karin
5 december, 2013 at 06:46ojojoj det verkar som att alla vill att du ska slänga ut Bingo…. jag tycker nog att ni verkar ha det väldigt bra för övrigt och att det förmodligen är så att du bara har en dålig dag och stör dig lite extra på att allt huvudansvar ligger på dig.Idag är det en ny dag så det är bara att skaka av sig det och ta tag i denna dagen, hoppas den kommer att kännas lite bättre!
Anna
5 december, 2013 at 08:05Herre gud, vad är det med alla.. Klart hon inte kan lämna honom 5dagar innan förlossning.. Stå ut Katrin det blir bättre .. Han är förmodlingen stressad och nervös han med..
Jenny
5 december, 2013 at 10:12Du kanske ska skaffa dig ett eget liv och sluta vara så jävla bitter? Vad har det med saken att göra, att hon ska dra till sitt ”hemland”??
Nilla
5 december, 2013 at 10:33Vi har tre barn, 1, 2 och 5 år gamla…
Anna
5 december, 2013 at 12:20Stenåldersalfamannen var nog inte en familjefar, tror inte de hade kärnfamiljer på stenåldern. bättre namn är väl 2000-talsmannen? som inte bara behöver fylla sina grundläggande behov utan har kommit till nästa nivå.
Anna
5 december, 2013 at 15:58”Föda barn”???? Du ska väl operera ut ett barn ur ett snitt i din mage… =)
Anonym
5 december, 2013 at 22:02Vilka jävla åsikter du har. Kul för männen att dom verkar ha någon som orkar med deras jäkla barn beteenden. Synd för oss andra självständiga kvinnor att det finns muppar som fortfarande stödjer detta daltande med dom stora barnen. Urs.
Hanna
6 december, 2013 at 00:53Väl jävla rutet.
Jag är också, tydligen, ihop med en jättebaby men jag kommer inte att palla länge till.
Tessan
6 december, 2013 at 07:36Fanny, ingen idé att tjabbla m Carrie, hon e helt rudis när det gäller att se till gruppen som helhet och tänker enbart på sig själv och sina behov… Inte att det går 12-16 barn till i gruppen som blir påverkade av hennes beslut!
hk,jhl
6 december, 2013 at 08:51I vanliga fall så tycker jag du är helt ding men jag måste ärligt säga att jag tycker synd om dig som måste leva med en man som inte har någon ordning med sig det måste vara urtufft,hur snäll och framgångsrik han än är.
Carrie
6 december, 2013 at 16:04Åh, men titta 🙂 En till liten dagisfröken som känner sig såååå provocerad när föräldrar lämnar på dagis utifrån sina arbetstider. Det blir ju sån ”kaos” i gruppen när inte alla barn kommer samma tid. Ojojoj..vad ska vi göra? Vad ska vi göra? Hahaha…jag vet inte, se över erat yrkesval kanske. Bara ett tips 🙂
Tessan
7 december, 2013 at 05:07Tack och lov att vi slipper ha dig som förälder, du e den som de flesta avskyr ( skulle jag tippa på)
Carrie
7 december, 2013 at 07:17Hihihihi..du har till viss del rätt Tessan. Inkompetenta dagisfröknar med mindervärdeskomplex brukar reagera med avsky när jag dyker upp och kräver min familjs rättighet dvs: vara tillsammans med våra barn så mycket som möjligt. Minimera stress och hålla barnen borta från toxiska dagisfröknars inflytande as much as we can. Tack Tessan för att du än en gång bevisat vilket patetiskt litet gäng många av er låtsasfröknar är. Infria gärna fler fördomar om eran bitterhet, missnöje och totala avsaknad av förmåga att leda en grupp småttingar. Du roar mig 🙂
Nina
7 december, 2013 at 08:47Det låter som att vara mamma åt två Barn,fan vad trist. Det är nog ett vanligt problem, sitter i samma sits men ställt krav För inget förhållande är sunt om man måste tjata om hjälp, rutiner, uppskattning osv. Tur kanske att ni har god ekonomi så ni kan få avlastning med städning och kanske barnpassning. Ibland kan man ju vända på steken som du gjorde i nästa inlägg. Jag gör det med för då ser man vad man har att lära sig av varandra och tycker om. Och ni som tror det är lättare med kejsarsnitt är naiva. Lycka till nu Katrin
Malin
8 december, 2013 at 13:17Tycker synd om dig!! Han får fan skärpa till sig!!
Sigrid
12 december, 2013 at 05:39Carrie- så du lämnar alltså ditt barn hos inkompetenta människor med mindervärdeskomplex i stort sett varje dag?! Och går omkring med en allmän syn (du skriver fördomar) om att personalen generellt är bitter, missnöjd & ej kan ta hand om barn?! Jag lider med dig! Det måste vara FRUKTANSVÄRT att lämna ditt/dina barn till sådana vidriga människor. Jag förstår om ditt barn är upprört och helt förstörd efter dagar i en sådan giftig verksamhet. Jag hoppas innerligt att du och ditt barn kan hålla Er borta från förskolans inflytande ännu mer i framtiden!