Jag flaxar runt och möter män. Jag undrar hur det kommer sig att jag aldrig möter kvinnor i mina möten? Inte för att det spelar någon roll men det blir så påtagligt när jag har fyra möten efter varandra och samtliga är med män i 40-årsåldern. När är det som man möter tjejerna? Är det när man frågar efter mannen i repan? Ja, det är det. Vad är det med tjejer? Och en av männen som jag mötte idag hade varit pappaledig i ett år berättade han. ”Ä men jag tog knodden och åkte runt och kollade så allt flöt på det gick ju bra det med”. Det är hemligheten! Männen är bättre på mulittaska! Öööö helt fel det är ju kvinnorna som ska vara det. Men varför sitter då kvinnor och sippar latte på sin mammaledighet och männen fortsätter med sina liv som vanligt trots att… Äsh skit i den här diskussionen den är så hopplös. Det var BARA EN TANKE precis som den om pedofilgrejen som jag skrev i morse. Ganska så ogenomtänkt faktiskt.
Jag blev uppringd av en mamma nyss. Hon berättade för mig hur det ligger till med det här dagiset och den här pedagogen. Hon var så upprörd och ledsen. Hon hade läst på min blogg och tyckte att det var trist att jag uppfattat det hela som ett rykte när det inte är ett rykte utan sanning så hon ville ringa och berätta hur det ligger till. Vi pratade länge och jag sa att om det finns något som jag kan göra för att få bort den här pedagogen från det här dagiset så gör jag det. Om jag kan bidra på något sätt? Hon sa att det inte går och att hon hoppas på att nyheterna och journalistiken kommer att ta upp det så att det resulterar i att den här kvinnan blir avstängd. Hennes enda önskan var att uppmärksamma det här. Att det faktiskt sker och att folk måste ta allvarligare på vad barnen säger. Det var så hemskt att prata med henne och hon var så ledsen och uppgiven och jag fick dåligt samvete för att jag tagit upp det över huvud taget, det är så sjukt med min blogg hur folk läser den och tar till sig och hur jag berör utan att förstå att jag gör det. Aja, som sagt om det finns något som jag kan göra så gör jag gärna det. Så ni vet.
Evalena
29 augusti, 2013 at 15:42Jaha, och bara för att du nu blivit uppringd av en upprörd mamma så är allt som den upprörda mamman säger sant? Tänk om pedagogen är oskyldig, och den upprörda mamman sprider osanning och därmed begår förtal, ska du ändå ”bidra om du kan” till att få bort pedagogen? Ska vi ha ett gatans parlament? Är det inte bättre att låta polisen och rättsväsendet sköta såna här anklagelser? Gör en polisanmälan vettja och låt polisen sköta detta. Kanske kommer de fram till ngt helt annat än du tror. Kanske håller den upprörda mamman på med nån sorts hämndaktion mot pedagogen, vem vet, knäppa mammor finns det ju gott om.
Jag jobbar inom barnomsorgen och jag är helt övertygad om att en pedagog, som verkligen blivit polisutredd och det framkommit att pedagogen begått övergrepp, INTE jobbar kvar.
lisa
29 augusti, 2013 at 15:49På lördag är det dags för Tack för musiken.
Jag lottar ut 2 biljetter här på FB.
På plats på Maxim kl 18:00 på lördag 31 auguati.
Mejla: [email protected] innan fredag kl 12:00
Lycka till!!!!
Elin
29 augusti, 2013 at 15:57Men nu hänger man ut en pedagog som inte får försvara sig heller.
Klart det kan hända, men man ska inte starta en häxjakt ut efter vad EN mamma säger.
Lisa
29 augusti, 2013 at 16:02Det ligger en polisanmälan på förskolan så lägg ner alla ni som inte vet något om detta!
Wild
29 augusti, 2013 at 16:06”sprider osanning och därmed begår förtal,”
PÅ tal om detta:
att snacka skit bakom någons rygg för att få folk att blockera någon på Facebook är inte det att sprida osanning och därmed begår förtal???
Carrie
29 augusti, 2013 at 16:10Ja, det finns knäppa mammor överallt och säkert minst en knäpp dagisfröken på varje dagis.
Emelie
29 augusti, 2013 at 16:11Och tänk om det faktiskt är sant och pedagogen är kvar då? Att barnets ord står mot pedagogens och att det inte finns tillräckligt med bevis? Ska ingen göra någonting då?
LinaK
29 augusti, 2013 at 16:24Det här är ju supersvårt. Om ord står mot ord. Tänk om barnet hittar på. Tänk om barnet talar sanning. Blir ju tragiskt i båda fallen. Kanske aldrig går att bevisa något åt något håll. Obehagligt scenario….
LinaK
29 augusti, 2013 at 16:28Om det finns en polisanmälan ska personen i fråga tas ur tjänst i väntan på utredning, men så verkar ju inte vara fallet…låter skumt alltihop. Vi alla kanske ska sluta spekulera och skriva om det här, vi kanske gör allt värre, eller åtminstone inte bättre. En tanke bara.
Cattis
29 augusti, 2013 at 16:47Man är oskyldig tills man blir dömd pga av bevis.
Cattis
29 augusti, 2013 at 16:48Bra skrivet!
Cattis
29 augusti, 2013 at 16:50Låter väldigt skumt, förskolor följer tydliga regler när det gäller polisanmälningar.
Carrie
29 augusti, 2013 at 17:14Jamen precis, bra skrivet Lina!
Monika
29 augusti, 2013 at 17:14Om det finns en polisanmälan mot pedagogen, ja då är det inte sant att hon fortfarande är i tjänst. Vid en sån anmälan avstängs nämligen den som är misstänkt under utredningen. Det finns mycket tydliga regler för sånt.
Monika
29 augusti, 2013 at 17:23KZ måste vara otroligt korkad som pekar ut en förskola och en pedagog på sin blogg, utan att ha en aning om vad som är sant eller inte, i en sån här allvarlig fråga. Hur kan man vara så jävla korkad att man tror att man ostraffat kan bedriva nån sorts häxjakt mot någon på internet, utan att själv riskera att få stå till svars. Det kanske slutar med att KZ själv får skaka galler…….
anonym
29 augusti, 2013 at 17:28Bra skrivet.
Karriärkvinna
29 augusti, 2013 at 17:39Intressant tanke det där med att mannen fortsätter som vanligt och kvinnan dricker latte under föräldraledigheten…även om det bara var en tanke…:)
Wow
29 augusti, 2013 at 19:02Det kanske bara är folk med egna företag som kan hålla koll och vara med i verksamheten även under föräldraledigheten. Det finns väl ingen kvinnlig företagare som sitter och slappar med en latte heller?
Det blir ju lite svårt att titta in på jobbet lite käckt med sin unge när ens ersättare jobbar och alla har fullt upp (på sjukhus, i äffärer, skolor, fabriker m.fl) eller hur!
Kollegorna skulle nog bli irriterade och undra vad man hade för problem. Det gäller både för mammor och pappor.
Sedan om den kvinnliga pedagogen som sägs vara pedofil.
Det händer ju, även om ovanligt och ordentligt nedtystat. Självklart ska en kvinnlig pedofil straffas på samma sätt som en manlig. Barnen skadas på precis samma sätt.
Barn ljuger väldigt sällan om övergrepp, de vet ofta inte ens vad sex är för något och om ens egna barn börjar berätta om händelser där sex är involverat så måste man lyssna.
Det låter ändå otroligt konstigt att hon får vara kvar på förskolan under utredningen. Det är något som inte stämmer med det.
Usch vilken genomjobbig situation för alla föräldrar och kolleger. Så mycket förstörs av sexuella övergrepp på barn.
Det måste uppdagas, straffas med hårda straff och stoppas. Livstid skulle dom få – lika lång tid som deras offer ofta får problem pga övergreppen.
Lars Kvarnström
29 augusti, 2013 at 19:08Mulittaska?
DeMarkey - LiveYourDreams!
29 augusti, 2013 at 19:59Ja du är ju en stor offentlig person, många många läser din blogg även om du är lite ”speciell”…. haha Hoppas det går bra tillslut.
Janet
29 augusti, 2013 at 20:03Javisst, gärna livstid. Men då ska det först göras en polisutredning och rättsväsendet ska hantera saken och döma ut straffet. Ingen ska dömas ohörd utan bevis, utifrån skvaller i parken, i en blogg på internet. Det är väl bara en tidsfråga innan bloggerskan blir polisanmäld för förtal.
Mia
29 augusti, 2013 at 20:09Dags att lära er att det heter förskola och inte dagis.
Pinsamt när folk inte vet det.
Anna
29 augusti, 2013 at 20:30Vi vet men bryr oss inte.
Mona
29 augusti, 2013 at 20:36på vilket sätt har katrin hängt ut?! hon har varken nämnt dagis eller namn på pedagog. Sist jag kollade fanns det ganska många dagis i Stockholm….
pia
29 augusti, 2013 at 20:38hur pekat ut? jag har inte läst att hon nämner vilken förskola det gäller? eller jag kanske missat det,,,,
peria
29 augusti, 2013 at 20:39ALLA vet. INGEN bryr sig.
Lottie
29 augusti, 2013 at 20:43Men snälla Monika, K har inte nämnt vilken förskola det gäller. Hur ska hon då kunna riskera ’att skaka galler’? Sätt inte igång något drev med ditt skitsnack. Hur dum får man vara? Kacklande jävla höna!! Förlåt språket ni andra – men sånt här dravel som Monika skriver måste få mothugg.
Lottie
29 augusti, 2013 at 20:46Vad fan är bra skivet? Kan du överhuvudtaget tänka självständigt? Vem är det K pekar ut? Har hon namngivit en person eller förskola? Vem har hon förtalat? Varför ska hon ’skaka galler’? Nivå hörni! Någon jä…a nivå på kommentarerna tack!
Carrie
29 augusti, 2013 at 20:47Hahaha..kommer nog alltid säga dagis och dagisfröken 🙂
sq
29 augusti, 2013 at 20:48Nej du läste inte fel
Monika läste fel!! så Monika läs igen innan du svarar
Lottie
29 augusti, 2013 at 20:49Använd huvudet! Hur ska bloggerskan bli polisanmäld för förtal? Förtal av vem? Alla förskolor i Sthlm? Suck! Har du inte ens sett/läst en simpel deckare?
Lottie
29 augusti, 2013 at 20:52Men shit – bara för att förskolelärare har mindevärdeskomplex vad gäller yrkesval så ska det heta förskola och inte dagis. DAGIS – jättefint! Kort! Enkelt! Why not?
Lottie
29 augusti, 2013 at 20:56Med det inte sagt att dagisfröknar gör något viktigt. Dom har ett av Sveriges viktigaste jobb – ta hand om våra barn. Dagisanställda borde ha mer betalt.
Carrie
29 augusti, 2013 at 20:57Det var bra skrivet Lottie! Väldigt bra.
Carrie
29 augusti, 2013 at 21:00Absolut Lottie. Kör på.
peria
29 augusti, 2013 at 21:02håller med! dom borde ha samma lön som på ett högstatusjobb!
Carrie
29 augusti, 2013 at 21:12Men hallå Lottie! Vars har du hållit hus hela tiden? Det här gillar jag att läsa. Blir nästan som i chock när en klarsynt person yttrar sig på den här bloggen. Kul.
Li
29 augusti, 2013 at 21:15Eller hur? Man får nästan lite hopp om mänskligheten!!
Gustaf
29 augusti, 2013 at 22:07Gå och lägg dig Lottie, din knäppskalle. Du låter så obildad så man skäms.
Gunilla
29 augusti, 2013 at 22:13Det du skriver Lottie är dravel och otroligt korkat. Gå och borsta bort ditt dåliga språk ur munnen. DITT DRAVEL visar verkligen den låga nivån på den här bloggen.
Jennie
29 augusti, 2013 at 22:16Om det är några som är en jävla kacklande höna här så är det såna som Lottie och bloggerskan själv.
Jennie
29 augusti, 2013 at 22:19Herregud Lottie, vad du eldade upp dig över det här, inblandad?
Kristina
29 augusti, 2013 at 22:20Vet det med men säger dagis, kommer alltid att göra det;)
Sven
29 augusti, 2013 at 22:24Vilken sten har du legat gömd under Lottie? Så obildad som du låter så kan man väl inte begära att du ska kunna lära dig en korrekt benämning på nånting.
Sven
29 augusti, 2013 at 22:25IRONI av hög nivå!!!
Sven
29 augusti, 2013 at 22:26Har du verkligen barn Lottie?
Susanne
29 augusti, 2013 at 22:45Men så hemskt att veta om något sånt. Att sånt försiggår på ens förskola. Jag hade då aldrig fortsatt lämna mina barn där. Varför ser Katrin den förskolan gå där med en klunga barn? Alla föräldrar borde ta ut sina barn därifrån.. Om inte för oron för sina egna så för att markera att det inte är ok med en pedofil som pedagog. För jag förutsätter att alla föräldrar har blivit informerade!
Dr Phil
29 augusti, 2013 at 23:29Och här slutar den här diskussionen. Enough is enough…….
Rosa
29 augusti, 2013 at 23:34Inte första gången KZ gör bort sig;
http://www.youtube.com/watch?v=njUTKP8U8X8
Tom
30 augusti, 2013 at 06:18Finns väl inget som säger att hon är i tjänst heller? I Katrins tidigare inlägg om detta så skrev hon att hon såg namnet på dagiset på barnens västar, OM det nu är så att det är en pedagog som är under utredning så fanns hon förmodligen inte bland de som var på promenad med barnen.
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:06Skriv gärna vad som är dravel och korkat. Då först kan jag bemötadet.
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:10Men Gustaf,ska du argumenteta får du skriva vad i min kommentar som gör mig till knäppskalle? Först då lan jag bemötadet du skriver. Ha en bra dag du 🙂
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:10argumentera ska det stå…
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:14Åter igen. Ge mig ett argument – varför tycker du att jag är det du skriver så kan jag bemöta det.
Oo.
30 augusti, 2013 at 07:16Vad spelar det för roll?
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:19Jag reagerar på att några direkt ska skriva att K förtalar,ska sättas bakom galler mm. Vad menar du med ’inblandad’?
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:21Ja. Tala gärna om varför du undrar det?
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:23Så ’dagis’ är inte ’korrekt’? Vem säger det? Och vad i min kommentar analyserar du som ’obildat’?
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:39barndaghem,
Nedan kopierat ur svensk synonymordbok:
dagis, barnstuga, förskola, lekskola, lekis, fritidshem, fritis, barnkrubba, kindergarten, barnträdgård
Lottie
30 augusti, 2013 at 07:42Kopierade in några för mycket. Förskola och dagis (daghem) är synony
mer. Nog om detta nu. 🙂
Rosa
30 augusti, 2013 at 07:55Jo Lottie, KZ skriver i det korkade blogginlägget;
”Vi pratade länge och jag sa att om det finns något som jag kan göra för att få bort den här pedagogen från det här dagiset så gör jag det. Om jag kan bidra på något sätt? Hon sa att det inte går och att hon hoppas på att nyheterna och journalistiken kommer att ta upp det så att det resulterar i att den här kvinnan blir avstängd”.
Hur ska KZ kunna göra det utan att peka ut en specifik pedagog på en specifik förskola? Hela den här historien verkar jävligt skum.
Lottie
30 augusti, 2013 at 08:04Jag förstår, men K har inte uppgettnågon med namn i sin blogg, vare sig personal eller dagis. Hur ska hon kunna bli åtalad för förtal då? En annan sak är om hon en dag gör det.
Lottie
30 augusti, 2013 at 08:08Tack Rosa för att du argumenterar och inte bara skriver skällsord. 🙂
Malin
30 augusti, 2013 at 08:50Dagis eller förskola, spelar ingen roll bara barnen har en trygg och lärorik plats att vara på där pedagogerna tar sitt fulla ansvar att vara rädd om och se alla barn.
Men den här bloggen, den är ett Vuxen-Dagis där fröken Katrin som håller i trådarna skrattar så tårarna rinner åt alla vuxna som försöker reda upp en sådan här viktig fråga i ett kommentarsfält…………..pust suck.
Inse att ni kommer ingen vart. Detta är säkert under polisutredning och ingen kommer någonsin att fråga varken Katrin eller er, hur det ligger till.
Emelie
30 augusti, 2013 at 10:38http://bloggar.aftonbladet.se/schulman/2011/08/den-har-kommentaren-fick-mig-att-angra-mig-jag-sager-numera-forskola/
/blivande FÖRSKOLLÄRARE
LinaK
30 augusti, 2013 at 11:00…he, he…..och du låter mer bildad? Tillåt mig att småle 🙂 Tycker Lotties åsikter är vettiga.
LinaK
30 augusti, 2013 at 11:01Ja, jag undrar faktisk också – vad är korkat i Lotties inlägg? Nyfiken!
Frida
30 augusti, 2013 at 11:22Nä, vem fan skulle komma på idén att fråga fröken Katrin om någonting överhuvudtaget. Hon visar ju varje dag genom sina inlägg på bloggen hur obildad och blåst hon är. Dessutom kommer fröken Katrin snart att tillhöra gårdagens nyheter och falla i glömska som en sur bitter tant på Östermalm.
LinaK
30 augusti, 2013 at 11:33Håller inte med. På nittiotalet skulle ’städerska/re’ plötsligt kallas för ’lokalvårdare’. Inte hände något med lönerna där inte, och det lär det inte göra med dagisfröknarnas heller om de kallar sig förskolepedagoger. Tror inte det är där skon klämmer helt enkelt.
xx
30 augusti, 2013 at 12:20Så här går det när man säljer ut allt och inte har kontroll. Vem är förvånad?
CarolineA
30 augusti, 2013 at 12:59Tycker att alla som kommenterar om att Katrin är blåst är minst lika båsta själva, MINST!! Vem har tvingar er att läsa denna ”blåsta” blogg? Läs en blogg ni tycker är givande istället, ge en komplimang och sluta vara bittra! Trodde bloggande handlade om att spotta ur sig vad man tycker tänker och känner sådär lite spontant!? Hejja Katrin!!
LinaK
30 augusti, 2013 at 14:05+10 🙂
Gun
30 augusti, 2013 at 19:27– 15
Anna
31 augusti, 2013 at 20:31Intressant observation om män och föräldraledighet! Och tack för en bra blogg, skönt med folk som vågar skriva precis vad de tycker, det behövs fler såna i Sverige!
CarolineA
2 september, 2013 at 14:43Gun -15, du kan ju nu sluta läsa bloggen då ingen har tvingat dig 🙂